Direktlänk till inlägg 9 september 2009

Jordan en vecka gammal:)

Av Carola - 9 september 2009 15:54

Tänk att han är en vecka gammal nu, sju dagar, och ändå så självklar i familjenGlad, som om han alltid funnits, men ändå så ny på jorden.  Märkligt.

Så här ser han ut exakt nu, han ligger här i mitt knä och sover, tog bilden alldels nyss:

  

Jamen jag VEEET, ni blir avundsjuka, men ni får skaffa en egen, den här är min och jag har inga avsikter på att returnera eller byta honomTungan ute!


Vi var på åb på sjukhuset i måndags och då vägde han 3990g, hade 151 i bilirubin, vilket är helt i sin ordning, och var väldigt ovillig att lämna blod till PKU testet, det krävdes tre stick innan det droppade lite blod på det där pappret, höga blodvärden och sega blodkärl det är som det ska vara, sa sköterskan:)

Han ammade sig igenom hela provtagningen och struntade blankt i att han blev stucken, skönt.


Naveln ramlad bort igår kväll, trevligt, jag tycker inte om den otrevliga doften från navlar som håller på att skrumpna ihop, luktar inte alls gott, men nu så, slipper man den:)


Vi har varit och shoppat åxå, Jordan och jag, klart man måste inviga och indoktrinera även en son på shoppingens glädje:D .  Mannen fyllde år igår och vi köpte ett gäng tröjor åt honom efter instruktion från äldsta döttrarna.

Som av en händelse råkade vi kika in på Lindex och hitta lite kläder åt Jordan åxå.....:)


Idag var vi på musiklek, det är Loppans grupp , och hon tyckte det var roligt att sjunga igen, och att dansa:) Hon rockade loss ordentligt idag:)

3 åringens kyrkis har ÄNTLIGEN börjat så nu har hon det tre gånger/vecka, så nu börjar rutinerna verkligen falla på plats.

Innebär ju lite logistik förstås, men än så länge så krockar inget;)


3 åringen älskar sin lillebror, hon sitter gärna med honom så här och bara myser:)

  


Igår morse när jag klev upp för att duscha så låg hon i vår säng, på makens plats, Jordan låg i mitten av sängen, båda sov.

När maken gick in för att väcka henne så hittade han dem såhär:

  

Hon har krupit över och lagt sig där jag låg, och håller en arm beskyddande om honom, och han snusar så gott, det är ju så att man smälter:)

Syskonkärlek är väl underbart!!!


Alla syskonen är jätteförtjusta i Jordan, de slåss verkligen om att få hålla, och det är en evig tur att man ammar som sagt, för annars hade man ju stått sist i kön för alltid.

Han sover och äter mest hela tiden, sover rätt hyfsat på natten, och har de senaste tre dagarna haft ett långt sovpass precis när det är dags att hämta 6 åringen på skolan och 1-1½timme efter att vi komit hem, bra tajmat:)

Då sover även Loppan en stund så man får tid att städa och tvätta och röja......mohaaha, ni gick väl inte på det?? Flört  Vem bryr sig om sånt?

När de sover så har jag suttit i solen , druckit kaffe och läst en tidning , det är jag helt klart värd:)

Städa kan man göra sen, det springer inte ifrån en.

När jag tycker att jag är för lat, så tänker jag på att förr så låg man till sängs en vecka efter att ha fött barn, och att man i vissa kulturer blir uppassad en hel månad efter förlossningen, och så kan jag lata mig vidare:)


Jordan är född i onsdags, och maken åkte iväg och jobbade fredagkväll några timmar och sen hela lördagen, ledig söndag och jobbade sen som vanligt igen, bara att han lämnar på kyrkis vid 9, så nån direkt uppassning är det ju inte tal om direkt, så det gäller att ta vara på de stunder man får:)

Som sagt, blir det fler barn ska det inte vara höstbarn:D

Men det funkar alldeles utmärkt så jag ska inte klaga!!!


Nu börjar det knorra lite här i famnen, så det är väl dags att sluta, men några fler bilder måste ni få se:

  

Han har gillat sin tumme sen han föddes, så han har nog legat där inne i magen och snuttat på den mest hela tiden skulle jag tro, det är ju så sött när han letar och gnyr och så hittar han den och blir nöjd:)

Han sög sig fast i makens arm igår och maken blev alldeles imponerad av kraften i den lilla munnen, och kanske förstår han varför det gör ooont innan man vant sig vid att amma igen;)


  

Här sover han gott i sin babykorg framför fönstret i vardagsrummet, det var fint att få lite dagsljus på sig för han var rätt gul i början och det hjälper ju till att sola då:)

Sen är det kart att man vill vara där alla andra är:)


Nä, nu ska jag sluta innan det blir kris, men vill bara säga slutligen:


TUSEN TACK FÖR ALLA ERA SNÄLLA KOMMENTARER OCH GRATTISHÄLSNINGAR!!!!!



 
 
Sanna

Sanna

9 september 2009 19:19

Han är helt fantastiskt ljuuuvlig!!!
Jag vill inte ha nån liten just nu, men lika fantastiskt ljuvlig är han för det. Så söt!

http://sannamamman.blogg.se

 
Ingen bild

Ansan

9 september 2009 20:26

Oj, vad söt han är!!! På något konstigt sätt syns det att han är en pojke och inte en flicka. Hur kan det komma sig, egentligen? Så små barn tycker man inte borde vara olika till utseendet, men jag tycker ofta att det syns även på nästan nyfödda om det är en tjej eller kille.

Vad skönt att allt flyter på! Och vilken tur att du ammar, så du också får hålla honom ibland. Bilden på Jordan och 3-åringen i sängen är hur fin som helst.

 
malin

malin

9 september 2009 20:45

Vilka underbara bilder!

http://pillris.blogg.se

 
Anna B

Anna B

9 september 2009 21:10

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vilka otroliga sötnosar, både nyföding och treåring. Vad gulligt att de gillar honom och sovbilden är underbar.

Grattis igen. Nu ska jag läsa förlossningsberättelse.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Anna B

Anna B

9 september 2009 21:25

Vet inte om min kommentar gick in så jag skriver igen. Underbart söta barn och alldeles fantastisk sovbild. Nu ska jag läsa födelseberättelsen

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Jeswi

Jeswi

10 september 2009 08:34

Åååååh vad söt!!
Nu ökade mitt sug ännu mer!!
Skönt att allt flyter på.
Grattis till en underbar prins :)
Kramisar...

http://www.jeswi.blogspot.com

 
Mirka

Mirka

10 september 2009 09:30

Han är ju helt underbar, lille Jordan!!! Vilken tur att man är gravid så slipper man bli alltför avundsjuk:-D
Härligt att allt fungerar bra och att alla syskonen är så förtjusta i honom:-)
Sköt om er Mirka

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Leva med fem barn

Leva med fem barn

10 september 2009 13:52

Hej
Så söt nä du får behålla honom har gjort mitt fem räcker gott och väl.

http://virrevarra.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica med A o L

10 september 2009 21:27

Ååååh! L skulle ÄLSKA en lillebror som Jordan. Jag är ganska säker på att vi skulle kunna göra en kopia av sovbilden här hemma om hon fick sin vilja igenom, L älskar verkligen bebisar, och ska ha minst tre själv. A är "för cool" för att kunna gulla med bebisar för närvarande, men det kanske går över.
Fin han är! Fantastisk förlossningsberättelse! Jag älskar din blogg. :)

 
Lillmonster

Lillmonster

11 september 2009 09:46

Stort GRATTIS till lillkillen.
Supersöting. :)

Och välkommen till oss oktomoms. :D

Kram Kram

http://lillmonster.com

 
paola

paola

11 september 2009 10:05

Hej!
Det är klart du ska ta alla tillfällen i akt, att hämta andan i.
Jag har också en man som jobbar jämt, det har bara varit att lägga upp ngt "smart", då jag blivit själv ganska omgående vid baby,s hemkost.:-)

Han är helt ljuvlig din lilla kille:-) Jag får väl tillverka en själv, att beundra och slösa kärlek på hi hi.

Barn dom är underbara och dom kan man aldrig ha för mgn av.

Ha det bra!

http://paola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Lola

11 september 2009 15:45

Lik syskonen tycker jag. :-)

 
paola

paola

11 september 2009 19:47

Hej!
Det är självklart att du ska strunta i disken och all städning, i den mån det går hi hi!
Jag har jag fått "styra" upp allt helt själv per omgående vid hemskomst från BB . Med en man som bor mer eller mindre på jobbet så....
Jordan är helt ljuvlig..jag tror jag får jobba på en egen liten.
Men har ju fått uppleva det redan nio gånger. :-)
Men barn kan man aldrig få för få utav.:-)
Ha en trevlig kväll!!!!!!!!!!!

http://paola.bloggagratis.se

 
Botti

Botti

11 september 2009 22:35

Grattis grattis!!!!!

Han är en riktig liten goding!

*Kraaaaam*
/B

http://bottimedmera.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards