Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Kalas

Av Carola - 30 augusti 2009 22:37

Idag sov vi hyfsat länge allihopa.

Vid kvart i nio vaknade jag av att det gjorde så förbenat ont i knät...:( så det var liksom ingen idé att ligga kvar, måste upp och röra på mig. Småtjejerna vaknade i samma veva och sen var det full rulle.

Dusch, frukost och undanplockning. Same procedure as every morning:)


Jag var på ett uruselt humör, irriterad som tusan, rastlös och allmänt gring.

Molvärk i knät och sammandragningar.Trött eftersom jag inte kan sova för det onda knät...:(  *surar*

Funderade på om det kanske kunde vara så att det snart kunde bli förlossning, med det labila humöret;) men så var inte fallet, för här sitter jag än med bebis i magen:)


Vårt filmteam kom vid 13 tiden och då hade jag stilat till humöret lite, om inte annat så är de så gulliga så man kan inte annat än bli glad när de kommer:)


Jag , Loppan och 3 åringen avvek vid 14-tiden för att gå på 4 årskalas:)

Det var 3  åringens lilla kompis som fyllde år, och hon har längtat efter att få leka med E hela sommaren, men det har inte blivit av.


Ett mkt trevlig kalas var det, med totalt åtta barn. Lugnt och skönt, inget spring och bus utan bara roligt.

De har nyligen flyttat till lägenhet efter att ha separerat så det var första gången jag var där, och det var en såååååå fin lägenhet! Sprillans ny och jättefint inredd:)

Småtjejernas rum(2+4år) var en dröm i rosa och vitt, helt i min smak:)

Men jag har absolut inte samma säkra stilkänsla, utan öser på med allt och inget;)


Solen sken så vi gick ut sista halvtimmen och satt vid lekplatsen och njöt, underbart!

Måste se till så vi ses lite oftare, vi har barn i precis samma ålder, (mina tre minsta då.)men det är knöligt med logistiken:)


Väl hemma igen så lagade jag mumsig söndagsmiddag...ehh..eller jag stekte på en påse oxpytt och gjorde äggröra till, inte så där värst mumsigt, men snabbt:)

Nästa vecka blir det nog söndagsstek:)


Nu ska jag gå och borsta tänderna, ta två panodil för det onda knät, lite novalucol så jag kan ligga ner utan att få sura uppstötningar;) och värma vetekudden som jag sen ska lägga på knät.

Har massa sammandragningar så man kanske skulle ha en vetekudde på magen åxå;)

Och en kudde bakom ryggen, en mellan knäna och två under huvudet, samt en katt på fötterna...:D


Natti natti:)


 
 
Ingen bild

Ansan

31 augusti 2009 08:29

Hur många kuddar blev det? Jag skrattade för mig själv när jag läste om alla kuddar och vetekuddar du planerade in inför sängåendet. Precis så är det ju när man är höggravid!

Hoppas bebben kommer snart! En massa sammandragningar är väl lovande?

 
Ingen bild

Anna

31 augusti 2009 10:42

Tack för att du höll ihop benen i helgen.... Efter 2 dagars festande med jobbet hade jag inte utgjort någon bra barnvakt i helgen :)
Man börjar bli gammal...

 
Viktoria

Viktoria

31 augusti 2009 11:10

Att du orkar med ett filmteam nu också. Jag hade inte klarat av en filmkamera i ansiktet så där på slutet.
Det känns som en evighet sedan jag var höggravid och gick och väntade. Tänk att snart kan du sova hur du vill i sängen - utan kuddar.

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
Anna B

Anna B

31 augusti 2009 19:18

Planera söndagsmiddag nästa vecka, du är för rolig du. Antingen så föder du barn, eller så är du upptagen av en bebis, eller så är du ännu mer höggravid och då ska du sannerligen inte stå i köket ;) Sammandragningar lät ju lovande.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards