Direktlänk till inlägg 23 augusti 2009

Fortfarande gravid:)

Av Carola - 23 augusti 2009 22:54

Bebisen trivs ypperligt där inne i magen, trots att jag lyckades med nån praktvurpa tidigare idag...

Vår trapp upp till altandörren är nån knepig hemmakonstruktion av förre ägaren, och vi har inte gjort nåt åt det, vilket jag ångrade bittert idag när jag verkligen stöp som en fura när den vickade till:(

Hade Loppan vid handen och hon föll ju såklart med, hela trappan välte ju..hon gjorde inte illa sig, men det gjorde jag.

Skrapade knän och underben så det ser för gräsligt ut, och hade så när landat på magen....:/

Jag hamnade på mage, såklart den väger ju tyngst just nu;) men det var ingen fart i fallet utan jag hann nog hejda det precis i tid, så det blev inget platt fall,tack och lov!


Men det känns ju ändå sådär, fast bebisen har sparkat som vanligt sen dess så det är säkert ok.


Hur som helst, så här såg magen ut för en vecka sen:

Vecka 38

Och såhär ser den ut i v. 39


För den som är intresserad så ser Loppans mage ut såhär:

Det måste ju vara nåt speciellt med att fota magen, det har hon fattat, så det är klart att hennes ska förevigas med:)


Det händer av förklarliga skäl inte så mkt här hemma just nu, jag sitter mest och jäser, gör det som måste göras men spar resten till en annan dag:)

Sen är vårt filmteam här och filmar mellan varven förstås, men det är hemligt vad:)

Ungarna är jätteduktiga iaf!


..................................................
................


Det går toppenbra för vår lilla 6 åring i skolan!!

Maken var med henne hela första dagen, men sen lämnade han henne dag två, och det funkade utmärkt.

Dag tre var hon ledig men dag fyra gick det åxå bra,så nu kan vi väl konstatera att det kommer att funka utmärkt.

Hon tycker det är jättekul att packa med en frukt, i fredags var det gympakläder åxå, och att få med sig papper hem till oss är ju stort.

Hon har ju några kompisar med sig så det måste ju vara skönt för henne.


JAG här hemma däremot saknar henne massor på dagarna!

Vi har ju varit tillsammans dygnet runt sen hon föddes mer eller mindre. Hon har gått sina timmar på kyrkis, som mest 7½timme/vecka, men annars alltid varit med mig. Det känns märkligt.

Att bara ha två barn hemma är ju ytterst ovanligt!

3 åringen saknar henne åxå, och längtar heladagen efter att vi ska hämta hem henne på em:)

Men, det är ju bara att vänja sig:)


..................................................
................................


Vi var ju på kalas i söndags, och Loppan hade den här söta klänningen på sig:

Jag köpte den på H&M en jul för några år sen, för 49kr:)

Perfekt pris:)

Nu hade den hamnat långt in i garderoben så den är väl snart för liten, men en gång hann vi använda den ändå. Nu ligger den i tvätten.....


Loppan ja, på Pelle Svanslöshuset fick hon en läsk med såna är smala sugrör som fanns när man var liten,kommer ni ihåg?

Då fanns det ju inte de här tjocka varianterna som det enbart är nu, och nog smakade läsken mkt godare då??

Fast lite svårt var det alllt att drick med två smala istf  ett stort:)


Nu ska jag krypa till kojs tror jag, kanske ska jag läsa ett kapiteli boken jag börjat på när jag inte orkar göra annat än ligga och slappa:)

Bara solen kunde skina lite mer så skulle det vara trevligt att sitta ute och läsa och jäsa:)


Natti natti på er:)

 
 
Leva med fem barn

Leva med fem barn

24 augusti 2009 08:55

Oj oj fy låter inte kul men tur att det gick bra.

http://virrevarra.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

24 augusti 2009 10:03

Dax att fixa trppen nu kanske... Har nästan vurpat jag med i den.

Det ser inte ut som om magen skjunkigt än iaf, så han stannar nog en stund till :)

 
Anna B

Anna B

26 augusti 2009 07:56

HU! Läskigt med vurpan, skönt att det ändå gick så bra som det gick. Loppans mage är fantastiskt fin :) och din med. Snart har du ju tre barn hemma igen, så det går nog ingen nöd på dig.
Sån där modell på klänning har jag letat efter till Sara hela sommaren, men det är tydligen inte inne just nu :( Vi har varit på dop och ska på bröllop på fredag. Tycker det hade varit så fint..

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards