Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Det gick ju svinbra;)

Av Carola - 17 november 2009 10:42

Sådär ja.

Nu är vi vaccinerade och klara, vissa av oss iaf, småbarnen ska ju ha en till dos så småningom, men det är sen.

Det gick ju så bra som det bara kan gå!

Vi var hos doktorn ca tio minuter innan vår tid som var 9.45, för är han nu så vänlig och bokar in oss så ser vi ju till att vara ordentligt i tid och inte rusa in i sista sekunden:)

9.52 var vi utanför dörren igen, påklädda och klara!!

Skrattande

Vi kom in före vår tid, så fort vi satte foten, (ok- fötterna!) innanför dörren så tog de hand om oss:)

Det var en vänlig doktor som tog emot oss och sen två sköterskor som vaccinerade, de delade upp oss på två rum.

Jag hade Loppan, 4 +6åringarna + tvillingtjejen inne hos mig, och vi tog Loppan först.

Hon var inte alls med på noterna, även om hon inte ens sett sprutan så fattade hon att det var nåt som hon inte skulle gilla;) så hon skrek och spjärnade emot, men sköterskan bara pratade lugnt med henne och jag höll fast så gott det gick och vips så var det klart.

Loppan var skitsur;)


   Här visar hon sitt klistermärke:)


Så var det 9 åringens tur och hon rörde inte en min, samma med 6 åringen som helt lugnt satte sig i mitt knä.

  Hon kände det knappt sa hon:)


4 åringen bröt ihop totalt och skrek som en stucken gris, men det var samma där, jag höll, och sköterskan gav spruta, ingen förhalning, ingen diskussion, perfekt.

Och sen var hon mer förorättad än ledsen;)

   Fast det gjorde inte ont sa hon efteråt,skönt det.


Så var alla klara och jag var på väg att packa ihop, men då var det ju min tur:)

Hade jag nästan förträngt ju....det var mååånga år sen jag tog en spruta sist, och jag blev positivt överraskad av att det ju faktiskt kändes så lite som det gjorde. Att ta blodprov gör ju betydligt mer ont.

Meeeeeen, i princip alla vittnar ju om väldigt ont i armen efter ett tag så det är väl lika bra att ställa in sig på OOOONT lite senare, typ ikväll, när alla ska sova... eller tidigare för det börjar kännas lite redan nu...Förvånad.


I alla fall så var det ett otroligt bra ställe, trevlig personal, snabba och duktiga.

Och....vi är så välkomna tillbaka för spruta nummer två:)

Läkaren sa att han tyckte det var galet att vi med alla 8 barn skulle behöva stå i dessa köer, så det var bra att jag kontaktat honom.

Åhhh, jag ska helt klart gå över till privatläkare!!


På vår VC får man aldrig en tid, man kommer inte ens fram på telefonköerna...jag har ju privat tandläkare sen flera år, så nu tror jag vi ska göra slag i saken och byta läkare. Ska nog absolut se om han har lediga platser:)



En glad gosse som slapp vaccineras idag är Jordan:

   Men å andra sidan är det snart dax för hans 3 månaders spruta, och har han (o)tur så får ju han en mot svinis åxå när han blivit 6 månader, så allt blir rättvist till slut;) 


Nu har jag släppt av tvillingarna på skolan, de ville absolut tillbaka för det är pannkaka till lunch:)

Äldsta tjejens klass hade studie besök på en moské så maken skjutsade dit henne, och 14 åringen ska till tandläkaren vid lunch, så hon hängde med.

Sen ska hon ha utvecklingssamtal på em, så hon har fullt upp idag:)

Som hon själv sa:  Jag har ont i rumpan(hon gjorde nån dundervurpa på gympan igårCool) ska få ont i armen av sprutan, sen ont i munnen av tandläkaren och så till slut ont i huvudet av allt elände hon kommer få höra av lärarenFlört....


 Nu sitter tjejerna och bygger pärlplattor, nån  var färdig så jag ska värma på strykjärnet!

Håll tummarna för att vi inte får några jobbiga biverkningar!!

Bye bye!!


 
 
Ingen bild

Ansan

17 november 2009 13:10

Det där lät ju otroligt smidigt och bra!

 
Ingen bild

Tess W

17 november 2009 16:24

Vad skönt att det är fixat och gick så smidigt!

På söndag blir förhoppningsvis vi i familjen som ej fått någon spruta vår första!
Sonen får sin andra då(är i en riskgrupp) och äldsta dottern blir vaccinerad på skolan en andra gång om några veckor!
Varför ska det vara så krångligt?

Stora kramar Tess W

 
Ulrica

Ulrica

18 november 2009 14:01

Vad skönt o ha det gjort! Här är halva familjen vaccinerad än så länge men längtar tills vi alla har det avklarat. Hoppas ni inte blev allt för dåliga av sprutorna bara. Men det lät iaf kul det som din 14 åring sa ;) hihi

http://mamaauroras.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards