Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Bilder!

Av Carola - 12 oktober 2009 22:45

Tjingeling!!

Hur har ni det??  Vi har det bara bra:)

Jordan växer och frodas, och blir så klart bara sötare för varje dag, eller vad sägs?

   Här är han med 6 åriga syrran som stolt fått lov att bära honom för första gången:)


Nu ska ni få gissa lite!

Gissa vad vi har gjort??  En ledtråd:

  

Nån som fattar?

Nästa ledtråd:

  

En liten loppa på hal is??


Och vad har vi här då?

  

Hm...en skock ungar som väntar på nåt??



  

Och väntar och väntar....Men nu ser ni var vi är väl?


  

Woooow, flygplan! Loppan vill inte gå från sin utsiktsplats vid fönstret där hon såg de stoora planen åka förbi:)

Just det, vi är på Arlanda!!

Destination Zürich och sen vidare till Rust i Tyskland där vi varit på en stor nöjespark som heter Europa Park!!!

Vi har haft det härligt:)


Flygresan gick utmärkt, den minsta sov sig igenom hela resan

   Kolla hans säkerhetsbälte:)

Jag har aldrig flugit med så här små barn förr så jag hade ingen koll på riktigt hur det funkade, men det här gick ju bra:)


Loppan drog upp och ner sina fönsterluckor, hoppade i sätet, pratade med dem som satt bakom, kröp ner på golvet, spände fast sitt bälte, knäppte upp sitt bälte, drack cola, smakade på smörgåsen vi fick, och sen hoppade hon lite till i sätet:)

  


Tvillingarna och 4+6åringen skrattade sig igenom hela starten när jag satt och tyckte det var lite läskigt, det var 10 år sen jag flög sist juFörvånad.


Framme i Zürich så väntade vår buss och efter en två timmar lång bussresa var vi framme vid vårt hotell.

Vi hade mkt bagageTungan uteså vi fick en stooor och tjusig bagagevagn:

   Åtta resväskor på tio personer är väl rätt ok?

En väska var full med blöjor och välling dessutom:)


Hotellet var jättefint och all personal trevlig, de pratade t.o.m engelska, vilket annars var rätt svårt ,för tyskar överlag verkar vara urdåliga på det. Tacka fan för det när de dubbar allt!! Ungarna kollade på Rambo när han pratade tyskaFörvånad..jisses.

  

Foajén.

Hela hotellet och hela parken var Halloween pyntad, så coolt!

Kolla!

  

100 000 pumpor hade de beställt, vi frågade:)


     Ser ni Jordans nya vagn? Fin va??

Småtjejernas kärra lånade vi av Europa Park.


Till och med en av berg och dalbanorna hade fått pumpakläder:)

   Den gick inuti pumpan och helt i mörker, rätt cool:)

Våra ungar älskar ju att åka karuseller, ju häftigare ju bättre, men det är svårt att fota....Lånade några bilder av parkens hemsida:

      

Jag åkte den i mitten:)


Jordan, han sov och sov, vaknade ibland för att äta och sen somnade han igen. Han är helt makalös.

Så lättsam att man nästan glömmer bort honom;)

Just nu ligger han iofs och är lite deppig i mitt knä, därav alla bilder och knappt nån text:)

   Här ligger han tryggt beskyddad av parkens maskot i massupplaga:)  Hans vagn blir ju allmänt skrotupplag, alla lägger sina grejor där så han knappt får plats, lillgubben:)


Efter en lång dag med många karuseller och ingen middagsvila och dessutom sent i säng somnade vår lill trio på stört.

  


Här sov de tillsammans med pappa, jag,Jordan och tvillingtjejen delade rum och tonåringarna delade med tvillingkillen.


Frukostbuffén var toppen, jäklar vad gott det är!

Och smart för alla kan hitta nåt de vill ha, samma med middagsbuffén.

     Loppan skär en potatisplätt själv, för nån hjälp vill hon minsann inte ha!;)

Kolla stolen!

De vägde typ ett ton;)

Restaurangen hette El Castillio och allt var inrett som en medeltida borg.


Vi åkte i onsdags och kom hem lördag kväll så det var en liten minisemester, och det var verkligen trevligt att få komma iväg lite. Slippa laga mat, bara det är ju en höjdare:)

Jag var rädd att nån av ungarna skulle bli sjuk så vi inte skulle kunna åka allihopa, och givetvis så fick jag, som minsann stått som en frisk fura när alla andra varit sjuka här hemma i omgångar, ont i halsen och blev snuvig nån dag innan avresa.....

Men med honung, halstabletter och  nån thai smörja på halsen så bröt det aldrig ut och alla fick vara friska, tack och lov!!!


Ungarna vill åka tillbaka, såklart, men nu har vi annat att fokusera på för på söndag döper vi Jordan!Glad

Så jag ska shoppa outfits till alla ungarna nu i veckan, frågan är bara VART????

Hjälp.


Vi har haft lite diskussioner om hans andranamn här hemma, och alla ungar gick ihop och bestämde sig för ett. Vi har ett släktnamn till alla barn  och det ska ju även Jordan få .

Jag kan lugnt säga att jag lagt in mitt veto mot det namn de valde...Cool

Men ibland har man ingen talan....Tror jag håller er på halster ett tag om vad det blev, men det börjar på N:)


Nej nu börjar det bli skitjobbigt att skriva med bara en hand, så nu rundar jag av för idag!!!

Natti natti:)

 
 
Anna B

Anna B

13 oktober 2009 07:44

WOW! Vilken weekend! Vilket hotell, värsta hollywoodfilmen ju (bara att få sina väskor körda i en sån vagn). Skönt att allt flöt på och att det blev så lyckat (jag gissade IKEA först).

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

13 oktober 2009 08:02

Välkomna hem! Själv kan jag inte önska att den här veckan bara försvinner, speciellt med tanke på vädret i morse...
Ni ser ut att ha haft det trevligt i Tyskland.

Jag gissar på Nisse....

 
Ingen bild

Ansan

13 oktober 2009 09:20

Ooh! Europapark!!! Vi har funderat på det, men hittills har vi inte kommit längre än till tankestadiet. Flög ni från Arlanda till Zürich alltså, och så buss därifrån. Hade ni beställt det hemifrån, hittat en paketresa, eller finns det helt enkelt bussar på Zürich flygplats som går dit? Eftersom jag gärna skulle dit, är jag verkligen nyfiken på hur ni ordnade resan.

När vi pratade om det, pratade vi flyg till något ställe i Tyskland och sen hyrbil. Men det är förstås smidigt om man slipper hyra bil och kan åka buss istället.

Nu blev jag verkligen ännu mera sugen på att åka dit. Och gärna på hösten istället för sommaren (som vi pratat om). Det såg såå fint ut med alla pumpor, och jag vet att barnen skulle bli alldeles till sig.

 
Mirka

Mirka

13 oktober 2009 11:12

Hej hej! Vilken härlig resa ni verkar ha haft, underbart:-) Jag visste om den redan hi hi;-)
Kul med dop på söndag, hoppas att ni hittar utstyrsel åt alla:-D
Sköt om er kram Mirka

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
paola

paola

13 oktober 2009 22:20

Jag gissade rätt på en gång..tog det på den där bagagevagnen. Det var inte så länge sedan jag själv körde en. Då bärde det i väg till MAllis med min familj.
Det såg jättetrevligt ut på eran tur.
ha det bra!

http://www.paola.bloggplatsen.se

 
Christel

Christel

15 oktober 2009 00:25

Åh, vad ni har haft en mysig lillsemester =)

http://www.chrizzan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards