Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Carola - 9 januari 2010 23:47


Det har redan gått fyra månader sen Jordan föddes! (och en vecka!)

Fyra   m å n a d e r !!

Det är ju ingen tid alls, egentligen, går ju på en grisblink, men för fyra månader sen så såg han ut såhär:

     

En liten yttig pyttig bebis!

(nja, ok då, så himla pyttig var han ju iofs inte med sina modiga 4,2kg...)


Nu är han en hyfsat stadig gosse på minst 7,5kg, ska väga honom på måndag, och inte det minsta nyfödd alls i utseendet:)

   

Hur kan det hända så mkt i både utseende och mognad på så kort tid ?

Han har börjat kvälls gnöla annars är han sitt vanliga underbara jag:)


I Stockholm igår när vi satt och åt lunch, jag syrran och hennes kompis, så satt han omväxlande i våra famnar och bara skrattade och log och pratade och bubblade.

Tjejen som satt vid bordet intill var alldeles bedårad och när hon gick så kom hon fram till mig och frågade på engelska om han alltid var så snäll?:)

När jag svarade helt sanningsenligt att det var han så sa hon:

- He is just gorgeous (betyder underbar  och jag var tvungen att kolla stavningen!) I coulden´t take my eyes off him!  :)

 

KAN man få ett bättre omdöme?? Av en vilt främmande människa?

Nej det tror jag inte, och jag blev ju stolt som en tupp:)

Han ÄR gorgeous  ,och det är ju uppenbart att det syns   .

 

Just exakt i detta nu tror jag iofs inte att hans pappa håller med, för han ligger i hans famn och illvrålar för han vill inte sova, men vill inte heller vara vaken....tufft läge;)

 

Idag har det varit ytterligare en slöardag här hemma....det är skönt, och det är lite trist att lovet snart är slut så det måste bli ordning och reda igen...

Mannen var iväg och bytte en mikrofon till Band Hero som ungarna fick i julklapp, den var såklart trasig, suck.

Så passade han på att köpa en digitalbox med hårddisk så vi kan spela in oss själva när vi är på TV:)

Allt för att kunna plåga sig själv om och om igen med alla grodor och korkade uppsyner man kommer att uppvisa för svanska folket  .

OM ni vill tjuvkika så finns vi nu på tv4s hemsida:

http://www.tv4.se/1.824903/2009/01/26/familjen_annorlunda

 

Fast nu när jag skulle länka så såg jag ju att Simon och Thomas går samtidigt som vi...hm...hur väljer jag då??  ;)

Jaja, blir roligt det här.  Kanske.

Det som inte dödar härdar.  

Den som sig i leken ger, den får leken tåla....osv osv;)

*ler*

..................................................
.......................

 

Idag har jag plockat i ordning i alla kökslådor, det var en lagom ansträngande syssla, tyckte jag;)

Fattar inte, saker som borde ha sin plats på ett uppenbart ställe, typ gafflar i gaffellådan, knivar i dito, de ligger och dräller lite varstans i olika lådor?

Svårt att få plats med det som SKA vara i den lådan blir det ju åxå, och nu har jag irriterat mig i flera dagar på att jag inte får plats med rivjärnet där det ska vara, så nu fick det lov att bli ordning!

Äldsta dottern var iväg hela dagen på gympaledarutbildning, så där lagom lycklig över att kliva upp vid halv åtta i morse..

 

Tvillingarna var iväg hos varsin kompis, 4+6 åringarna gick till en granntjej, mannan åkte till Stockholm för att spela poker.

Det var bara jag, 14 åringen, Loppan och Jordan hemma, och den äldsta och den yngsta sov mest hela tiden, så Loppan och jag fick roa oss själva:)

 

Jag roade oss båda med att installera den nya digitalboxen, vårt samarbete gick inte av för hackor - jag var irriterad, hon som en solstråle. Jag tappade saker, hon hämtade dem. Jag kröp in under tv-bänken, hon följde efter. Jag packade ihop den tomma kartongen . hon packade upp den igen(=spred ut allt skräp över hela vardagsrummet).

Jag är världsbäst på att fixa saker med stora störningsmoment intill mig!  

Givetvis (hrm)funkade allt på en gång:)

 

Nu är det Pulp fiction på Tv och DET störningsmomentet kan jag inte blockera, den är ju så jäkla bra!

Bäst att sluta:)

Bye bye och natti natti:)

 

 

 

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards