Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Hur gick det till?

Av Carola - 17 augusti 2009 21:48

I morgon börjar skolan!!!???

Hur sjutton gick det till? Hur kunde alla dessa nio veckors sommarlov bara svischa förbi?

Jag skulle kunna svära på att det gått kanske fyra, fem, inte NIO veckor!!


Men det har det tydligen gjort...:)

Vi har hunnit med att göra en hel del för allt i världen, vi har ju både hälsat på vänner i skärgården, åkt till High Chaparall, Gröna Lund,haft besök och inte att förglömma , slappat hemma vid poolen de där få veckorna som solgudarna log som mest:)

Fast jag kan ändå inte begripa hur så många veckor kan gå så snabbt?

Lite skillnad mot i februari när det snoras som värst, då går tiden såååååå långsamt;)


I morgon är det dags för vår 6 åring att börja förskoleklass!

Det var inskolning redan from onsdag förra veckan, men sånt tjafs hoppar vi över, hon kan ju rimligen inte behöva börja innan övriga i familjen, så maken kommer att vara med henne i morgon och så hoppas vi att det räcker. Hon känner ju till skolan redan, var där när hon var alldeles nyfödd första gången och sen dess har hon ju varit med ett antal gånger:)

Fördelen med storasyskon:D

Det kan ju bli katastrof förstås, men vi hoppas på det bästa, annars får jag ju vara där med henne några dagar.


Igår var vi på kalas.

Några mammor till de andra små barnen kommenterade min mage, och så frågade nån hur långt det var kvar. Nästa fråga var mer ett konstaterande, och var typ: Så du har tre tjejer och nu kommer det en fyra?

Värdinnan log stort och väntade på mitt svar som såklart chockade mammorna:)

- Nja, det är är ju faktiskt mitt åttonde barn:D


Det är lika roligt varje gång att se reaktionerna:)

Jag förstår dem så väl för det är inte vad man väntar sig, folk brukar inte ha sju barn:)


En av mammorna tyckte det var fantastiskt och så sa hon:

- Jag har ju följt den här serien Familjen Annorlunda, det är ju nästan så att ni kvalar in där ju!

Nu skrattade värdinnan högt när jag återigen chockade dem med att säga att jo, men vi kvalar nog in mer än du tror, vi ska vara med:) Vi håller på att spela in nu:)


Haha, det är som sagt roligt att se folks reaktioner:D


Nu har jag badat de tre minsta tjejerna, plockat bort en äcklig fästing från Loppan:( packat iordning deras skolväskor inför morgondagen och fått dem i säng, inte tonåringarna förstås, men de övriga fem små trollen, jag tror de sover till och med:)

Jag har ätit fyra rutor choklad med hasselnöt och nougat:) och fyra plommon och tror nog att jag vill ha lite vaniljyoghurt som grädde på moset innan jag dunar in på kudden:)

Fast först måste jag såklart kolla på Prison Break!!

Begriper inget för jag trodde det var sista avsnittet förra veckan, det kändes liksom som det när de visade Michaels gravsten...men nu går han omkring igen:D och glad är jag som inte behöver skiljas från min favoritserie riktigt än:)


Dags att säga Natti natti:)


 
 
Leva med fem barn

Leva med fem barn

18 augusti 2009 08:39

Ja du jag säger det samma var har dessa 9 veckor tagigt vägen.
Ser att du har en 6åring som skolas in också,min är precis 6 på dagen i morgon fylla samma dag som man fyller är spännande.

http://virrevarra.blogspot.com

 
Viktoria

Viktoria

18 augusti 2009 18:47

Men jisses - jag har ju helt missat att det var klappat och klart att ni ska vara med i Familjen Annorlunda.
Ser verkligen fram emot att se er och jag tycker att ni är enormt modiga!

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
Ingen bild

Annica med A o L

18 augusti 2009 22:55

God natt! Fatta hur nyfiken jag är på vilket underfundigt namn ni kommer att välja till lillkillen! Lite variation för er med ett killnamn. :)
Jag KAN ju inte låta bli att skicka mina "blocket"-länkar med tips till er i vanlig ordning :) :) :) - här kommer dagens urval, vassego, och kom ihåg var du såg det först -
Vakna mjukt?
http://www.blocket.se/uppsala/Wakeup_light___Vackarklocka___Radio___Lampa_23132224.htm?ca=10&w=1

Utöka familjen?
http://www.blocket.se/uppsala/Kattungar_23131384.htm?ca=10&w=1

Nytt jobb t gubben? Säljes pga graviditet?
http://www.blocket.se/uppsala/Etablerad_Grillkiosk_22916989.htm?ca=10&w=1

Nåt att läsa under amningen?
http://www.blocket.se/uppsala/Romaner_fran_kanda_forfattare_23131026.htm?ca=10&w=1

10 pers vid middagsbordet?
http://www.blocket.se/uppsala/Handgjort_matsalsbord_med_10_stolar_23129711.htm?ca=10&w=1

Pojkkläder?
http://www.blocket.se/uppsala/Barn_Klader_fran_strl_62_74_23125981.htm?ca=10&w=1

Kram!

 
Ingen bild

Ansan

19 augusti 2009 08:02

Igår förkunnade A att N hade varit i skolan. Och hennes pappa. Han hade minsann ätit mat där också.

Jag hoppas att allt gick bra för henne. A ville inte svara på om Ns pappa var kvar hela dagen eller inte, så jag fick ingen ledtråd där. Förutom att han var kvar vid lunchen då, så han försvann uppenbarligen inte direkt på morgonen. A sa också att "mamman åkte hem", så jag antar att även du var med på morgonen.

Några känningar i magen?

 
MissParkas

MissParkas

19 augusti 2009 08:27

Nämen, SKA ni vara med!
Har för mig att ni blivit tillfrågade innan men tackat nej?
I vilket fall; ännu en anledning till att sitta som klistrad då, vad skoj! :D
KRAM på dig och alla ongar!

http://babymousetrap.blogspot.com

 
TuvaLiten

TuvaLiten

19 augusti 2009 10:21

Hej hopp, ja vart tog sommarlovet vägen? Här börjar ungarna i o f inte förrens den 25:e så några lata dagar och fram för allt SOVMORNAR kvar;O)

När ska programmen börja sändas? Måste ju ha koll! Funkar ju inte att jobba dessa kvällar ;O)

Kram från TuvaLitens mamma som oxå börjar bli fet :O)

http://tuvaliten-enflockungarochensymaskin.blogspo

 
Ingen bild

Carola

19 augusti 2009 11:37

Leva med fem barn: Gratta din lilla, stora 6 åring:)
Victoria: Jag har inte skrivit nåt om att det var klart förrän nu:) Du vet, aldrig ta ut nåt i förskott;)Modig? Ja kanske det, eller korkad;)
Annica: Tack för länkar, ska kolla igenom dem ikväll, nu hinner jag inte för solen SKINER ju!! ite variation på senaste dagarnas ösregn....Namn..vi funderar på Anders, Olle eller Victor;););) Eller kanske inte;) Svårt med pojknamn! Och för att inte tala om det visar sig vara en tjej ändå....ojojojojoj, har int ens tänkt på det...
Ansan: Jag var inte med alls till skolan, men han kanske såg nån annan som passade som mamma till Novalie:)Hennes pappa stannade hela dagen och allt gick bra. Nu är hon ensam där så jag hoppas det går bra!
Miss Parkas: Japp, vi ska ju det....:) Vi blev tillfrågade för länge sen om att vara med i nåt sånt program om stora familjer, men jag vet inte om det var här, jag svarade aldrig på det mailet;) Vågade inte då, men nu var jag tydligen tuffare..eller så blev jag övertalad av ungarna...:D
Tuvaliten: Det är orättvist att vissa börjar senare:( Soooooov gott ett tag till:) Det visas i vår nån gång, jag kommer nog att tala om det för er:D Typ tjata om hur läskigt det är....;)
Varför börjar du bli fet????Ska ni ha en bebis?? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards