Alla inlägg den 15 november 2009

Av Carola - 15 november 2009 12:01

I Uppsala verkar det som att saker och ting inte KAN få flyta smidigt,utan att de styrande personerna bara måååste krångla till det, som att det ligger prestige i att vara motvalls mot resten av landet....suck.



Jag pratar om vaccineringen nu igen.

För det första, dotterns kompis som kom samtidigt som vi för att vaccinera sig, då när jag vände  och åkte hem;) de stod i 2½ timma i kö.

Sen tog vaccinet slut, och just det kan ju inte Uppsala klandras för;) men när det väl kom en ranson igen så var det ju köande som gällde.(se ovan, ser myyysigt ut va? )

Folk åkte och ställde sig i kö före 06.00 på morgonen, med små barn och frukost i matsäck, men fick ÄNDÅ inget vaccin, de pratade på radio med folk som köat i flera dagar från 6-tiden på morgonen men inte kommit fram tillräckligt långt i kön utan fått gå hem efter ett par timmar i svinkyla, regn och avgaser.

Köa intill en hårt trafikerad stadsgata med småbarn verkar ju....extremt spännande....Obestämd.


Maken och jag beslöt oss för att avvakta.

Jag hade ju tid på bvc för vägning och frågade om jag kunde boka en tid, för att slippa stå med Jordan bland alla baciller, men nix pix, det gick inte för då blev det ju orättvist.

Javisst blir det orättvist, men sen när kan allt vara rättvist då? 

Alla har ju nu faktiskt inte en nyfödd bebis som verkligen rekommenderas att hållas borta från folksamlingar under denna årstiden.

Jaja men visst, snäll och väluppfostrad som man är så går man ju hem och ställer in sig på väntan.


Ingen av oss är oroliga för att vi ska bli allvarligt sjuka, och vi har ju funderat fram och tillbaka på hur vi ska göra, men till slut bestämt att vi ska vaccinera oss. Det vore ju onekligen lite jobbigt om hela familjen skulle insjukna samtidigt....Cool. Jag vet ju av erfarenhet att då spelar det ingen roll hur sjuk JAG är för det är ändå så att det bara är till att sköta markservicen här hemma...alla andra är ju sååååå sjukaFlört.


Iaf, en kompis berättade att hon bokat tid hos en privatläkare, för sig och sin familj. Inga problem, bara maila så fick de en tid.

Han tog i första hand emot sina gamla patienter, men hon tyckte jag kunde göra ett försök.

Jag drog lite på det, han ska vara med och vaccinera på stora köpcentra nu snart så jag tänkte att det är ingen idé.

I torsdags slängde jag ändå iväg ett mail efter att ha insett att det inte alls kommer att lösa sig på köande fronten.

Uppsala SKA inte lyssna på vad andra säger utan hitta på en egen variant.

Att i princip alla andra kommuner vaccinerar barnen i skolan kan ju bara innebära att det inte är bra, eller hur?

Suuuck.


Jag fick inget svar under fredagen och tänkte att då var det ju så. Jag är ju inte gammal patient till honom.

Igår kväll kl. 23.01 så kollade jag mailen och döm om min förvåning om han svarat.

Mailet var skickat kl 21.21 på lördagkvällen!

Såhär skrev han:


"Ja jag bugar och bockar – det är inte många som orkar ta hand om en sådan skara...ni  måste vara helt fantastiska...
Vi har ju fullt upp i veckan som kommer och 2 månaders ska inte vaccineras, däremot alla andra – när skulle ni kunna samla ihop hela gänget och komma till oss – det ska bli  oss en ära !"


Här känner man sig ju mer än välkommen!!!  Han frågar när vi vill komma:) Kallar oss fantastiska ch säger att det ska bli en ära att få ge oss vaccinGlad.

Jag mailade tillbaka direkt och tackade så mkt och sa att vi såklart rättar oss efter när det finns tid, men gärna sent eller tidigt på dagen för enkelhetens skull.

10 minuter senare har jag ett svar, vi är välkomna på tisdag kl 9.45


Här sitter en läkare, en lördagkväll och bokar in patienter, klockan var ca 23.15 när han svarade på mitt andra mail, vad säger det om honom? Jo att han ligger väldigt nära till att få bli vår husläkare:)

Vilket engagemang!

Makalöst.
Det är ju så vården ska fungera, men aldrig gör. Jag ska hålla hårt i honom, spelar ingen roll att hans mottagning ligger en bit bort.


Det kändes som att vinna på lotto ska jag säga, att få en tid bokad för att få vaccinera sig mot svinisSkrattande!!


Nu ska jag stäääääääda.......

Byebye!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards