Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Bubbel och babbel:)

Av Carola - 3 januari 2010 19:16

Först av allt så måste jag ju visa 6 åringens konstverk på kuvertet till Tomten, innehållande önskelistan:)

Visst är den gullig:)


Vi åkte till farmor i går, och bjöds på gooood mat, och trevligt sällskap!

Hon har flyttat nyligen och ingen av oss hade sett det nya stället,så det var lite spännande:)

Fint som snus var det.

Mitt ute i skogen bland tomtar och troll bor hon nu, när snön ligger djup och vit så är det väldigt vackert:)

   


Farmor driver Rum och Frukost (bla) och hennes nya lägenhet ligger i anslutning till stugorna, så  vi höll hus i samlingslokalen, det är ju toppen att ha så mkt plats, vi var 10 vuxna och 9 barn och det var inte trångt alls:)


Hemma hos oss på morgonen så tittade mannen in på granntomten, det är en sommarstuga och alltså obebodd nu på vintern , där låg två rådjur ihopkurade i snön!

   

Ganska kass bild, men det beror helt på fotografen(moi). Zoomen på mobilen visade sig vara grym!! De ligger ca 20 meter bort, och jag stod på tå i äldsta tjejens bäddsoffa, lite vingligt sådär och fotade genom hennes fönster(eh som inte blivit putsat sen vi flyttade in för drygt tre år sen..men det hör inte hit*s*)

De hade ju tvärkoll på att vi tittade på dem:)

På tomten intill bor det två jakthundar som springer lösa ute för det mesta....tuffa rådjur:) 


Våra nya grannar har åxå hund, som skäller ta mig tusan hela tiden:/ och dess matte skäller på hunden...;) ganska högljudda alltså, tur att vi inte har några problem att hävda oss ljud mässigt;)


Har ni sett trailern för Familjen Annorlunda? Där hörs det ju en del av de röstresurser barnen besitter, även om det är snabba klipp:)

Ungarna, och jag och mannen, tycker det är väldigt spännande med reklampauserna nu för tiden;) vi kollar mer på dem än på programmen, hihi.


...-...-...-...-...-...-...-...--...---.-.-.-.-.-..............---.---.---.---....-...-....-


Dagarna lullar på, det är ingen ordning på nånting, alla rutiner är ställda på ända och ungarna är vakna lääänge på kvällarna, men vad gör det?

Jag tycker det är underbart med sådana här dagar!  Ingen stress över nåt, allt får gå sin gilla gång och  alla verkar trivas utmärkt.

De leker med sina nya saker, spelar sina nya spel, vi har varit ute med de fyra minsta i eftermiddags och åkt pulka, man måste ju njuta av snön!

De är duktiga, även fast det var lite halt så lyckas de gå hela vägen uppför backen. Tom Loppan:)

I ärlighetens namn så får de lite hjälp ibland för annars får man vänta så länge på toppen innan man får åka ner igen;)

Men när man inte hinner hjälpa dem så kommer de minsann upp ändå, till slut.


Jordan blev nästan insnöad i babyskyddet:)

  

Overall och fyra filtar fixar så han är varm och go fast det både blåste lite och snöade ganska rejält mellan varven. Han sov, såklart, hela tiden:)


Nu har jag inte tid att sitta här längre, jag ska spela lite Wii Fit, fick det av min syster i julklapp, och det var väldigt roligt:)

Jag lät tvillingtjejen spela en stund förut och genast hade hon låst upp nån ny rolig aktivitet som jag inte provat, så det måste jag göra nu!

Jag har redan rockat rockring så jag har träningsvärk  ...


Loppan har känt på spisplattan idag....så hon vet n u att det gör förbannat ont:(

Stackars liten har gjort sig illa minst en gång om dagen detta år...

Nyårsdagen slog hon pannan i en dörr hemma hos mamma och pappa, igår klämde hon fingrarna i en garderobsdörr hos farmor och dag brände hon sig då på plattan.


Oj, nu ropar tvillingarna att de bjuder på egenbakad kladdkaka!!! Ska bli spännande...får väl ta en liiiten bit och jogga läääänge på Wii fit om det ska bli nån beach 10   .  Men att inte smaka godkänns säkert inte, vilken otur;)


Och till sist, här är pepparkakshuset a´la tonårstjejerna!!

Med tanke på att de hade stora problem med att delarna gick sönder och de fick lappa och laga, så tycker jag nog att de fick till det helt ok till slut:)


 

Funderar på att krascha det i morgon så de får äta upp det:)


Ha det gott nu:) 

Bye bye

 
 
Ingen bild

Anna B

3 januari 2010 21:47

Å vilket fint kuvert!!!! Det måste ni ju spara. Jag fundera också på Wii fit, ungarna fick ju ett Wii i julklapp.

 
Janelle

Janelle

3 januari 2010 22:21

Vilket gulligt kort ^^ det har inte jag sett ju :P
och mamma, mina fönster duger alldeles utmärkt! :)

http://www.janellewetterholm.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

4 januari 2010 20:24

NU blir jag avundsjuk!!!! Jag har önskat mig ett Wii Fit länge..... humpf... Får väl köpa det själv....

 
Ingen bild

Ansan

5 januari 2010 10:06

Undrar just om det är samma rådjur som brukar promenera omkring i vår trädgård och äta knoppar från rosenbuskarna? Jag har också några bilder tagna genom ett fönster. Tre rådjur samtidigt är vårt rekord, vid några andra tillfällen har vi sett två.

Vilket otroligt fint kuvert!

Och Wii fit - hur är det? Vi har ju ett Wii, och jag kanske borde aktivera andra sidor av det än Lego StarWars och Lego Indiana Jones...

 
Agnieszka

Agnieszka

13 januari 2010 18:23

Oj vilken insnöad vagn.... sådär såg lilleman i familjen ut en dag när vi lämnade syrran på dagis... och han fick stå kvar ute och vänta... snacka om att jag hade dåligt samvete då han var jättesnöig i ansiktet:(

Ni är toppen på tv! kram

http://agnieszka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards