Alla inlägg den 10 november 2009

Av Carola - 10 november 2009 23:10

För nu börjar ungarna däcka i än det ena än det andra:(

Förra veckan var tvillingtjejen hemma och lite halvrisig, ingen större fara, 4 åringen hade feber.

I går stannade sonen hemma allmänt krasslig, rätt pigg iofs, men inte helt i form, och idag så vaknade äldsta dottern med huvudvärk och nu på kvällen så fick 4 åringen feber IGEN:(

Jordan är snuvig och lite orolig han med.

Blä.

Har jag nån gång nämnt att jag avskyr den här årstiden??  Obestämd

Det gör jag. Så jäkla mycket.


Svin vaccinet är slut åxå, kommer mer i morgon, onsdag, men då ska ju alla köa med panik i blicken igen, så det tar väl slut på en grisblinkFlört, haha, vad lustig jag är;)


Jag är utan bil till på köpet, för den har vi lämnat in på service, den skulle vara klar i morgon om inget oväntat inträffade......hm...

Vi lämnar in den på en verkstad en bit utanför stan, maken känner dem sen länge, och när jag skulle åka och lämna den så tog det betydligt längre tid än jag räknat med. Anledningen? Jo att den här staden måtte ääälska rondeller:)

De håller på och bygger inte mindre än två stycken på den vägen jag åker, med påföljande köer och krångel.

Det är tur att man lyssnade och lärde ordentligt på körskolans lektioner i rondell körning, för annars hade det varit jobbigt att bo här nuSkrattande.

De senaste åren har det dykt upp säkert ett dussin nya, och det bara i det begränsade område som jag kör i.

Jag gillar dem iofs , för det underlättar ju hela trafiksituationen, om sen folk kunde använda blinkersen så vore det ju suveränt:)


Maken var ju inte helt lycklig över att få stå och vänta på mig vid verkstaden....finns få saker han ogillar så mkt som att vänta på folk som kommer sent;)

Men fint folk kommer sent, det är ju ett vedertaget begrepp:)


Igår var vi och vägde lilla tjockisen igen. Jordan går upp i vikt så det står härliga till!

Kurvorna pekar brant uppåt, och nu väger han drygt 6,4kilo. Inte dåligt, han vägde 4,2kg när han föddes så det är 2,2 kilo upp, på¨två månader.....Nu är den stora frågan - varför i hela friden kan inte jag få gå NER i samma takt?

Nehej då, här ska sparas på fläsket till sämre tider eller nåtSkäms.

*surar*

Beklagade mig för äldsta och tvillingtjejen idag, och då säger 9 åringen:

-Du är  inte tjock, mamma, du är ju smalare än de som är med på Du är vad du äter...

Eh, ska man ta det som en komplimang eller vad?

Äldsta dottern höll ju på att storkna av skratt;) 

Man får ju vara glad att hon inte jämförde med det där programmet där människorna vägde 300kg plusSkrattande.

Jaja, det är inte beachsäsong än, och jag börjar väl på gympan igen efter nyår:)

För övrigt har vi egen pool, så jag tror jag skiter i beachenCool.


Jaa, vad är annars nytt under solen..jag menar de gråa regntunga molnen?

Inte mycket.  Vi ska på fem utvecklingssamtal på 1½vecka:) fast ett är i morgon som jag skulle ta, det är för 6 åringen, men med sjuklingar hemma så skjuter vi på det.

 Vi översvämmas av inbjudningar, men inte till roliga fester, bröllop edyl utan till olika gymnasieskolor....Jag är bara sååååå glad att det inte är jag som ska välja gymnasium!!  Jisses vad mycket att välja på!

På min tid,( när dinosaurierna gick omkring på gatorna;)) så var det ju inte alls på samma vis.

Då valde man vilken linje man ville gå och så fick man skolan på köpet.  Nu är det ju ett myller av linjer, (som heter program - bara där blir man ju förvirrad;) )och ett lika stort myller av skolor...

Ingen av tonåringarna vet vad de vill bli när de blir stora heller, så det underlättar ju inte direkt.

Jag har bara ett krav på dem, och det är att de ska tjäna sjukt mkt pengar så de kan försörja mig när jag blir pensionärSkrattande.


Familjen Annorlunda börjar visas nån gång nästa vår, jag hörde nåt om januari/februari, men det är nog inte spikat än.


Annars är det inte mkt som hänt här hemma.

Trixie håller på att öva på en ny sång som hon vill framföra inför kameran:)

Den handlar inte om Gud den här gångenOskyldig.  

Men nu ligger hon ju här med feber, stackarn...:(


Jaja, dags att knoppa kanske, bäst att passa på innan lille skrutt vaknar!

Natti natti:)  

                                                  

              Jordan och Corrinda




Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards