Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Carola - 17 januari 2010 16:56

Igår hade vi släkt och vänner på 16 årskalas:)

 

Janelle kom på när vi hade skurit första biten att hon ju inte fått blåsa några ljus!!!

Meh??

Vissa saker blir man ju aldrig förstor för, och att få ljus i sin tårta hör ju dit:)

(Nej, jag hade inte ljus i min tårta*ler*)


Vi fikade och hade det allmänt trevligt i flera timmar, och Janelle är nöjd och glad över sina presenter, även om hon inte fick nån moppe....;)

Hon ville inte ha nån när hon fyllde 15, men typ dagen efter så ångrade hon sig...

men, man kan ju inte köra moppe mitt i vintern heller! så blir det nån så blir det när våren tinat fram:)


Vi beställde pizza till middag och sen slöade vi framför Robinson, och blev alla alldeles trötta på när de röstade ut vår favorit - Mats. Puckon:(

Men, det blir väl bra det med, de sitter ju där på nästa ö och softar:)

---------------------------------------------------------------


Idag har tvillingtjejen spelat basket hela förmiddagen , och hennes lag var duktiga, vann mycket och spelade bra, kul:)

Nästa vecka är det föräldramöte på basketen och då ska det diskuteras bla om det ska fixas likadana överdragskläder till alla tjejer..

Suck, jag HATAR att det inte ska gå att få spela för att det är roligt utan att det ska läggas in massa överkurs som kostar pengar, men framför allt tid och engagemang från föräldrarna:(


Missförstå mig inte, jag tycker det är toppen att ungarna har aktiviteter de vill göra, och det är super att det finns ledare som engagerar sig, men JAG varken vill eller kan ställa upp och arrangera kiosker och sälja strumpor:(

Jag vill köra dit dem och sen hämta dem.  Att skjutsa till och från matcher kan jag göra, men inte allt annat trams.

Jaja, föreningarna har ingen ekonomi och bla bla bla, men det skiter jag i.


Så länge ungarna är små, tvillingtjejen är ju bara nio år, så behöver det inta vara så himla avancerat.  De spelar lika bra i vanliga röda t-shirts från H&M för 49kr som i matchstället för 450kr....eller?

Varför de ska ha likadana överdragskläder går över mitt förstånd?

Funkar väl med kläder i samma färg bara?

*mutter*


Så, slutsurat!!   


Tvillingkillen är på bio med sin moster, de ska se Avatar:)

Tvillingarna ställde upp på en stor undersökning från Svenska Tvillingregistret i somras, där de bla fick lämna dna-prov.

Som tack för hjälpen fick de varsin biobiljett!

Tjejen gick på New Moon förra helgen och nu var det sonens tur.

Jag vet inte om de som jobbar på Filmstaden tycker det är ok med liten bebis på bion så jag överlät det roliga till syrran..fast jag hade bra gärna velat se speciellt New Moon....Men men, det är tur att de har världens bästa moster  .

De ska äta på MacDonalds efteråt:)



I morgon är det dags för vår 4 ¨åring att gå på "pratgrupp" för första gången.

Med andra ord, ska hon till logopeden:)

Hon pratar ju inte som hon ska och då får man gå i pratgrupp, fast jag vet inte hur mkt hjälpt av det som 6 åringen blev när hon gick där...

Fattar inte varför våra ungar inte kan spotta ut gröten och prata som folk;)?

Nu ligger tiden mitt på dagen, vid 13.15, vilket jag tyckte var toppen först med tanke på att slippa stressa iväg till 9 som det var sist, MEEN nu blev det ju fel med hämtningen av 6 åringen på skolan....Jag kan inte vara på två ställen samtidigt gärna..

Maken är hemma i morgon, men sen får vi se hur vi löser det, det brukar alltid bli bra i slutänden:)


Nu luktar det lasagne i hela huset!!

Mums:)


Och i morgon är det avsnitt två av Familjen Annorlunda!

  


Allt gott:)

Bye bye!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards