Alla inlägg den 21 september 2009

Av Carola - 21 september 2009 22:29

Måste ju uppdatera er lite, så  ni inte tror att jag försvunnit helt från bloggvärlden:)


Jag har det toppen på alla sätt och vis, snusar bebis och bara myserGlad, och försöker parera de elaka bacilller som invaderat oss....det är halsont, snuva,hosta, feber, ont i kroppen ....Svinis, säger tonårstjejerna, och jaaa...vem vet?

Kan ju vara antingen den "nya"  influensan, eller vanlig sketen förkylning.

Så länge jag slipper hosta är jag glad, jag har inga magmuskler att hosta med nämligenTungan ute, de sitter nog i kors bak i ryggen nånstans.....hm..;)

Än så länge har jag klarat mig, men det är väl bara en tidsfråga innan man däckar i nåt.

Jag hade iofs migrän på gång häromkvällen, men motade det med ipren och sänggående kl. 19.00

Jordan var en mönsterbebis och sov med mig från 19-10.....15 timmar!!!

Jo, han var vaken en stund mellan 23-23.30 så då var vi uppe och åt fil och flingor, men sen sov vi igen:)

Han är verkligen underbart lättsam.


Egentligen har jag massor att berätta, meeeeeeen tji fick ni, för det får ni se på Tv senCool, jag kan ju inte avslöja nåt i förväg....


Men jag kan berätta att Loppan har fyllt 2 år!!

Lilla söta nosen visar upp fem knubbiga små fingrar när man frågar hur många år hon är, men riktigt sååå fort har inte tiden gått, även om den rusar på:)

Vi sjöng för henne på morgonen, och när maken fyllde år nån vecka tidigare så kom alla barnen in och sjöng för honom och då sov hon lugnt vidare....inte en fena rörde hon då, så vi var beredda på att få sjunga minst två gånger, Skrattande men nej då, hon vaknade på en gång, lycklig som få när hon såg oss stå där med tänt ljus och paket:)

Hon var jätteduktig på att öppna paketen, jag hade medvetet låtit bli att sätta på snören för då blir det så svårt för små fingrar, och så fick hon god hjälp av syskonen..även om hon inte ville ha det;)


Vad fick hon då?

Ja, vad ger man barn nummer sju??? När ALLT finns, precis allt.

Jag frågade maken om han hade nån god idé, men det hade han inte , så då köpte jag det jag vet att hon verkligen gillar  -  en docka och en dockvagn:)

I garaget står två fina liggvagnar, ute på gräsmattan två till, och i carporten ytterligare två....i docklådan ligger en sisådär 22 dockor, flera såna där dyyyra typ Babyborn,Annabelle ChouChou...så det är klart att det var den optimala presentenFlört.

En liten paraplyvagn och en liten docka som passar lagom till en 2 åring och hon blev jätteglad:)

Så fick hon ett träpussel som var som en bricka med frukost på, så den dukar hon upp hela tiden, dockan fick en liten nappflaska, en magnet Bratz att ha på kylskåpet och en Steffi docka+hästsläp så hon kan leka med syrrorna när de leker med Barbiedockorna.

Hon har lekt massor med allt, så det känns som att jag lyckades rätt bra med presentinköpen, att det sen var billigt gör ju inte saken mindre rolig:)


Vi har varit och vägt och mätt lillprinsen åxå, och han hade gått upp till födelsevikten igen och lagt på sig några centimeter.

Samtidigt passade vi på att gå till Öppna förskolan för första gången på länge, alltid lika trevligt, men nu blev det lite kort iom vägningen, men vi får lov att snart gå dit igen. Loppan hade hur kul som helst, pysslade på i dockvrån mest hela tiden:)


Vi har bokat tid för dop av Jordan åxå!

Den 18 oktober blir det, så jag hoppas att alla är friska då, det blir ju så krångligt annars...

Måste ut och shoppa lite kläder till det, både till barnen och till MIG, kanske ett tält kan funka;)?

Maken har det bra han, han dammar av nån av kostymerna bara, och så en snygg skjorta och slips så var han klar:)

Inte har han en massa extra graviditetskilon heller...Obestämd..men vad tusan, det är ju modernt med tunikor och storskjortor, för att inte tala om alla mysiga stora koftor som finns nu:)  Jag hittar nog nåt:)


Näst äldsta dottern fyller 14 den sista september, så jag ska försöka hinna ner på stan och leta nåt till henne, hon snackade om några byxor från Cubus...och först tänkte jag protestera, för jag ids inte åka till Stockholm för att gå på Cubus, tills jag insåg att de ju öppnat här i stan:)

Nice, det är en rolig affär:)


Nu börjar det knarra här i famnen, Jordan håller på att vakna, så det är väl bäst att sluta innan det blir akut hungrigt:)


TAck för era kommentarer, jag blir så glad för varenda en, det är så kul att läsa!!!

Ha det gott nu, så ska jag blogga snart igen, nån ordning får det lov att vara:)


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards