Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

En månad!

Av Carola - 5 oktober 2009 22:46

Jisses vad tiden går fort!

Jag har ju inte hunnit med att skriva nåt på evigheter, riktigt HUR länge sen fattar man ju när man ser datumen, det känns inte som så länge sen;)

Hur som helst så har jag världens bästa anledning att vara lat på att blogga!

Så här ser han ut nu:)

  

Min minsta goding!


Vi var på BVC och vägde honom i fredags, när han var precis en månad gammal, och ungen har gått upp 800g på två veckor!

Det är 400g i veckan! Men det är ju inte klokt:)

Inte undra på att han börjar bli tung, strax över fem kilo väger han nu,  bvc-kurvan pekade rakt upp:)

Han är världens snällaste unge, bara äter och sover och kikar lite mellan varven på den som håller honom i famnen.

Sista veckan har han börj att le och skratta åxå, och det är ju alldeles bedårande sött:)


Syskonens beundran för honom har avtagit, från att knappt fått låna honom så får man nu verkligen BE om en famn att sätta honom i Flört, men då får han nästan alltid sitta hos dem.  Men de slåss inte om honom längre...så ofta:)


Det märks att vi har en bebis i huset, inte så att man sover dåligt, för han sover hyfsat bra, men för att jag inte hinner med "hushållsgörat". Jag röjer upp det värsta när han sover, vilket han ju gör ofta, men man vet ju aldrig hur länge ,så ibland håller jag på en hel eftermiddag att plocka undan i köket, typ;)

Sånt där om att lägga undan sommarkläder, plantera ljungen som jag köpte för en vecka sen, sortera posten, vika kläder, TVÄTTA kläder osv, sånt blir inte gjort.

Lägg sen till ett filmteam som stökar till Tungan ute, så ligger man hopplöst efter, men vad gör det?

Det bästa med hushållsarbete är att det inte springer iväg, det lägger sig bara på hög och inväntar snällt sin tur:;)


Det händer inte så mkt här för tillfället.

Fem barn i skolan, varav två på högstadiet, två i trean och en i förskoleklass, gör att det är ganska lugnt här hemma om dagarna, speciellt de dagar när 3 åringen är på kyrkis på fm. Shit, då har jag bara två ungar hemma! Det är så att jag måste räkna efter för det fattas liksom nån:)

Rutinerna har börjat falla på plats, alla aktiviteter har kommit igång och inget krockar.


Det är ett evigt skjutsande bara:)

Eller hämta / lämna iaf, man MÅSTE ju inte åka bil, men det är enklast och tar kortast tid.

För jag har ju hela tiden nåt som ska ske EFTER att jag hämtat eller lämnat, som när jag hämtat i förskolan 13.45 så måste jag hem snabbt så Loppan kommer i säng för sin tupplur, för innan hinner hon inte sova.  Eller när jag hämtat på kyrkis kl. 11.30 så måste jag hem så de två små hinner äta lunch innan vi hämtar i förskolan:)

Än så länge är det ju bara att sätta sig i bilen och köra, men snart måste man ju planera sin körning för den där förbannade kylan gör att bilen vill ha motorvärmaren i en stund innan man ska iväg. För att inte tala om att man måste avsätta tid för att skrapa rutor....men fy faaaan vad tråkigt det är!

Men det hjälper ju inte att klaga, vintern är på intåg oavsett vad jag säger.....:)


Vi har iaf hunnit med att städa i ordning trädgården och poolrummet för vintern, så alla utemöbler är undanställda nu, utom två stolar, för jag hoppas fortfarande på att kunna sitta och jäsa i solen några gånger till!!!

*hoppashoppashoppashoppashoppashoppashoppashoppash
oppas*  :)

Men jag har inte "hunnit" ta reda på korgen med smutstvätt som vi hittade utspridd i hela trädgården.....äh, den kan stå där ett tag till:)

Däremot så hinner jag pussa på och mysa med Jordan, världens sötaste, goaste lilla bebis!

Det gäller att prioritera rätt, eller hur?Skrattande


Vår hall är sådär extremt kaotisk just nu åxå, med sommarjackor och skor OCH höstjackor och lite varmare skor i en salig blandning, så det är snart tvunget till en storröjning där. Men inte än, seeeeeen:)


Nu vaknar mitt lilla tjockistroll, så nu är det väl dags att sluta, kommer snart tillbaka, hoppas jag:)


Natti natti:)

 
 
Ingen bild

Anna

6 oktober 2009 12:05

Va stor han har blivit!!! Matilda och jag tycker han är lik farmor på kortet.... ;)
Måste ses snart, men det blir väl svårt eller hur?

 
Ingen bild

Anna B

7 oktober 2009 08:34

Å sötnosen. Kul med ett livstecken!

 
paola

paola

7 oktober 2009 22:49

Han växer ju så det knakar din lilla goding!
Det där känner jag igen, att sysslorna inte hinns med med en bebbe i huset, utan man får helt enkelt effetitivisera:-)
Sen att du har ett filmtim i hälarna..det är beundransvärt!
Vi har också tagit undan utenmöblerna samt jagat bl a kläder och diverse prylar ungarna släpat ut.
Ha en bra helg:-)

http://paola.bloggplatsen.se 9.barnsmor

 
Leva med fem barn

Leva med fem barn

8 oktober 2009 11:11

Jisses vad stor han blivit och så söööööt

http://virrevarra.blogspot.com

 
TuvaLiten

TuvaLiten

9 oktober 2009 22:49

Vilken goding! Han ser ju redan ut som "ett litet barn", så med i världen, jisses vad fort det går alltså.

http://tuvaliten-enflockungarochensymaskin.blogspo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards