Direktlänk till inlägg 12 januari 2010

Oj....vad var det som hände:)?

Av Carola - 12 januari 2010 16:29

Igår var det lika många besökare här som hela förra månaden:)

Vad roligt!!

Och alla fina snälla (bara snälla, tack för det:)) kommentarer!!

Jag bugar och bockar, tackelitack!!


Det var ju aningens nervös igår innan programmet äntligen började;)

Jag fick ett smärre utbrott på Loppan som hade målat med tuschpenna i hela 4 åringens säng så vi fick storsanera en timme innan programstart...hm, det är inte bra med pennor som ligger och dräller..

Tur att det gick att få bort, nya fina sängen vill vi ju inte ha blåflammig....lakanet vete tusan om det blir rent men det gör ju mindre.


Sen satt vi bänkade alla utom Jordan som somnat, och tittade och blev mer och mer nervösa för vi kom ju aldrig!!

Meh,de kanske hade klippt bort oss;)  Nej då, men det var lite stressande att aldrig få se hur VI såg ut:)

När vi så väl kom i rutan så blundade jag för det som såg mindre bra ut(=mig själv  ) och tittade och förundrades över alla våra fina ungar  , tvillingtjejen var ju hur rolig som helst med sin attityd och kaxighet:)

"Jag satt på honom i magen det var då vi började bråka.."  Knäppis:)


Nåväl, vi törs gå ut och visa oss, det känns helt ok:)


Ungarna kunde INTE somna sen, dels pga att de vänt på dygnet och dels för att de var så uppstissade av att ha sett sig själva på TV:) så inte förrän 23.30 var det tyst i alla sängar.

..................................................
.......................


I morse så var det ju revälj bright and early för idag fyller Janelle 16 år!!

Det var redigt trötta barn som sjöng för henne vill jag lova, och hon var ju hyfsat seg hon med:)


Tänk att för 16  år sen så hade vi precis blivit föräldrar!

Till en liten 3,5 kg tös som såklart var det vackraste vi skådat  

När hon var ungefär ett halvår såg hon ut så här:

  

Och nu ser hon ut såhär:

  

(snodde bilden från hennes facebook)

Det händer en del på 16 år:)

Hon ska ställa sig i bostadskö nu åxå, inte för att vi vill bli av med henne!!utan för att det tar sån tiiiid att få lägenhet.

Bara tanken på att hon ska flytta ger mig lite lätt ångest...hur ska jag klara att inte få se henne varje dag???  Det är vid närmare eftertanke TUR att det tar tid att få lägenhet  !


Hon fick sin biljett till Sonisphere fetsivalen i Stockholm i höst, den visste hon ju om, men hade nästan glömt bort...(jag vill åxå gå! Massa roliga band ju...).Sen blev det ett par leggings med "nitar" och en cool tröja/klänning/tunika..vete tusan vad det var riktigt;) men den var snygg:) och så ett gäng armband.

Hon verkade nöjd och kläderna åkte på direkt:)


Sen ville hon ha sina färgade linser som hon fick i julklapp, men det var sååå svårt att få i dem i ögat, hon blinkade och blinkade och fick inte dit dem:)

När hon väl fick dit dem så såg hon lite suddigt så hon plockade ut dem igen..

Jaja, det kanske behövs lite träning....men mina linser är av ett helt annat slag, mkt mjukare och mer lätthanterliga, de här var ganska hårda.


Nu har vi fullt hus här hemma, det är hur mkt ungar som helst!

Tvillingarna har tre respektiva två kompisar i var, och de leker tagare.....jippie;)16 åringen har tre tror jag. 14 åringen är inte hemma, och de tre småtjejerna sitter framför datorna i köket och spelar Littlest pet Shop.

Jag och mannen har gömt oss i vardagsrummet med Jordan, som fö vägde 7,9kg igår....!!!  Janelle vägde 8,6 när hon var ett år, ja hon var liten och nätt, men ändå:)

Vi ska snart resa på oss och börja laga mat, födelsedagsbarnet vill ha fläskfilé och potatisgratäng, och som av en händelse hade vi en gratäng kvar i frysen sen juldagen:)


Nu har jag blivit avbruten ungefär 57 gånger  så nu struntar jag i det här bättre att blogga när det är tyst i huset!!!    


Just det, om nån undrar (Anna, tex) så är det kalas för Janelle på lördag:)


Ha det gott, hörs!!!!

Bye bye:)

 
 
Anna B

Anna B

12 januari 2010 18:58

I dag fick jag tid att titta på programmet, som jag lyckosamt nog började spela in redan vid halv åtta, när jag gick för att lägga S. För i går var det som att hon kände att jag ville därifrån ;) Men vad gör väl det, nu kunde jag ju spola över alla oväsentligheter och bara titta på er :D
Du gjorde alldeles väldigt bra ifrån dig, tycker jag. Cool med både ungarna och inför kameran. Och vilka ungar!! man blev ju alldeles kär. Så söta och med glimten i ögat. Ja, du kan sannerligen gå ut med sträckt nacke och stolthet i blick och hoppas på att fler har sett och inser hur trevligt det kan vara med en storfamilj och att det inte är konstigare än annat.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna med 5

12 januari 2010 19:15

Vi ska också till Sonisphere, jag o sambon vill säga ;) Dottern på 16 vill INTE följa med, haha...

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

12 januari 2010 19:27

Grattis Janelle :-) lika söt idag som för 16 år sen :-)

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Serrana

12 januari 2010 22:26

Det var väldigt rolig att se er i programmet,ni verkar så duktiga med alla era barn ,själv kan jag tycka att det är ganska körig med 4 barn,Oliver ,Emanuel,sebastian och Emils mamma,ser fram emot nästa måndag.

 
Love Oliwers mamma

Love Oliwers mamma

12 januari 2010 22:49

Är din sistfödda född den 9 eller 10 September?:)
Min son föddes 10 september :)
Mysig familj du har :)
kram Love

http://mommyatnineteen.blogg.se

 
Ingen bild

Åsa

13 januari 2010 12:38

Hej!
Vilken otroligt fin blogg du har!!
Kul att se er live på Familjen Annorlunda. Ni verkar ha en fin familj med sunda värderingar. Kommer att följa serien denna säsongen.
Mvh, Åsa från Skåne

 
carl

carl

13 januari 2010 12:49

Ååh, vi har inte Svensk TV här på Phuket annans hade jag suttit klistrad framför TV:n och tittat i går. Jag är såååå nyfiken på programet. Förstår att det gick bra för er, kul!
Grattis till er fina 16-åring, hurra hurra hurra!!!
Kram från Carl

http://carlisurin.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny

13 januari 2010 16:23

Jag har följt din blogg en längre tid, ialla fall sedan jag fick mitt 4;e barn och insåg att suget ej lagt sig..;) Så nu satte jag guben min framför tv;n och visade att ni har ett underbart liv och att ni verkar hinna med alla barnen...jag kommer fortsätta titta både på tv och på bloggen.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards