Direktlänk till inlägg 25 september 2009

2 år

Av Carola - 25 september 2009 22:02

Loppan har ju fyllt år, hela två år minsann (även om hon själv tror att hon är lika stor som de andra tjejerna i lill-trion, dvs 3+6Tungan ute)

Hon fick hjälpa till med att göra sin tårta och det var ju sådär...kladda är ganska överskattat när man FÅR:)

När tårtan var färdig och klar och vi beundrade den som bäst så böjde hon sig snabbt fram och slickade lite på denCool

  

Jaaa, den var god:)


   

Blåsa ut ljuset var jättesvårt för hon blåste mer upp på sin egen näsa än på ljuset, men med lite hjälp av mamma så gick det bra till slut, men hon hann stoppa in fingret i lågan för att känna varför det inte slocknade....hm...

(tittar ni noga så ser ni delar av vårt filmteam i bakgrundenFörvånad


..................................................

..................................................

....


Igår kom det en barnmorska hit för att stickas;)

Jag hade sagt ok till att vara med i nån forskning och nu ville de ha lite blod.

Jag som tidigare varit väldigt svårstucken, med kärl som spricker eller rullar undan har de senaste gångerna det ska tas blodprov varit väldigt enkel att sticka.

Jag brukar alltid förvarna den som ska sticka, men de har inte haft några problem, så jag har trott att mina kärl snyggat till sig.....tills igår....

Hon skulle ha sex rör och jag visade fram armen och hon hittade - inget att sticka i.

Inte minsta lilla kärl syntes, inte i andra armvecket heller?

Lite stas, lite klapp och lite pumpande med knytnäven senare så visade sig några pyttekärl.

Hon stack, det var seeeegt att komma igenom huden och inte en droppe blod kom ut.


Nähä. Andra armvecket var det samma sak med, inte en droppe.

Hon frågade försynt om hon fick prova på handloven, och jag sa "Javisst"

Jag tycker inte att det är ett dugg jobbigt att bli stucken så det gör inget.


När inte heller det kärlet gav en droppe blod ifrån sig började jag fundera på om jag ens HADE nåt i ådrorna?

Det kanske var tomt? Jag har ju slarvat lite med järnpillrenFlört.


Drack massa vatten och spolade händerna i varmvatten innan vi försökte på handryggarna.

Första gav ungefär två rör innan det torkade ut, och den andra gav faktiskt så det räckte att fylla upp nääästan alla rör, bara ett var halvfullt.

Hon beklagade massor och bad om ursäkt,men det är ju inte hennes fel:)

Hon sa bestämt ifrån att jag inte behövde ha dåligt samvete för att jag inte är blodgivare iaf, vilket jag har ibland, men hon sa att jag skulle spara mina kärl tills jag själv behövde demOskyldig.


Att det gått så bra tidigare förklarades av att jag alltid varit gravid då och alltså haft mer blod:)


..................................................

..................................................

.............................


Idag har jag varit på lite shopping, tog med mina sönerSkrattande och åkte iväg.

Hittade tre skjortor till mig själv för en billig peng, 129kr st är ju ok:) och så present till dottern som fyller 14 snart.

Sonen, eller äldsta sonen får det väl bli nu:) köpte tre playstationspel som han suttit fast med nu hela kvällen.


Lite bilder på minstingen kanske;)?

    

Åh vad ni kommer att ledsna på bilder på Jordan:)


Här kommer en till på de två minsta:

  

Loppan gillar sin lillebror, och trivs med honom intill sig på skötbordet, men då inser man åxå hur stoooor hon har blivit:D

Snäll och givmild med pussar är hon hur som helst!


Nu ska jag värma en vetekudde åt äldsta dottern som kom hem och sa att hon hade ont i nacken:

Hon: Jag fick plötsligt så ont i nacken....

Jag: Har du gjort nåt speciellt?

Hon: Näää, inte vad jag vet...och så tänkte hon en stund innan hon sa: Vi lyssnade på musik..och så headbangade jag...mycket...;)

Jag: Pucko.   Eller nej, det sa jag ju inte, men jag tänkte det:)


Natti natti:)

 
 
Ingen bild

Annica med A o L

26 september 2009 08:18

Jag såg just världens finaste Jordan i UNT! Vilken fiiiin annons! Och sötisbilden! Bilderna här på honom (och Loppan) är helt underbara de också! Tur att jag har en bebis i min egen släkt (makens syrra har en 2-månaders) att gosa och bära på ibland. :)
Älskar din livfulla blogg, och skrattade gott åt både blodlöshet (?) och tårtslickande. Kram!

 
malin

malin

27 september 2009 19:58

Hej Carola!

Vilka härliga bilder! Du vet väl att du aldrig kan ha för många bilder på din bebis :)
Vi tröttnar inte på dem!
När kommer "familjen annorlunda" att börja sändas?
Ser verkligen fram emot det! :)

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

27 september 2009 23:42

Annica; Vad roligt att du såg honom i tidningen:) Det är första gången vi har bild med och det ångrar jag inte, tycker det var mysigt att se honom på bild, även om jag ser honom irl hela tiden:) Han finns på webbisar på unt.se med:D Web kameran var ju trasig på sjukhuset när han föddes, mkt dålig tajming...men nu fick vi visa upp honom i tidningen ist:)

Malin: Skönt att höra att ni inte ledsnar på mina bebisbilder:) Familjen Annorlunda kommer efter nyår nån gång, närmare våren. Jag vet inte om jag vågar titta;)

 
Leva med fem barn

Leva med fem barn

28 september 2009 11:25

Vad fin tårta hon fick,och den minste sötingen växer ser jag så söt.

http://virrevarra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards