Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Babysims premiär:)

Av Carola - 24 januari 2010 22:48

Alla våra barn har babysimmat:)

Vi började med 16 åringen, fortsatte med 14 åringen, och så kom det tvillingar, men det gick bra det med.Och så vidare;)

Vi har alltid simmat med Uppsala babysim förening och de är toppen!

När barnet blir för stor för babysim så fortsätter man på Familjebad, och deltar man i någon av grupperna där så har man snart ett barn som kan simma:)


Idag var det Jordans premiär i vattnet, han har fått vänta länge nu, stackarn.

De rekommenderar att barnet ska väga över fyra kilo och ha läkt navel, så han hade kunnat börja när han var yttepytteliten, men vi hade inte riktigt tiden då...

Men nu så:)

Den som väntar på nåt gott...

   Varmt och skönt, runt 34grader brukar det vara, passar även frusna föräldrar;)

Han fann sig direkt i det blöta, plaskade och grejade, men åkte omkring och filosoferade åxå:

  


Eftersom han var så förnöjsam och cool så fick han prova att dyka redan idag, annars brukar de kunna begöva några gånger på sig att vänja sig, men han var verkligen redo:

http://www.youtube.com/watch?v=pppghg7GSvc


Bara blinkade bort vattnet ur ögonen och så var det inget mer med det:)


Efteråt så duschade vi länge och väl och sen låg han och torkade på skötbädden medan jag drog på mig lite kläder:

  


Från nakenfis i badet till påklädd och ut i kylan, snabba ryck:

  


Sen somnade han som en stock i bilen hem:)

Det är så mysigt att bada ihop!

Nästa vecka ska Loppan få hänga med, vi bytte till en sykonsimgrupp, hon ska ju få fortsätta med badandet hon med, hon älskar det ju:)


Bye bye:)

 
 
Carolina

Carolina

24 januari 2010 23:10

Så mysigt med babysim, vår dotter var också och badade idag - hon älskar det verkligen :-)

http://carolina1979.se

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

25 januari 2010 01:48

Härligt! Elmer har inte hunnit vara på badet än. Jag är också sent ute. Victor var 3 månader och Alvin var 4 när vi var till badhuset. har dock aldrig gått i babysim mer än några gånger drop-in med Alvin.

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Serrana

25 januari 2010 18:15

Hej carola!Vi har inte gått på babysim med våra barn har inte haft råd,men låter mysigt,nu så har vi sökt simmskola för Oliver för det är nog dags han är ju 6år nu.Vi ses ikväll på tv för jag missar inte er.Har inte sett dig och barna på Öppna Förskola.

 
Ingen bild

Carola m 8

25 januari 2010 18:38

Carolina: Visst är det mysigt:)
Beckah: Vår tvåa var fyra veckor när vi badade med henne...liten skruttbebis som precis klivit över 4kg strecket:) Eg så skulle vi ju kunna bada på egen hand, ledarna har inte så mkt nytt att lära oss, men vi kommer inte iväg om vi inte har en bokad tid...
Serrana: VAd roligt att du läser och skriver här! Jag ska försöka komma iväg till ÖF.....det är ju så trevligt när man väkl är där!! Ska ta mig i kragen:)

 
Katie

Katie

25 januari 2010 18:44

Hej Carola!
Fin blogg du har. Intressant att läsa om livet med era barn och allt som sker runt omkring ;)
Kram, Katie

http://tillbakatilllivet.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

25 januari 2010 19:54

Kul att du svarade, tack! Jag vet att Britax Two way är godkänd för framåtvänd montering med stolens internbälte, men det betyder tyvärr inte att det är en särskilt bra montering.. påfrestningen på barnets nacke är högre om barnet sitter stumt fast i överkroppen/båda axlarna. Dessutom tar det längre tid innan barnet stoppats eftersom kraften måste gå först genom bilens kaross, sen genom bilens bälte, sen genom bilstolens skal och SEN till bältet som barnet sitter i. Meningen med bältet i bilen är att det är förankrat i bilens kaross och ska fånga upp personen så fort som möjligt.

Du säger att bussen inte har 3punkts-bälte överallt.. men hur sitter Two wayen fast då? Den måtse ju sättas fast med bilens trepunktsbälte...

Nu ska jag bänka mig framför kvällens avsnitt!! :)

 
Ingen bild

Carola m 8

25 januari 2010 21:00

Annika: Den får sättas fast med tvåpunktsbälte!! Det var liksom därför vi valde den. Hur sitter dina barn fast i bilen?

 
Ingen bild

Carola m 8

25 januari 2010 21:16

Annika: Det där lät lite illa, sorry;) Såhär är det, man får sätta den framåtvänd fastspänd av bilens två eller trepunktsbälte, de hade ingen koll på det på affären, men enl. instruktionerna bla på huvudstödet till stolen så står det så.Finns info på deras hemsida med. De två platserna med tvåpunkt är såklart mitt i bilen så när man spänner fast en bakåtvänd stol där blockerar man den inre platsen:( För att få plats med alla på lagliga godkända sätt så var vi tvungna att skaffa en stol som gick att sätta fast så som vi gjorde. Men, nu sitter Jordans babyskydd där Trixies stol satt, och på den andra platsen med tvåpunkt sitter Loppan bakåtvänd, och Trixie sitter framåtvänd i bilstol med bilens trepunktsbälte:) Innanför Jordans stol som man kan knö sig förbi:D Den enda plats som är svår att nå nu är den innanför Loppans och den använder vi inte så ofta nu under skolterminerna när vi inte åker alla. Jag skulle såklart önska att alla säten hade trepunktsbälten....Men nu är det inte så. Ha det bra:)

 
Ingen bild

Jenny

25 januari 2010 21:17

Så roligt att se er fina familj på tv!

 
Ingen bild

Thessan

25 januari 2010 21:34

Jag måste bara få säga att ni verkar vara en helt super och mysig familj :-)
Sitter framför tvn varje måndag och spelar in på boxen så jag kan se er om och om igen ;-)
Fånigt men sant:-)
Kanon roligt att se och följa er vardag!

 
Ingen bild

Annika

25 januari 2010 22:01

Ingen fara ;-)

Nåväl, ni verkar ha löst det efter bästa förmåga! Tack för att du tagit dig tid att svara.

Mina barn sitter bakåtvända. Den ena är 4.5 och sitter bakåtvänd i en Britax Two-way och den yngsta är 1.5 i en Britax Multi-tech.

Kvällens avsnitt var minst lika bra som det förra! Nu vet jag ju att ni får en son, men nog är det lite spännande att vänta på förlossningen på TV iaf ;) Nu får veckan gå snabbt!

 
Ingen bild

Malin

25 januari 2010 22:27

Hej!
underbart att se ert kaotiska liv!
Funderar över om dessa rediga tjejer som anmärker på barnets tal, om ni hör barn på stan som inte pratar rent, går ni fram o frågar dessa föräldrar vad de gör åt det, leker amatörpsykologer och ananlyserar anledningar utifrån syskon antal?
Om ni ser ngn på icas parkering sätta in sitt barn i bilstol, på ett sätt ni tycker är fel, går ni fram o dikskuterar det med dem? Många har åsikter bara för att man valt att ha många barn, och detta ska ofta vara anledning till div oilka saker, låt alla ha de antal barn de vill!
Bara några tankar som slår mig.....

 
Monica

Monica

26 januari 2010 00:34

Jag och barnen tittade på kvällens program, det var jätteskoj att se er med. Ni ser ut att ha en så härlig familj.
Barnen tyckte det såg roligt ut att gå runt och prova sängar, hihi.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna med 5

26 januari 2010 09:51

Hej Carola!
Det är så mysigt med babysim, med 4:an hoppade vi över det, tyvärr. De andra barnen simmade vid ungefär 4 år men han blir snart 6 och har hittils vägrat simskola....så visst gör det skillnad. Lillan har fått gå, dock inte i grupp ;)

Längtar till nästa måndag, villl se pytte-Jordan!

Kramar

 
Ingen bild

Sofia

26 januari 2010 10:07

Roligt program igår. Tycker du är helt fantastisk som orkar åka iväg och köpa säng med alla barnen med stora magen!

He he, jag tycker Corrinda är en så härlig tjej. Brukar ofta skratta åt hennes kommentarer, det var så kul när hon sa att det gick långsamt för pappa att skruva ihop sängen men när barnen hjälpte till gick det mycket bättre :)

Det är första gången jag är inne på din blogg så du kanske redan har fått frågor om detta men jag undrar hur ni har valt alla namn till barnen?

Tack för ett SUPERBRA program, min sambo och jag sitter som bänkade varje måndag och tittar, man känner igen sig i såå mycket även om vi har färre antal barn!

 
Ingen bild

Sassan

26 januari 2010 10:13

Vilken sötnos! Ville bara säga tack för att ni förgyller mina måndagar!! Ni är en så härlig familj!! :)

 
Ingen bild

Mia Fridh

26 januari 2010 16:26

Hej carola.
Vad kul det ska bli att se lilla pojken i nästa program.


Kram Mia

 
7-barnsmamma

7-barnsmamma

26 januari 2010 19:43

Hej Carola!
Tycker ni verkar vara en toppen familj, förstår inte varför folk måste påpeka och gnälla på så mycket. Gillar man inte programmet behöver man ju inte se det!
Mina barn gillar dock att se det, dom känner väl igen sig endel!
Härligt med babysim, vi brukar åka o bada hela familjen, har dock haft ett uppehåll sen Martina föddes i november men tänkte snart börja igen!

http://www.6-barnsmamma.blogspot.com

 
Tvillingmamman

Tvillingmamman

26 januari 2010 19:50

Kikar in här på din blogg. Jag följer programmet varje vecka..
Vilka fina namn dina barn har förresten

http://marianova.com/users/tjejen1978/blog

 
Annica

Annica

26 januari 2010 20:16

Jag hade spelat in gårdagens avsnitt av "Familjen Annorlunda" och satt och kollade på det med Alva i soffan. Då säger hon: "Mamma, varför har dom så många barn? Det är som på mitt dagis" :) Men hon satt helt stilla och tittade och tyckte det var kul program :D

http://moomis.blogspot.com

 
Ingen bild

Carola m 8

26 januari 2010 22:37

Katie, Jenny, Tessan: Tack:)
Malin: Ja, undras om de gör det;)?
monica och Anna: Tack, just sänghoppningen hade de vääldigt svårt att acceptera på Aff, inne på oäf....Jisses;)
Och ja, snart kommer en pytteliten Jordan!! Ihhhhh:) Jag längtar jag med:)
Sofia: Hihi, ja Corrinda har mkt roliga kommentarer;) Självklart behöver pappa hjälp:D
Barnens namn: Jag jobbade på barnsjukhus med svårt sjuka barn när vi fick vårt första barn. Alla fina namn var upptagna av nåt barn som hade en hemsk sjukdom(hjärntumör, epilepsi, muskelsjukdom, ovanliga synrom etc..) och jag kunde bara inte välja nåt sånt....Janelle kommer från en engelsk deckare:) Sen hade vi ju satt ribban, kan ju inte ha en Janelle och sen en Anna,el liknande;) Så då blev det Patricia. Sen tvillingarna....jättesvårt! Det absolut enda pojknamn vi kunde enas om var Robert, hade det blivit två killar hade det varit omöjligt! Corrinda är ett namn jag hittade på till en saga vi skrev i skolan:) Novalie för att det är så vackert, Trixie- där valde vi mellan det och Tindra som åxå är vackert, men ut kom en tjock klump på 4.5kg, dessutom på 13:e övertidsdagen, alltså en Trixie:)
Lovelia, vi funderade på Noelia till Novalie och Lovelia kommer därav, lekte med bokstäverna och vips så blev det så.:) Jordan, ja, det namnet har mannen dissat sen tvillingarna, och jag har älskat det och haft det i tankarna sen dess. Tydligen hade han glömt att han dissat det, för nu var det solklart att han skulle heta så:)
Kul att ni gillar att titta på programmet:)
Sassan, Mia: Tack:) Jag väntar åxå ivrigt på att få se lill sonen:)
7 barnsmamma och tvillingmamma och Annica: Tack:)

 
Ingen bild

Serrana

27 januari 2010 06:57

God morgon Carola!Va söt lilla Trixi är på bilden..nu ska jag ta med en kopp kaffe,juste så programmet i måndags ,trevlig!!Ser fram emot måndagar kl 20.oo

 
Ingen bild

Sofia

27 januari 2010 13:40

Tack för svar :D

 
Emelie

Emelie

27 januari 2010 21:40

Tänk vad människor har ett stort behov att yttra sig och hävda sig (tänker bla på det med bilstol hit och dit) - undrar om dessa personer kikar in i varenda bil och hytter med pekpinnen när det inte passar dem! Jag tycker er familj verkar vara helmysig och alldeles, alldeles full av massa kärlek och det är underbart att se!! Jag fascineras av hur ni löser vardagen och hur man får följa er.. TACK för att vi får privilegiet att faktiskt "flytta" in hos er virtuellt!
Kram Emelie

http://majasmamma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards