Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Carola - 6 januari 2010 00:13

Brrr vad det är kallt ute!!

Jag klagar inte, inte alls för ovanlighetens skull;) utan konstaterar bara fakta.

Det ÄR kallt ute.

Och vackert.


Jag blev utskälld av grannens hund idag igen, undras när han tänker lära sig att jag bodde här först och att det är han som är inkräktare  ?

Troligen aldrig va? 

Tur att man inte är hundrädd, för det är en ganska stor rackare..Han ser väldigt rolig ut när han studsar jämfota på alla fyra så snön yr, det ser ut som att han gillar snön:) en fin "jacka" har han på sig åxå, det är kanske kallt även för en hund?


Mannen åkte till jobbet idag för att inventera, det låter jättekul:D

Då passade jag på att ta med de fyra minsta och åka till en kompis och fika och leka. Kul att få babbla lite oväsentligheter en stund  .

Ungarna lekte snällt mest hela tiden, de har ju inte träffats på ett tag.


Jag hade behövt handla på vägen hem, men orkade verkligen inte spänna loss alla kids för att sen sätta fast dem igen i bilen bara för att köpa lite smått så jag struntade i det och gick ner och inventerade matkällaren hemma ist.

Frysen är knökfull för vi köpte en halv ko eller oxe eller vad det nu är;) kött iaf, så jag gjorde en plåt lasagne, det går ju ganska fort.

Fuskar såklart med färdig mix, lasagnette, den är jättegod, ingen unge klagar, åtminstone inte så högljutt;)

Maten stod på bordet i samma stund  som mannen kom hem, ibland har han ju perfekt tajming  .


I morgon ska han ha en massa pokerfjantar här hemma så jag funderar på att rymma...De är så söta när de sitter där runt pokerbordet med solglasögon på för att inte avslöja sig..flippar mer sina kort och klirrar med markerna  och drar massa dåliga historier..       ...jaja de måste väl få roa sig lite de med;) Och det skadar ju ingen att de leker pokerproffs i min gillestuga:D

Bara mannen vinner så är det OK:)


Jordan har varit ovanligt knölig nu ikväll, ledsen och haft svårt att komma till ro, det händer nästan aldrig, men även solen har sina fläckar, tydligen:)

Han har dessutom slagit till med att ha en mysig vakenperiod mellan 03.30-05.00  flera nätter i rad nu, han är inte arg eller ledsen utan bara knorrar och vrider sig och ser han att man är vaken vill han gärna snacka lite   och fyrar av sina mest charmerande leenden:)  Fast man är trött som tusan så smälter man ju!!

Men är han vaken är ju jag vaken.

Och så sover jag länge på morgonen..och då kan jag ju inte sova förrän sent på natten, och då vaknar Jordan snart och så kan man inte sova...hm, kallas nog för en ond cirkel;)

Så, det kanske är dags att knyta sig nu:)



Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards