Alla inlägg den 1 september 2009

Av Carola - 1 september 2009 22:50

Ja, det är väl ingen risk att det INTE blir en septemberbebis iaf, för det är låååångt till oktober;)

Jag tyckte ju redan från början att det kändes märkligt med en augustibebis, det är ju sommar då, och jag har inga sommarbarn, bara vår , höst och vinter:)


Ni förstår väl att jag inte är speciellt stressad va?  :)

På allvar så känns det inte så farligt att gå över tiden, mer än att det är oroligt för NÄR det ska sätta igång.

Jag mår ypperligt bra, tom knät börjar stila till sig även om det gör ont fortfarande, fogarna känns men helt överkomligt, jag har en massa energi så det blir saker gjorda, men det är inte för att försöka få igång nån förlossning som jag möblerar om:)

Jag har alltid sagt att bebisar kommer när de kommer, oavsett vad man gör, och det är onödigt att ta ut sig så man är slut när det väl är dags, och jag tror på det fullt och fast:)


Det jag inte gillar med att gå över att att det blir en stor tjock bebis....3 åringen som jag gick 13 dagar över tiden med, vägde 4,5kg, drygt ett kilo mer än nån annan unge, och de blir så stora på en gång då.

Plus att de ligger lite i farozonen för att bedömmas som "tunga för tiden" på BB och måste tillmatas varje timme....värdelöst.


Men annars så är det helt ok att vara gravid lite till:)


Lite tröttsamt är det att "alla" tjatar om samma sak.

Varje dag när jag hämtar 6 åringen på skolan så säger de jag möter:

-Ingen bebis än??

Ehh, nej, syns det? ;)

Det är ok när det är människor jag känner, men när de jag bara ytligt känner igen tjatar så blir man lite less.


Mamma ringde idag åxå. Ville höra hur det var, så jag berättade. Sen började hon klaga på min 13 åring....Berättade hur sur hon varit i Thailand och hur tråkigt det varit för 15 åringen med allt tjat från syrran, nåt som 15 åringen inte alls håller med om. Sa att det blev bättre när hon skällde ut henne....men hallååå? 

Tjatade om hur synd det är att hon målar sig så mkt, då kunde hon inte bada som 15 åringen som var mer över än under vattnet, men 13 åringen har aldrig badat så...så varför skulle hon det då?

Ja, en massa skitsnack helt enkelt. Och jag försvarade och försvarade, när jag egentligen borde  bett henne sluta snacka skit om mina barn inför mig!

Men det är svårt att säga, för jag är så vänlig att jag inte kan fräsa ifrån så:(

*mutter*

Som tur var så ringde min mobil så jag kunde säga att jag var tvungen att att ta det samtalet:D


Jag kommer nog aldrig att begripa mig på min mamma.


Sonen fick inte åka på tennis idag heller. Han spelar i stadsdelen Gottsunda, som ju varit på nyheterna några dagar nu, ungdomar som bränner bilar och beter sig allmänt illa, och maken förbjöd mig att åka dit:)

Precis intill tennishallen har det varit flera bilbränder och busliv med misshandel osv, så han ville inte riskera att jag åkte dit och blev inblandad i något;)

Jag gillar det inte, men kan förstå hur han menar, det ÄR onödigt att vistas där det är busliv, men jag tycker inte om att sonens tennis ska bli lidande.

Förstår mig inte på vitsen med att förstöra folks grejor? Eller att misshandla folk?

Jaja, sonen hade ingen koll på att han skulle spela idag så det kändes ok:)


Förutom lite allmänt småplockande här hemma så har jag inte gjort många knop idag, jo,jag skruvade isär den andra växasängen och klorerade poolen som håller på att sunka till sig deluxe...det är nog dags att tömma den, men det känns som att sommaren VERKLIGEN är slut då, så jag vill dra på det lite till:)

Jag slängde i en maskin tvätt åxå kom jag på nu...hm men den orkar jag inte ta reda på nu, den får ligga till i morgon eller nåt...:)


Nu ska jag värma vetekudden till knät, puffa upp alla andra kuddar, ta mina piller och borsta tänderna, och sen hoppas jag få sova gott:)

Har ju haft svårt att sova de senaste nätterna, inte pga graviditeten utan pga av knät....sååååå onöödigt! Men nu börjar det ju kännas ok, så hoppas kan man.


Natti natti på er, hörs säkert i morgon:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards