Direktlänk till inlägg 16 januari 2010

Arg

Av Carola - 16 januari 2010 01:32

Jag är arg.

Just nu blev jag det av två anledningar, för inlägget jag skrivit bara försvann!!!

Men moorrrrrr!

Det var ju inte två rader långt helller........suck.


Nåja, börja om från början, börja om på nytt, varför ska man sörja, orden som har flytt;)?


Jag är arg för att nån idiot har snott min 14 årings nya jacka som hon fick i julklapp!

Ur hennes låsta skåp i skolan......:(

Hon har länge velat ha en Canada Goose jacka, de är skitdyra och med tanke på att hon forfarande växer, och mest pga att hon ändrar smak hela tiden så har jag vägrat.

När min syster var i Thailand i höstas så köpte hon en äkta kopia:)

När dottern öppnade det paketet på julafton så verkligen strålade hennes ögon, hon blev så lycklig:)

Datorn som hon åxå fick kom bara på andraplats, för JACKAN var den bästa julklappen ever....

Och nu, har nån/några stulit den från henne, åhhh jag börjar nästan gråta för att jag vet hur ledsen hon är.


I jackan hade hon några småmynt, lurarna till mobilen, ID kort och Visa kort.

Visa kortet var redan spärrat, för förra veckan hemma hos en kompis så var det några av hans "kompisar" som snodde det ur hennes jacka, när den hängde i hallen.....I samma veva tog de hennes skor så hon var tvungen att låna skor för att komma hem. Anledningen?  Jo, hon är en "jävla slyna".

Jaha, men det förklarar ju saken.....*morrar*


Kompisen skaffade tillbaka kortet av sina sk vänner, men då hade vi ju redan spärrat det.

Så det har ingen nån användning av, och det andra var ju bara småsaker, det är förlusten av jackan som är värst.


Hon var så lycklig över den.


Fan ta de som snott den, må de drabbas av nåt hemskt.

Ja jag är elak men det skiter jag i. Folk som inte kan skilja på mitt och ditt avskyr jag. Respekt är ett ord som ingen verkar bry sig om nuförtiden.

Respekt för mänskligt liv, för andras egendomar, för regler och lagar osv....


Jag har pratat med rektorn som polisanmält det, lika bra att det kommer från skolan. Nu spelar det ju ingen roll, jackan lär inte komma tillbaka hur mkt jag än hoppas att idioten som har den drabbas av samvetskval och lämnar tillbaka den.

OM nu någon som av en ödets nyck skulle bli påkommen med den så är de säkert under 15 och då händer ju inget, det vet vi bara allt för väl sen i våras när dottern blev misshandlad av en underårig tjej.

Det hände inget, inte mer än att vår dotter fortfarande mår dåligt av det och inte vågat sig ner på stan sen dess.....Hatar skitungar!


Jag tror att de som snodde den mkt väl visste att det var hennes jacka, att det är för att vara taskiga mot henne som de snott den, för inga andra skåp var uppbrutna.....Maken tror inte det, men det är lite för mkt saker som hänt för att det ska vara en tillfällighet.

Rektorn tror att det var "tillfället som gjorde tjuven" och visst kan det vara så, men jag tvivlar....


Elerverna får inte ta med sig sin jackor in på lektionerna, men hädanefter ska jag se till att alla mina barn har intyg om så krävs på att de SKA ta med dem in, för det går ju inte att lämna dem i skåpet helt klart..och jag har ingen lust att se mina barn ledsna:(


Nej usch nu blev det jordens mest griniga inlägg:(

Fast jag känner mig rätt sur och grinig just nu.....


Undras om tjuvarna kan sova gott i natt??

Antagligen .... samvete vet  de väl inte vad det är:(




Har jag inte nåt roligt att säga då, som slutkläm??

*funderar*

Nej. Tyvärr.  det roligaste som hänt idag är att jag kollat på Let´s dance..och då fattar ju alla hur skojigt vi haft det idag;)


Bättre dag i morgon!!!!!

Kanske man får ta några jacktjuvar i hampan om man har tur!!!!!!

 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

16 januari 2010 02:21

Men fy fan :-( förstår verkligen ilskan. Kramar till henne, hoppas jackan dyker upp och att den skyldige får smaka på lite konsekvenser.

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Serrana

16 januari 2010 14:19

Fy så får man verkligen inte göra ,jag känner med er,och krama din dotter från mig.

 
Ingen bild

Ellen

16 januari 2010 15:14

Har inte skolan filmkamera? Min kompis jacka, blev stulen och då kunde skolan se vem som tagit den eftersom det fanns kamera i korridoren. Hoppas skolan har kamera för då kommer de säkert se vem det var. Annars lär det vara svårt att få tillbaka den. :/

 
Ingen bild

Mia Fridh

16 januari 2010 17:11

Hej Carola.
Kul att ni är med i Familjen Annorlunda.
Blir spännande att fortsätta att föllja er. Har tittat runt lite på din blogg.
vad tråkigt att dem tagit din tjejs jacka. Förstår inte hur man kan göra så.
Ha det så bra

Kram

 
Ingen bild

Moa

16 januari 2010 18:13

Fy fan för vissa människor alltså, bryta sig in i ett skåp och stjäla en jacka :@ och det är ju inte en sån jacka som man springer iväg och köper på nytt direkt. kan ju hoppas att den som tagit jackan åker fast men det är ju svårt... usch. kram!

 
Anna B

Anna B

16 januari 2010 19:05

BLÄÄÄÄ! Fy tusan vad trist. Jag förstår att du är arg och dottern ledsen. Blir arg jag med.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Carola

Carola

16 januari 2010 21:55

Hej hittade hit från vår gemensamma bloggportal. Vilken trevlig blogg du har.
Har läst ditt inlägg och blir fly förbannad!! Håller med dig om att vissa har ingen hyfs eller fason, har svårt att skilja på ditt och mitt!! Tycker så otroligt synd om din dotter, förstår att hon är jätteledsen. Har skolan ingen försäkring som täcker saker som är inlåsta i skåpen?
Hoppas ni haft en skön lördag trots allt!

http://familjenmahlberg.bloggplatsen.se

 
Hedvig

Hedvig

17 januari 2010 12:35

Usch, jag blir alldeles svettig när jag läser detta och länken om misshandeln! Jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste vara för en tonåring att utsättas för detta. Vilka spår det kan ge i psyket ... Finns inget värre än att gå omkring och vara rädd för andra människor ... Hoppas iaf att jackan kommer tillrätta! Må så gott, så "ses" vi nästa vecka (på tv alltså!)

http://htpp://hemligahedvig

 
Hedvig

Hedvig

17 januari 2010 12:46

ooops, fellänkad i förra inlägget ... :-/

http://hemligahedvig.bloggplatsen.se

 
Ingegerd

Ingegerd

17 januari 2010 17:51

Åh vad tråkigt när någon snor ens grejer, speciellt när det är något som man önskat sig så hett!

http://hovsing.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Serrana

18 januari 2010 11:22

fej Carola, ikväll efter att jag har lagt Emanuel,sitter jag och tittar på er och kanske min sambo med,Emil är i Sydamerika med sin äldre bror sebastian och deras mormor Mabel,annars skulle han med titta,Kram Serrana

 
Ingen bild

ullis

19 januari 2010 11:10

hej förstår att du är arg över jackan...i min sons skola så får dem inte ta in jackan i klassrummen..skåpen är för små för att få in dem där...utan dem ska hängas i korridorerna utanför på vanliga krokar...när jackor försvunnit så försvarar sig rektorn med att man inte ska ha så dyra jackor i skolan..eehh ska man behöva köpa en skitjacka för skolan o sen en som han ska ha hemma....hoppas jackan kommer tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards