Alla inlägg den 31 augusti 2009

Av Carola - 31 augusti 2009 21:22

Den åttonde ligger stensäkert där den ligger:)


Jag tog ändå till det tunga artelleriet, med en ommöblering av småtjejernas rum, dammsugning, plocka ur diskmaskinen och så i den igen, åkte och hämtade 6 åringen på skolan och åkte sen till Ikea:)

Där åt vi korv först och sen lämnade jag in dem på leklandet, tog Loppan i vagnen och gav mig in på varuhuset.

Efter 100m fick jag akut ont i knät......men det var ju bara att gå vidare, så jag lunkade/linkade på där:)

Köpte varsin bäddmadrass till tjejerna och varsitt överkast, de har fått en våningssäng:) och då räckte inte de små junioröverkasten de hade till.

Skulle haft såna där dra-på-lakan, men de var slut:(


Köpte en lampa till dem åxå, rosa givetvis:)

Den står nu på deras lilla bord så de får lite belysning när de ska måla/pyssla/greja.


Det blev bättre plats i rummet nu, härligt för dem:)


Väl hemma hade jag inte en bebiskänning, bara skitont i knät och ryggen....hm;)

Tog med mig vetekudden och posten till soffan och satt där en stund, innan det var dags att laga middag till familjen.

Idag blev det köttfärssås och spagetti, betydligt godare än gårdagens oxpytt:)


Efter maten fick jag lov att hämta skiftnyckeln och skruva ner tvillinggungan från gungställningen.

De har tjatat om det i några dagar nu för de kan inte snurra med de andra gungorna utan att slå i den.

Så nu är det gjort:)


Hämtade verktyg i garaget och skruvade isär den ena växasängen som tjejerna haft, den andra står redan i garaget så den ids jag inte hämta, men  ska skruva isär den nån dag åxå, de tar sån plats annars, och då gnäller maken om att de ska bort....

Bort??

Är han galen?  Klart de ska sparas! Allt ska sparas, det kan vara bra att ha:D


Men sen orkade jag inte ett dugg mer, jo jag gjorde välling och lade Loppan att sova, och fick i säng de andra två små tjejerna, men sen däckade jag i min fåtölj, med knä och ryggont, men inga andra krämpor:)


I morgon kanske man skulle putsa fönstren;)?


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards