Direktlänk till inlägg 18 november 2009

Grymt olika status:)

Av Carola - 18 november 2009 14:47

Hej hopp!

Vissa i min familj tycker att det var skit att få en spruta igår, för idag mår de dåligt...

Det var bara tvillingarna och maken som åkte hemifrån i morse, övriga har lite olika varianter på seghet.


Äldsta dottern är jättedålig, med feber, ont i kroppen och huvudvärk.

Näst äldsta har ont i hela kroppen, men verkar inte må riktigt lika dåligt.

Tvilling gosse - helt ok. Han frös igår och hade ont i armen, men annars inget.

Tvillingtjej - har inte kommit hem från skolan än, så hon borde ju må bra. Hon var frusen och hade ont överallt igårkväll.

6 åring - klev upp som vanligt men började gråta vid frukosten för att hon hade sån huvudvärk, somnade om och är nu rätt ok.

4 åring - seeeeeeeg, men inte så farligt, men blev hemma ändå.

Loppan - fullt ös!  Ingen synbar reaktion på varken ont i armen eller nåt annat.Cool

Maken - kände sig febrig igår kväll, har sovit dåligt och har allmänna influensa symtom.Han är på väg hem från jobbet nu..mår dåligt och känner sig slut.


Och så jag då.

Jaa, vågar man ropa hej?  Hur sent kan man få biverkningar tro??

Jag har lite ont i armen. Thats it.Glad

Kanske får äta upp det senare, men nog borde jag må dåligt nu om jag ska bli dålig??


Nu undrar ju jag då följande:

Har jag ett skitbra immunförsvar tro? Som inte reagerar alls på insprutat vaccin?

Eller...har jag ett svindåligt immunförsvar?? Som inte fattar att det borde sätta fart och mota bort viruset?

Förvånad


Jag har ju aldrig haft nån influensa, jag har aldrig vaccinerat mig mot någon heller, och jag har ändå befunnit mig bland människor som sen blivit sjuka och alltså borde smittat.

Jag är rätt sällan ordentligt sjuk öht.

(tills om en liten stund då, enligt lagen om alltings jävlighetTungan ute)  Det händer att jag däckar, men inte ofta.

Detta kan ju iofs bero på att jag inte KAN däcka ihop, det finns ett antal små barn som är beroende av mig...hm.


Jaja oavsett vad så går jag runt och känner mig oövervinnelig just nuCool.

Och insåg precis att om maken kommer hem och är sjuk då blir det jobbigt, för man vet ju hur det är när en kille är riktigt förkyld;)


Bye bye:)

 
 
Mirka

Mirka

18 november 2009 16:06

Min teori: Vi mammor kan/får inte däcka ihop och absolut inte pga en liten vaccination;-) Kroppen vet om det bara liksom.....för vem annars håller ihop alla tåtar:-D
Jag kände ingenting av sprutan, inga influenssa-symptom alls! Att jag sen fick så jävulskt ont i armen tror jag beror på hur hon stack mig, kom nog åt någon muskelfäste el. dyl:-( Hoppas att sjuklingarna bättrar på sig snabbt:-) Kram

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Izabella

18 november 2009 23:29

Jag fick också bara ont i armen, inga andra symtom. Barnen vaccinerade sig i dag alla fem och än så länge är det bara 8-åringen som klagat på ont i armen. Hon skulle klättra upp i våningssängen och kände då att det gjorde jätteont i armen. Får se hur de mår i morgon, hoppas på att de mår bra då det är personalbrist på jobbet och jag verkligen behövs på jobbet. Men mina barn är det viktigaste för mig så mår de inte bra så är jag självfallet hemma med dem.

Kram Bella m 5 barn + lillebror bf 21/1-2010

 
Ingen bild

Ansan

19 november 2009 08:00

Jag hörde någon säga att hur man reagerade på vaccinationen ger en fingervisning om hur sjuk man skulle blivit om man inte vaccinerat sig och istället fått "den nya influensan" (som jag fått lära mig att man ska säga). Jag vet inte alls om det stämmer eller inte.

Hos oss fick jag rejält ont i armen och lätt huvudvärk dagen efter sprutan. Det gick utmärkt att jobba etc med hjälp av en alvedon. Maken hade nästan feber och kände sig allmänt konstig. Han jobbade också, och knaprade alvedon. T hade väldigt ont i armen men mådde bra för övrigt. A verkade inte känna något alls.

 
Annica

Annica

20 november 2009 16:21

Jag hade inte heller några biverkningar av sprutan förutom ont i armen när man rörde vid stickstället. Övriga i familjen är ovaccinerade ännu. På måndagen är det Alvas tur och under inkommande vecka skall dom oxå börja vaccinera i skolorna. Jag har vaccinerat många i mitt jobb men sist och slutligen är det få som fått mera biverkningar än lite ont i armen (det har dock dom flesta fått).

http://moomi.wordpress.com

 
Ulrica

Ulrica

22 november 2009 21:35

Väntar med spänning på fortsättningen... hoppas ni alla är friska och krya nu :)

http://mamaauroras.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

26 november 2009 20:33

Vi är också vaccinerade allihopa nu. Barnen fick inga biverkningar alls. Jag och maken var lite ömma i armen dagen efter, men annars inget.
Du är säker på att du inte gick baklänges? Eller tappade luktsinnet en stund? Om man läser allt som står i tidningarna så är det nog så att vi som mått bra vi har nog bara inte känt efter tillräckligt mycket :-)

http://viktoriam4underbara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards