Alla inlägg den 21 januari 2010

Av Carola - 21 januari 2010 23:44

 

"Vem satte mig här?? Varför?  Och framför allt, varför är mamma så långt borta?" 

Jordan filosoferar över de stora frågorna i livet  .


Han gillar att sitta så här, knasputten, får väl en schysst överblick över rummet då, och ser både TV och dataskärmarna, plus sina kära föräldrar:)



Idag har vi varit på Ikea:)

Först gick hela förmiddagen som ett svooosch, och det var dags att hämta 6 åringen i skolan...Jag tror jag åt frukost, bäddade och gjorde lunch, sen hann jag inget mer....hm.

Hämtade upp i skolan, 6 åringen var som vanligt på skridskobanan, som hon varit hela veckan:)

Så for vi till Ikea, hade med oss kompisar så det var extra trevligt.

Dumpade de två 6 åringarna, en 4 åring och så en 3 åring i leklandet, medan Loppan och Jordan fick hänga med runt.

Det är inte hennes förstahandsval kan jag säga....hon blir skitarg för att inte hon får leka med de andra, men det är ju 3 årsgräns..... stackarn.


Nåja hon tycker det är ganska roligt att gå med inne på varuhuset med:)

Bara hon får gå själv, vilket hon inte får hela tiden för då skulle det ta hundra år att komma runt....


Vi hade en lista på saker som vi skulle ha och följde den till punkt och pricka, inte en pryl förutom det som stod på den....för hyacinter räknas ju inte va?  Och en toaborste;) Och en liten fotoram....

Men i stort så köpte jag bara det planerade:D


Jordan har ju fått ny säng, så det var bara saker tilll den, ny madrass+ bäddmadrass, spjälskydd, bäddset och lakan (så han  slipper ha rooooosa*s') och sånt där man lägger under lakanet för att skydda madrassen...madrass-skydd kanske det heter  .

Nu ligger det mesta i tvättstugan, ska försöka komma ihåg att tvätta det i morgon så vi kan fixa iordning i sängen ordentligt:)

Blir finfint.

En gissning är att Jordan kommer att bajsa så det läcker över alla bredder så fort jag får ordning i sängen  , det är typiskt honom;)

Och precis nu så kom jag på att jag glömde köpa täcke!!

Men då???  Tyyyypiskt:(

Jaja, bara att åka tillbaka snart igen då....;)


Efter att vi shoppat loss, så hämtade vi ut barnen och sen gav vi dem mat i restaurangen, alla valde köttbullar med potatis och sås, och det var den godaste potatis de någonsin ätit!

Jag tyckte de verkade rätt trist, men min åsikt räknas inte:)

Alla barnen påtalade det flera gånger " Vilken GOD potatis, mamma" så det måste ju ha varit delikat:)


Jag åt inget, för jag skulle iväg och träna, vi åkte direkt och fast jag tyckte jag var i hyfsad tid så blev det stressigt, det var mycket trafik....Jag hade inte räknat med att alla skulle vara ute och åka vid halv fem tiden...  

Men  sju minuter innan passet började svängde jag in på parkeringen, svor en liten ramsa för det var fullt...men så såg jag en ledig plats precis vid ingången:)

Jippie!

Ut med vagnen, 6 åringen, 4 åringen och så Lop....Nej, men hon har somnat???

Hon satt där och sov så gott, så det tog emot att väcka henne....Lyfte ut Jordan först och även han hade somnat....Han hade behövt äta innan, men jag chansade på att han skulle stå ut en timme till.

Lyfte ut en sovande Loppa, och bar in henne, men då vaknade hon såklart.


Mannen stod innanför dörren så jag överlät alla kids till honom och skuttade in och bytte om.

Kom ihåg att dra mitt kort i kortläsaren, och hann både fylla på vattenflaskan och gå på toa innan passet drog igång:)


Småtjejerna stod utanför och kikade på, och gjorde såklart likadana rörelser som vi  som svettades inne i salen:)

De var så söta!!  Vinkade lite fint till mig som tappade koordinationen när jag skulle vinka tillbaka;)


Jordan vaknade ganska fort , men var nöjd i pappas famn, han satt och kikade på allt som rörde sig överallt.


Jag köpte nya skor igår, och de var jättesköna:)

Fast efter en halvtimme så domnade jag bort i ena foten? Fattar inte varför det blir så, men tror att det kanske är för att de är ganska höga i skaften, och att jag snör lite för hårt....Jaja, det skiter jag i, de var snygga och bra förövrigt..;)


Efter att vi gympat klart så fick jag en liten bebis i famnen och mannen gick in på sin spinning. Jag åkte hem med ungarna, slängde in fiskpinnarna i ugnen och hoppade in i duschen. Maten blev ju sen idag, det var tur att småtjejerna hade ätit innan, men de var hungriga igen och klämde i sig bra av både fiskpinnarna och moset...De växer så det knakar åxå:)


Äldsta dottern var på öppet hus på Fyrisskolan och Katedral skolan idag, och nu har hon bestämt sig!!

Hon vill gå Sam - sam på Katte:)

Hoppas nu att hon kommer in där bara....


Jag följde ju med henne igår på Internationella Gymnasiet , men det tilltalade henne inte alls....den enda anledningen skulle vara att hennes bästa kompis går där, men skolan var inget vidare tyckte hon.


Katte däremot, ser ut som Hogwards, Harry Potters skola:)

Ja, man får ha ganska bra fantasi iofs, men den är gammal, stor och PAMPIG!

Så för en HP älskare var valet plötsligt självklart:)


Jag tror det blir utmärkt, det känns bra:)


Nu är det sovdags, imorgon ska jag på gym instruktion, det ska bli spännande!!


Natti natti:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards