Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Carola - 14 januari 2010 22:24

Det har ju inträffat en naturkatastrof.

Tack och lov inte här hos oss i trygga Sverige, så om man vill så kan man bara låtsas som inget, gå på toa under tv-nyheterna, eller bläddra förbi snabbt i tidningen....och hoppas att det snart rapporteras mindre från Haiti.


Jag kan  ju inte göra så himla mkt, men lite iaf så jag skänkte en slant via sms nyss:)

Nog klarar jag mig utan de 50kr, och förhoppningsvis så hjälper de nån av alla dessa drabbade människor!

Jag hittade det här på tv4s hemsida:

..................................................
................................................

På kvällen den 12 januari var katastrofen ett faktum. Nu behövs din hjälp. TV4 startar en insamling tillsammans med Röda Korset för att hjälpa befolkningen på det jordbävningsdrabbade Haiti.

SMS:a 72900 och skriv AKUT NU så skänker du 50 kr till Haiti, eller skänk valfritt belopp på postgiro 900 800-4. Märk då talongen Haiti.

..................................................
................................................

Många bäckar små....



Över till trivialiteter:


Jag har tränat!!

Ett baspass gympa, så inget avancerat direkt, men man kan ju ta i efter egen förmåga så nog känns det nu allt:)

Fast mina gympaskor är riktigt dåliga:(  Det blir nog tvunget att köpa nya, för de klämmer på nån nerv på ena foten och skaver på den andra...värdo.

Jag ska inte ha Nike skor, det borde jag ha lärt mig vid det här laget för de passar helt klart inte mina tassar!  Jag provade ett par Reebook häromdagen i Stockholm och de får det bli.....och så får nån av de äldsta tjejerna de här, för de är alldeles nya, bara det att jag köpte dem hösten 08 så det blir nog svårt att byta dem på affären;)


Friskis och Svettis var ett trevligt ställe:)

Maken körde ett spinningpass efter min gympa så jag duschade och tog god tid på mig med att torka håret med hårblås och allt, nåt jag aldrig gör annars. Jordan sov under hela mitt pass och sen hängde han med mig in i duschen, ja inte hela vägen förstås, han satt i babyskyddet på vagnen och käkade på necessären;)

Givetvis så bedårade han alla i omklädningsrummet, fattas bara annat  .


Efteråt när jag satt och väntade på maken (och tittade på när de körde step up och funderade på om  jag har koordination nog för att klara av det utan att trilla av brädan?) så kom det fram en tjej som kände igen mig från TV:)

Tur att jag faktiskt blåste håret då;)

Det är ju väldigt märkligt att plötsligt bli igenkänd så här, men ganska trevligt!


14 åringen vill ha pengar till att blondera fler slingor i håret så hon erbjöd sig att passa övriga barn mot betalning, samt att fixa middag, så när vi kom hem så var alla de små utfodrade med pannkakor och satt i pyamas och kollade på en        film  .

Det fanns dock inga pannkakor kvar till oss, så det blev en blandad kompott till middag för oss vuxna och äldsta dottern som varit hos kompisar och tvillingtjejen som varit på basketträning. Soppa, risgrynsgröt och ravioli.

Fast inte tillsammans.....;)


Tidigare idag när 6 åringen kommit hem från skolan och satt framför tv:n och vilade så ville hon ha Jordan i famnen, och det fick hon såklart.

Efter en stund när jag kom tillbaka in i vardagsrummet för att hjälpa mannen med att skruva ihop en fåtölj, så såg det ut så här:

  

Sötnosar!

Jordan satt som gjuten där, den är ganska djup så det är ingen större risk att han trillar ur bara huxflux, det krävs lite bökande;)

Småtjejerna har fått tre likadana små fåtöljer så vi slipper slåss om vem som ska  sitta i soffan och vem som åker på att ligga / sitta på golvet. Nu har de sina egna platser och vi som är lite större ser ju över dem.  Kalas:)


Imorgon är det fredag och sonen har tennisträning kl. 16.00,, då ska jag passa på att promenera in till stan och köpa mera chai te, och sen är det tacos på menyn för första gången sen innan jul!  Vi brukar ju äter det varje fredag och jag som är så less på det, men nu känns det som att det ska nog bli ganska gott:)  Det är bra med helger:) då blir det variation i maten.


Nu ska jag gå ner och kolla så att 6 åringens skridskor och hjälm är i ordning, de skulle åka i skolan i morgon tydligen. Undrar om hon kan knyta själv??

Tror inte det, det är ju svårt att knyta även när man är vuxen så jag hoppas hon får hjälp! De är ju bara små sexåringar:)

Tvätten borde vara klar åxå som jag slängde in när jag kom hem, så jag får väl fixa den med.  Kul med kvällssysslor;)


Ha det gott nu, bye bye:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards