Alla inlägg den 8 januari 2010

Av Carola - 8 januari 2010 00:41

Ja, idag upptäckte vi att vi minsann har egna små djur i vår julgran:)

Ser ni?? Där i mitten under den blåa kulan??

 

Är det Piff eller är det Puff?? Eller kanske nån avlägsen släkting till dem kanske...

(Granen ser alltid så konstig ut med blixt på kameran, det är en kungsgran.) 

Vid närmare titt så ser man ju att det inte är nån jordekorre utan bara vår egen lilla Smulan:)

  

Hon och brorsan,Zlatan, som är kolsvart och inte alls gör sig bra på bild;) lekte under granen till vår stora förtret för den har börjat barra....

Plötsligt tyckte vi att den svajade något mer än nyss och såg då hur Smulan klättrade uppåt längs med stammen...

Sen klättrade hon runt några varv bland alla kulor och glitter innan hon nöjt lade sig tillrätta på en bra gren och såg allmänt belåten ut med sig själv:)

Zlatan vågade inte klättra upp....*s* han är lite fegare än vad hon är.


Idag har vi varit hos  Anna och Lasse och ätit god mat:)

Deras dotter och vår äldsta är superkompisar så de sov här inatt....eller nu ljög jag ganska bra! De sov inte alls.....de gick och lade sig vid 6 tiden eller nåt...

När vi väckte de vid 13 för att vi skulle åka 15 så somnade de om. När alla i familjen var klara och nästan stod med overaller på så fick vi väcka dem igen och det blev snabba puckar för deras del;)

Suck, tonåringar!

(att jag sover så länge jag bara kan nu när mannen är ledig är en HELT annan sak*ler*)


Vår 4 åring provade diadem från Disneyworld:

   Sötaste Mimmi Pigg någonsin. Klänningen hittade hon i julstrumpan!!  :)


Vi var några barn kort för 14 åringen hade inte vaknat när vi åkte...;) och hon ville inte med, och tvillingtjejen ville hellre leka med en kompis så det fick hon. Då behövde vi inte åka dubbla bilar  !!

När vi sen började fundera på att åka hemåt så smsade jag 9 ¨åringen och sa att vi kommer snart, de behöver ju lite tid på sig att avsluta lekar osv.

Aldrig trodde jag väl att hon skulle ta mig på orden så totalt, men efter ca 45 minuter ringde hon och frågade när vi skulle komma, det började bli lite kallt...!

Då hade hon för en gångs skull klätt på sig och gått UT och väntat....och så fick hon stå där i kolsvarta mörkret i iskylan, stackarn...

Nåja, hon fick gå in till kompisen igen:) och hon hade haft sällskap och lekt i snön så hon var bara glad:)

Vi fick lite bråttom så vi packade ihop oss lite snabbt och åkte hemåt.

Det var så jäkla halt!!

Jag körde och har nog aldrig kört i så pass halt väglag förut.....i en av alla tillfälliga rondeller vi har i Uppsala så bara gleeeeeeed jag mot de hårda betongsuggorna de ställt runt om......ihhhhh!  Fick kontroll på bilen bara för att börja glida åt andra hållet....och jag körde l å n g s a m t !

Men inte sakta nog helt uppenbart..Kändes som att vara en klick smör på en het potatis  .  Läskigt när man inte har nån som helst kontroll utan bara får lov till att åka med, men ingen fara skedd, jag var ganska ensam om att vara ute och köra åxå.

Halkade på några fler ställen men inte sådär obehagligt.


I morgon ska vi se om vi kan ta tåget till Stockholm, jag 14 åringen, hennes kompis och min syrra:)

Tänkte shoppa lite kanske, men mest bara strosa runt och fika lite.

14 åringen vågar inte åka in till Uppsala  efter vad som hände i våras när hon blev attackerad av den där rubbade tjejen:( så hennes shopping är ju lite begränsad, och är det nåt hon gillar så är det ju  mode och kläder osv.

I Stockholm är det ingen som känner henne så där känner hon sig trygg.


Mannen ska ta med övriga till Sandvikens äventyrsbad....jaja, det blir  säkert spännande, han kommer säkerligen att vara ganska slut efter att ha passat alla ungar ensam i ett stort badhus;)


Nu är det då sängdags så man orkar upp före lunch i  morgon (idag!)

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards