Alla inlägg den 7 december 2009

Av Carola - 7 december 2009 22:10

Idag hade 4 åringen tid för både logopedbesök och 4 årskontroll på audiologen.

Audiologen hade hon tid till i november, men då fick vi den där tiden för att ta vaccinet, och hon hade varit jätteförkyld precis innan så vi ombokade det.


Maken fick åka med henne för att släpa med både bebis och 2 åring är ju inget vidare optimalt, speciellt inte på hörselkoll..Jordan skulle säkert vara tyst som en mus, men 2 åringen...håhåjaja, hon skulle definitivt INTE vara tyst:) Hon KAN inte vara tyst.  

Jag tycker det är jättemysigt att få åka iväg med en unge i taget så jag var lite avis på mannen som fick göra det, de hade fikat och haft trevligt.


Logopeden gick ju som väntat...hon står på kö till en "pratgrupp".

Jippie. Vad är det för fel på ungarna;)?

Men men, de där pratgrupperna gillar iaf ungarna, det är bara vi föräldrar som tycker det är lite booooring:)

Barnen sitter tillsammans med logopeder i ett rum och pratar, vi föräldrar få sitta i ett annat rum och se dem på webTV.

Det rummet är litet och det är päron till runt 5-6 ungar där, så det blir dåligt med syre rätt fort...gäääsp.

Sen är det ju en kamp varje gång att få tag i parkering:(

Jäkla Akademiska som har så dåligt med sånt. Man får vara ute i väldigt god tid för man kan ge sig den på att man får snurra i en 20 minuter innan man hittar en plats..och den är alltid lååångt bort från dit man ska.*mutter*


Audiologen gick utmärkt, hon hör allt och lite till:D

Där fick jag en bunt sura sms av mannen för de fick sitta och vänta rätt länge innan de kom in. Han KAN inte vänta. HAn blir skogstokig på en gång, så den ultimata tortyren man kan utsätta honom för är att vänta  .

Jag gillar inte att vänta men tar det med ro, för det mesta, men han gormar och går på efter en minut.Hihi

Jaja, nu är det klart iaf.

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-



Vi har satt upp utebelysningen på vårt hus nu:)

ica julfin  

Nej vänta lite....det där är inte vårt hus???

HÄR är vårt:

  

Haha, det är en skitdålig bild, och min bil står ivägen för hälften av alla lysen, men kanske tog vi i lite väl mkt?

Nej, det kan inte bli för mkt, det här landet är så mörkt och trist på vinterhalvåret!!

Min bil ska för övrigt få åka till Tyskland på julmarknad, men jag får inte följa med  .

Nu är den på verkstaden för att få sig en ny kamrem eller nåt så den ska orka köra hela vägen dit och hem utan att braka ihop. Hoppas kan man ju  .

Det är mamma och pappa som ska åka och julshoppa, och jag vill givetvis ha en FIIIIN julprydnad därifrån:)


Jordan har hunnit bli tre månader gammal nu, han väger 7kilo!

SJU kilo??  Vårt äldsta barn vägde 8,5 när hon var ett år.....

Han är lika snäll som ha varit hela tiden, och så ser han alltid normal ut när man fotar honom, eller vad sägs?

      


Japp, det är grabben hela dan det:)


Efter att jag kört bilen till verkstaden och sen blivit upphämtad av mannen så for vi och handlade lite julklappar  .

Jag har slagit in en del åxå, så det kanske blir ännu en jul utan att man behöver sitta upp till halv fyra på julaftons morgon och göra det....förra året var allt färdigt och klart på kvällen den 23:e och det var sååååå härligt att kunna sjunka ner i fåtöljen och bara surfa:)

Fast då undrade jag bara vad jag glömt...hm


Vi ska hämta vår gran nån dag framöver, få se om killen vi brukar handla av lagt undan en till oss i år med.

Förra året när vi kom så plockade han fram en stor Disneygran från bakom ladan och sa att den väl passade oss, han har lärt sig:) vi har köpt gran där i några år nu. Ungarna vill ha en rosa gran nere i gillestugan, men de är liiite för dyra, råkar jag springa på en på rea så ska jag slå till:)


Vad ska man mer göra inför jul?

Pepparkaksbak!

Sonen frågar varje dag, men det är ju aktiviteter som ställer till det lite, ska vi baka vill jag inte behöva stressa vidare till nåt.

Idag kom de sent för de var på kyrkis, i morgon är det tennis, på onsdag är det julpyssel på kyrkis så det vill jag inte missa, kanske på torsdag??

Fast Ikeas pepparkakor är goda de med:)


Lussebullar vete fasiken....det är ju ganska gott, men tar ju sån tid..


Sen ska jag ju ha kalas på söndag så man kanske ska baka lite till det?

En av gästerna ha beställt en Trifle:

kaka  

Och visst, jag kan offra mig:) Den är ju bara helt supergod!  Kommer inte ihåg hur man gjorde bara....? Hm...men receptet kommer från Leila, så det är väl bara att leta red på boken.(Som står i  bokhyllan)

Skippar nog den där såsen man skulle ha på, den var inget vidare.

Oj, nu blev jag lite inspirerad att baka:)



Jordan har fått en fin tröja:

    

Och i rättvisans namn så har han en likadan i vitt som det står Mummy loves me, på:)  Men den blå är snyggare:)


  

Visst är han stilig, min lilla prins:)

Han kommer tro att han heter det, " Lillprinsen"eller "Prinsen" är vad han kallas för mest hela tiden:) Men han ÄR ju en liten prins, så det är bara som det är.


Nu ska jag slå in lite mer julklappar tror jag, alla barn har snart gått och lagt sig så man kan få prassla i fred med allt papper, utan att några små öron eller ögon spetsas eller kikar!!


Natti natti !


Och just det ja, fick mail från redaktionen, och de verkar ha ett startdatum för när det är dags för oss att emigrera:

                           11 januari klockan 20.00 på fyran

                                  Familjen Annorlunda

                                                 


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards