Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Ensam

Av Carola - 26 januari 2010 23:04

Idag så åkte mannen till Örebro på marknad, kommer hem lördag kväll  .

Jag gillar inte att vara ensam hemma.

Ensam är jag ju inte iofs;) men ensam vuxen då.

Så länge allt flyter utan komplikationer så är det ok, men det är alltid nåt som strular till det.

En grej som jag inte alls gillar med att vara ensam är att jag måste upp med ungarna på morgonen, dessutom måste jag skjutsa dem till skolan.....och om jag måste det annars så sätter alltid mannen i motorvärmaren så jag åtminstone slipper gå ut i svinkylan för att göra det  men nu är han ju inte hemma, så..:(

Tänkte till alldeles extra mkt och kom på att man faktiskt kan använda en TIMER!

Varför har jag inte tänkt på det?  

Antagligen för att jag haft hans service:)

Nu hoppas jag bara att det funkar åxå, annars blir jag SUR.


Idag har 4 åringens kyrkis börjat igen!  Hon har längtat!

   Hon älskar sitt kyrkis:)

Jag hämtade henne halv tolv och så åkte vi hem och åt lunch. Hann med ett besök av min pappa innan det var dags att åka och hämta 6 åringen.

4+6 åringarna har ett nytt nöje - de BOR framför datorn !

Mellan varven så ropar de och frågar hur Tarzan stavas? Eller Ariel, eller Littlest Pet shop?  Så googlar de fram nåt roligt spel och sitter där och har roligt, turas om gör de åxå, de små sötnosarna:)


Båda tvillingarna hade med sig två kompisar i var så det blev fullt hus på em....

De röjde runt ganska bra, men gick ut när jag sa att man inte får leka kurragömma inne;)  Vi har en massa bra gömställen, men jag avskyr att nån klättrar upp och gömmer sig bakom det vikta tvättberget på bänken i tvättstugan....eller i bastun så alla kartonger och kassar med kläder som är urvuxna/väntar på att bli ivuxna rasar....  , men de var  lika glada åt att leka ute:)  (ja, man borde basta i bastun och bära in tvätten där den hör hemma, men orka*s*)


Jag röjde i Loppans garderob, hon hade massor av urvuxna klänningar som bara tog plats, men nu är de borta! (eh, de ligger i...ta da - bastun!!  )

Nu blev det nästan tomt på galgarna...


Middag och så skjutsa sonen till tennisen, tur att 14 åringen kommer hem så lagom att hon kan passa barnen , det är så sent att dra iväg dem, han spelar mellan 19-20.

Hon hade lagt Loppan när jag kom hem så det var lugnt och skönt:)

Jag brukar promenera medan han spelar, så en snabb 45min prommis i kylan blev det, det bet fint i kinderna...

-----------------------------------------------------------------------------


Igår var vi och styrketränade, jag och mannen. Vi hade de tre minsta med oss, Jordan sov i vagnen och de andra två började så fint med att sitta i lekrummet, men så kom Loppan in till oss. Tror inte de vill ha barn i gymmet:/ men hon fick stå still och hålla i vagnen, och det funkade. Det kom en dam och berättade att de har barnvakt på måndagar och onsdagar, 11.45-14.00, så det måste jag ju prova!

Kaaaanske i morgon.....fast jag har hyfsad träningsvärk..;)


Sen åkte vi och lunchade snabbt innan jag  och Jordan följde med 4 åringen till logopeden och pratgruppen.

Mannen åkte under tiden och hämtade 6 åringen i skolan, och kom sen tillbaka och hämtade upp oss. Det finns ju inte en p-plats att uppbringa på Ackis om man kommer mitt på dagen:(

Nästa måndag måste jag lösa på nåt vis, för då är det marknad på Vaksala torg och han jobbar ju där, alltså måste jag både vara hos logopeden OCH hämta på skolan SAMTIDIGT....hm;)

Blir spännande att se hur det ska gå....:)


Sen åkte vi hem och snabbröjde för sen kom UNT , vår lokaltidning och gjorde ett reportage med oss:)

Jättetrevlig reporter och fotograf, men 4 åringen blev sur och ville INTE vara med på bild, så hon sitter och gömmer sig i min famn.....knasunge.


Imorgon är det då upp med tuppen, väcka och få iväg fem skolbarn, sen är det kyrkis för 4 åringen och musiklek för 2 åringen, och kanske, men bara kanske så åker jag och tränar innan det är dags att hämta från skolan, få se hur det är då.


Nu är det sovdags!

Tackar för alla kommentarer! Det är jättekul  !!


Natti natti:)

 
 
Ingen bild

Åsa

27 januari 2010 00:02

Fin bild på Trixie! Och vad lika hon och Jordan är på babysimsbilden och denna :-)

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

27 januari 2010 00:05

Blir mycket att stå i nu när han är borta då. Fy sjutton för stressiga mornar, jag är också en sån där som INTE vaknar med soligt humör om man säger så...

kan tänka mig att det blev rätt vilt med tvillingarna med tillhörande kompisar. Måste säga att jag är döförtjust i din tvillingtjej. Hon är så himla kul och så påminner hon mig om en annan liten tjej - jag själv när jag var i den åldern hehe. Vissa grejer iaf, fast såklart inte direkt pålitligt att veta hur någon är genom några ihopklippta minutrar i TV ;-) men ändå.

Nattinatti

http://beckahbitch.se

 
Anna B

Anna B

27 januari 2010 08:24

Å vilken fin bild på Trixie. FLÄTOR! Buhuhu! Nä, jag bara skojar, men vi var ju så nära flätor och tofsar...
Lycka till med ruljansen.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
tteessssaa

tteessssaa

27 januari 2010 10:03

Är också ensam med bara katten för mannen åkte idaf den 27/1 på kickoff med jobbet och kommer hem på lördag.
Är arbetslös och nyinflyttad i Norge så jag har inga nära och kära på när håll för dom bor 45 mil bort.

http://www.tteessssaa.blogg.se

 
Hedvig

Hedvig

27 januari 2010 14:13

Haha, ja en timer är ju en bra uppfinning!
Men vem är jag att skratta?
Jag vet inte ens hur man får fart på en timer, för jag är också bortskämd med en man som gillar att pilla på såna och ställa in ... :-D

http://hemligahedvig.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Emelie

27 januari 2010 17:17

Familjen annorlunda är världens mysigaste program! Jag tycker ni verkar ha en så fin familj. Jag blir så glad av att se er i rutan :D

 
Ingen bild

Carola m 8

27 januari 2010 22:16

Åsa: Jag tror att det är Novalie, 6 år, som är fotograf till den bilden:)
Beckah: Det är faktiskt en ganska bra bild av Corrinda som TV ger:) Kul att du gillar henne,har läst lite här och var att folk INTE tycker om henne:( De tycker hon är kaxig och tyken, vad nu tyken betyder;) Hon ÄR kaxig, men underbar ändå:)
AnnaB: Hihi:) Ja nu får ni ju vänta ett tag till....saxar är bra till mkt;)
ttesssaaaa: Trist:( Tur du har en katt iaf:)
Hedvig: Den funkade !!! Varm och skön bil utan att behöva kliva ut :)
Emelie: Tusen tack:)

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

27 januari 2010 23:49

Jo, visst är hon allt lite kaxig (tyken betyder typ samma) och det är ju kanonbra. Hon är också skärpt, framåt och klipsk. Plus att hon har bra med skinn på näsan :-) Hon kommer kunna komma precis hur lång hon vill i livet. Härligt att se.

http://beckahbitch.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards