Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Carola - 24 oktober 2009 22:54


Jag lyssnade på radio igår, och hörde att Europe, mitt gamla favoritband, typ ett av mina första favoritband:) skulle spela på Hovet i slutet av december.Cool

Yippie!

Smsade H som är min partner in crime när det gäller idoler från förr:

"Europe spelar, ska vi gå?"

Svar:

"Ja självklart"


Europe the band in Lakselv 2008.jpg


Lite fundersam var jag ju förstås,

Typ på att jag har en sju veckor gammal bebis som mest troligt kommer att helamma i slutet av december.

Hur löser man det på bästa sätt?


1- Låter bli att gå?

** Inte tänkbart Flört


2- Lämnar bebisen, som då hunnit bli nästan fyra månder hemma med pappan? 

    Pumpar alternativt introducerar tillägg/välling i god tid så att det funkar.

** No way! ;) Här lämnas inga bebisar som är så små, inte ens till världens bästa, mest kompetenta pappa!


Återstår alternativ 3 - Köper en biljett till pappan/maken och tar med honom och Jordan på konsert, men låter dem stå utanför själva arenan, alltså inomhus men inte där de spelar?

** Japp Cool.


Sagt och gjort, jag har nu bokat 3 st ståplats biljetter:)

En till kompisen, en till mig och en till maken.

Som kommer att få vara där i skepnad av barnvakt:)


Äldsta dottern höll på att sätta tacosen i halsen när jag meddelade detta vid matbordet, hon tyckte jag var sååå ego;)

Jag hade ju såklart fått ett OK av maken innan jag bokade biljetter, men han trodde nog inte att jag menade allvar...*s*

Kan ju inte säga att han är överlycklig över denna uppgörelse, men det struntar jag i;)


Han åker på fiskeresor, åker och spelar poker, går på speedway osv osv osv.

Nu är det MIN tur Tungan ute.

Och jag kan inte lämna mina bebisar när de är så små, vi sitter ihop i en härlig symbios tills de är närmare året, och så vill jag ju ha det, så då får man lösa det utefter de förutsättningar som finns:)

Jag tycker det är en utmärkt lösning!

Jordan är med mig, men slipper få ont i öronen, jag kan lyssna på musik i trygg vetskap om att han är där och inte saknar mig;)... och behöver inte släpa en pump för att pumpa inne på toan Flört, nåt jag givetvis inte skulle göra, men jag såg framför mig hur fånigt det skulle se ut med en Avensis bröstpump i bakfickan;)


Maken borde vara glad, han får ju lyssna på dem iaf, och kan sitta och dricka kaffe utanför, och som en extra bonus så slipper jag köra i Stockholm;)


Han säger att jag gääärna får följa med och sitta utanför när han spelar poker nästa gång, men jag tror minsann att han är ironisk, vad tror ni;)?





Europe the band in Lakselv 2008.jpg


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards