Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Ordningen återställd:)

Av Carola - 30 januari 2010 22:52

Sådärja, nu är det som vanligt här hemma, mannen halvligger i soffan bredvid och spelar poker på datorn  .

Han kom hem nu ikväll, och barnen som lääängtat efter sin pappa, kramade om honom, fick en varsin present av honom och så försvann de till sitt igen;)

De är roliga, när han inte är hemma så tjatar de om att de längtar, och när han väl kommer hem så bryr de sig inte så mkt.

Samma visa de få gånger som jag inte är hemma, då vankar de omkring här och läängtar, sover i min säng och har på sig min kofta, skickar tvåtusen sms och tjatar " Nääär kommer mamma hem??"

Så dyker man upp, och de klänger på en några minuter och sen är allt som vanligt igen:)

Gosungar!


Idag var det barngympa så mobilen var ställd på 7.50, så jag skulle kunna snoooza till åtta;) men redan nångång efter sju så kröp Loppan över från sin säng och la sig bakom ryggen på mig och klappade mig på kinden  och Jordan knölade och ville inte riktigt komma till ro, ammade och tappade taget och ammade lite till, somnade, vaknade, slumrade. När jag masade mig upp ur sängvärmen så hade jag hunnit vakna till någorlunda. Väckte 4 och 6 åringarna och de skuttade upp och fick på sig gympadräkterna och åt lite frukost. Jag fixade iordning  Loppan och bebisen innan jag åt frukost.  Hann inte med kaffe....


Min eminenta helt egna uppfinning - timern (ja, vaddå?*s*) funkar utmärkt och bilen var varm och fin när vi kom ut:)

Att jag inte tänkt på det förr???  När jag jobbade kontorstid för många år sen så hade jag den ju alltid till motorvärmaren...

Nu går den på kl. 7 varje morgon och slår av 9,då hinner jag skjutsa till både skola och  kyrkis, sen slår den på vid halv 11 igen och går en timme tills jag hämtar på kyrkis, och sen får den vila till 12.30 för då hämtar jag på skolan en timme senare. Om jag vill åka bil andra tider så kliver jag bara utanför dörren, går in i garaget och klickar igång den, behöver inte gå heeeeela låååånga vägen till bilen(typ 10m).

SMaaaart:)


Satt och babblade med mammor och pappor i de två timmar som tjejerna gympar. From nästa vecka har jag sagt att vi kan hjälpa till och passa barnen när de gympar, alltså hjälpa till när de ska slå kullerbyttor eller hänga i lianer edyl. Det är många 3-4 åringar och en ledare, så hon behöver hjälp. Och vi är ju  ändå där:)


Fick med mig lilla kompis V hem och tjejerna lekte fint medan jag städade. Jag hann/iddes inte igår. Jag brukar försöka göra ett fredagsröj med dammtorkning, dammsugning och torka golven så man kan strunta i sånt under helgen, få lite ledigt helt enkelt....bara laga mat, byta blöjor, torka bord, vika tvätt, medla i konflikter och sånt som aldrig tar helg:)

Nu har jag fått undan massa smått som låg och skräpade, dammat och dammsugit, torka golven hann jag inte för då vaknade Jordan, vilken otur  , men sonen skrubbade bort lite fläckar runt matbordet så det är ok.

Lagade mat, hittade en stor biff i frysen som jag gjorde stek på, ris till det för ungarna ville inte ha potatis.


Skjutsade hem kompis V samtidigt som jag hämtade hem äldsta dottern som varit på gympaledarutbildning i andra änden av stan, handlade lördagsgodis och sen hem och äta middag.

4åringen fick ett bryt för att hon inte hann före Loppan att hämta ketchupen, så hon sprang in och lade sig i sin säng och skrek och grät "Jag ville ju hämta deeeeeen!" tills jag hämtade henne  , vilka bekymmer de har...Sådana utbrott får hon minst en gång om dan...kul värre.  Jag brukar stänga dörren om henne så kan hon sitta där och tjuta bäst hon vill  utan att vi andra behöver lyssna  .

När hon skrikit klart kom hon ut och åt två portioner mat:)


Sen var det  köksröj och så kom ju mannen hem:)

Robinson, kaffe i soffan och sen blev det inte roligare än så på TV....

Fasiken vad dåliga program det är, tacka vet jag måndagar kl 20.00 på fyran;)

Men allvarligt, varför är det så tråkigt just på lördagkvällar? Fredagar med, det är ju bara Let´s dance eller Idol edyl...Värdelöst.


Nu sover alla barn som inte är tonåringar, maken tackade för sig nyss och Jordan vaknade  visst, alltså sov nästan alla barn som inte är tonåringar:D

Han vill ha torr blöja och pyamas säger han, och okey då, jag fixar väl det då:)


Lilla plutten, sötnosen:)

   Natti natti:)

 
 
Ingen bild

Serrana

31 januari 2010 19:33

Han är jättesöt lilla Jordan ,jag ska se om jag hittar söta pojk kläder

 
Ingen bild

Maxie

1 februari 2010 16:58

jag tyckte kläderna va jättefina min lillebror har en tröja med AC/DC på men ska köpa Iron Maiden (hans pappa älskar dom) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards