Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Trixie fyra år!

Av Carola - 20 oktober 2009 23:32

Så här ser man ut när man är fyra år gammal, och väntar på sin tårta:)


Ja, hon fyllde den 15 oktober, men men....

Dagen började med att den väldigt trötta mammans mobil larmade och jag klev sömnigt upp och väckte övriga familjen.  Sen klarade vi våra strupar och skred in i vårt sovrum där hon låg och sov mitt i vår säng, och sjöng för henne. Hon drog täcket över huvudet först, men en sekund senare kikade hon leende fram igen, och fick en drös paket i famnen.

Hon hade önskat sig " - En ponny och en människa"  så jag hade köpt en Steffidocka, nån pollypocketdocka och lite ponnysar..det föll väl ut:)

   Ja hon har napp fortfarande....den är såååå viktig för henne så jag har inte hjärta att tjata på henne att sluta, det gör hon nog tids nog ändå:)


Övriga barn skyndande sig att äta frukost och sen iväg till skolan, men Trixie hade inte bråttom så hon låg i vår säng och lekte med sina nya leksaker och sippade på en välling;)

Strax innan 9 skjutsade maken henne till kyrkis.


På kvällen så fick hon hjälpa till att baka sin tårta, och det var jättekul.

  

Hon var så¨duktig. När hon fick visparna för att slicka bort grädden, så skyndade hon sig med den ena till syrran(6åringen), hon är så snäll:)

När tårtan väl kom på bordet så frågade vi hur gammal hon var och det har hon ju koll på:

  

Hon hade en alldeles lagom födelsedag, och stort kalas tar vi nästa helg:)


Så måste jag visa min nya bebis:

  

Han gillar att ligga såhär, med en tass om Jordan:) och så ska jag klappa honom såklart:)

Knaskatt.


 
 
Ingen bild

Ansan

21 oktober 2009 07:56

Visst är det härligt med glada 4-åringar!?! Vi fick en sån i huset i lördags - då fyllde han år alltså. Och han var sååå glad och lyckig hela dagen. Och nu dagarna efteråt också. Visar stolt upp 4 fingrar varje gång någon frågar hur gammal han är nu. Och T har också napp, men bara på natten när han ska sova. I samband med 4-årsdagen minskade vi dock från 3 (!!!) till endast 1 napp.

Jättemysig bild på Jordan och katten! Det är klart att katten vill ligga och gosa med den nya familjemedlemmen.

 
paola

paola

21 oktober 2009 09:20

Hej!
Vilka härliga bilder! Jag skrattade åt bilden med Jordan och katten..den var för härlig, sååå gullig. Dom söker värme hos varandra.
Grattis till din 4-åringen, har också en på 4,fast hon blir 5 nu i december, ett riktigt rivjärn.
ha det bra!

http://www.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

21 oktober 2009 13:23

Grattis i efterskott till eran Trixie!

Vad gulligt med katten och sonen, *mys mys*
När jag var bebis hade vi en katt som brukade snutta på mitt hår ha mamma sagt, fniss

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Anna B

Anna B

21 oktober 2009 14:30

Å vilken söt, glad fyraåring!

Kattbilden var ju helt underbar.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Isabel

21 oktober 2009 15:21

Tittar in till dig och kollar så ni har det ok!
Vilka fina bilder du lagt in, och jisses vad lille J vuxit till sig.
Hoppas ni får en skön höst, tänker på er!
Många varma hälsningar till er alla.
/Isabel

 
malin

malin

21 oktober 2009 20:12

Vilken härlig 4 åring, hon skiner ju som en sol :)

Min stortjej hade också napp när hon var 4 år.
Och när hon var närmare 5 också...fast bara på natten. Men då slutade hon och var med på det själv, då gick det så bra så.
Det brukar ordna sig.

http://pillris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards