Alla inlägg den 13 november 2009

Av Carola - 13 november 2009 20:52

   Såhär ser det ut i min trädgård idag, den 13 november...


     


Solen visade sig i typ 10 minuter:) och då såg det ju riktigt mysigt ut utomhus.

  

Hur kan rosorna få för sig att blomma nu??? 

Mysko.

På mina grindstolpar ser planteringen mer rätt ut för årstiden:)

   Ser ni vem vi har som granne???

Självaste Muminfamiljen ju:)

Grannarna har den sötaste lekstugan:)


Nej nu ska jag smsa till äldsta dottern nere i sitt rumCool och beställa en chailatte!! Hon gör den bästa och godaste....(och så slipper jag göra den själv:D)


Bye bye!

Av Carola - 13 november 2009 11:59

Åh idag är det en sån där dag då jag aldrig verkar vakna, på riktigt. Vaken är jag ju om man med det menar uppe, påklädd och har ätit frukost;) men vaken vete fasen om jag blir idag.

Det är mörkt och grått ute, ok det kom lite snö igår som faktiskt ligger kvar, men den ser för trist ut, man riktigt ser hur blöt den är. När jag inser hur min 6 åring kommer att se ut när jag hämtar i skolan om 1½ timme, så blir man ju inte piggare direktObestämd.  De ligger och kryper i sandlådan...eller i klätterställningens grus...hoho, så myysigt med blöta , sandiga överdragsbyxor!Cool

Om man sen har riktig "tur" så har de hängt in kläderna i torkskåpet...urk.

De borde tas bort, för jag har då aldrig plockat ut ett enda plagg därifrån som är torrt, tvärtom , luftfuktigheten där inne ligger väldigt nära 100%....Sist hade hon hängt in sina galonfodrade fleecebyxor för de var lite blöta,(på utsidan) men när jag plockade ut dem så hade fleecen(på insidan) sugit åt sig all fuktighet i hela skåpet och var sådär äckelvåtvarma. Och de luktade...inte sådär himla gottFlört


Hade varit bättre om det funnits ett helt torkrum. Eller för den delen hade det nog funkat med en modifierad biltvätt:)

Tänk bara, man ställer den skitiga ungen på ett rullband som åker in och blir avspolad med tempererat vatten upp till halsen, (ibland är det ju grus upp i hårrötterna åxå, men det kan man ta manuellt;)), så löddras de in med såpa och sköljs av igen, vidare in i torkrummet där de blåser torra på ett kick, av med ytterkläderna som nu är rena och blås lite till på ungen så att det som krupit innanför kläderna försvinner, tänker närmast på små sandkorn och denna årstid - söndersmulade löv som de kastat på varandra;) och sen är de klara!

Kvickt och enkelt:)  Kläderna hänger rena och torra på kroken och ungarna luktar gott av såpa, kan inte bli bättreTungan ute.


Jajust det ja, det är ju såhär det är nu i ett halvår.....ahhhh, jag som redan VAR trött;)



Då är det roligare att åka och väga Jordan, som sagt så ökar han ju i vikt så det är rent makalöst, kolla tjockisen:

  

Haha, riktigt sååå tjock är han ju inte, han ligger ihoptryckt;)

Det här är mer likt sanningen:

  

En speciell hälsning till Joel:)

Hoppas att han kryat på sig btw.


Äldsta dottern var iväg på öppet hus på den gymnasie skola hon funderat på, där de har estetiskt program, hon gillar ju det, och hon blev väldigt förtjust. Så det blir nog den, Bolandsskolan.

Det verkar ju som att de flesta program har alla ämnen som man behöver för att lösa vidare efter gymnasiet, och det är ju bra, för ska man (som jag) behöva läsa upp flera ämnen för att kunna läsa vidare till det man sent omsider kommit på att man vill bli när man blir stor(nej, jag har inte kommit på det änCool!) så blir det ju jobbigare.

Bättre att ha alla ämnen direkt.

Teater kan ju tyckas att det inte är så där himla smart att läsa, men om man har roligt i skolan så är ju inte det en nackdel.  Jisses, de är ju rätt skoltrötta redan efter nio år i grundskolan, så det är väl klart att de ska plugga nåt de gillar på gymnasiet!  Plugga kan de ju fortsätta med halva livet så det vete fan om gymnasiet eg är sådär livsviktigt.

Så länge de får grundämnena.

Äsch, det är mycket med det där. Hon är duktig på att ta reda på sånt där själv, och vi här hemma översvämmas ju av information om gymnasievalet, så det blir nog bra.

Det tråkiga är att ingen av hennes kompisar kommer att söka till samma, varken skola eller program, så de splittras ju då, det fina tjejgänget som har hängt ihop hela högstadiet....Hoppas de kan hålla ihop ändå:)

Men det blir ju lätt att man inte gör det när man inte träffas hela tiden..Jaja, det blir nog bra det med.


Nog om det, kolla här istället!!

Navelpiercing:)

  

Inte min, mohaaaa, det skulle jag INTE visa;)  utan äldsta tjejens. Hon fick den ju i konfirmationspresent av oss:) och nu har det äntligen blivit av.

Det gjorde inte alls ont att sätta dit den, tvärtemot vad jag trodde, men hon sa att det var värre i örat....

Killen i affären sa att folk i allmänhet sa att det ställe som gjorde mest ont att var i örats övre del. Nu tror jag att han censurerade sitt svar med tanke på att det var dotterns 15 åriga kompisar som frågade;) men ok:)

Det gick snabbt och hon har inte haft några problem med den än så länge, hon var och visade upp den i affären igen igår, för det ville de att man skulle göra, och det ser fint ut, lite torrt bara så hon ska smörja med Helosan.

Jag tycker det är väldigt fint med navelpiercingar:)



Nu hojtar Jordan om att han faktiskt vill ha en ny blöja, så det är väl bäst att fixa det då, sen ska jag röja i köket...och kanske, kanske har jag vaknat till efter det.....Annars får jag ju lite kylig luft när jag ska hämta på skolan, så då borde man ju kvicka till.  Eller inte. Flört

Bye bye!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards