Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Carola - 1 februari 2010 22:37

Tänk vad det händer saker de första månaderna av en liten människas liv, när vi tittade på Familjen Annorlunda nu ikväll så var ju Jordan bara en fjutt.

Blev ju alldeles tårögd av att se honom sådär nyfödd  .

Lilla sötnosen:)

Och Trixie då, som tyckte att han skulle få en hamburgare att äta när han var hungrig  , gullungen, hon älskar att äta på MacDonalds så det var det allra bästa hon kunde föreslå, det var vad en efterlängtad lillebror borde få:)


Jordan själv låg här hemma och sjöng och pratade för sig själv så högt att vi inte hörde TV:n;) 


Vi fick chatta med tittarna efteråt, massa stavfel:( men ville ju svara på så många som möjligt:)

Nästa avsnitt ska vi storstäda i trädgården:)



Annars har vi idag varit på logopeden med våran 4 åring:

  

Trixie packar läxan till prat-gruppen innan vi åkte.


Hennes pratgrupp börjar 13.15 och jag klädde på barnen så vi var på väg 12.15, alltså en hel TIMME innan vi skulle vara där, Ackis ligger 10 minuters bilväg bort..

På vårt sjukhus har de glömt nåt väsentligt, nämligen parkeringsplatser till besökande:(

Det är ett rent h-vete varenda gång att försöka hitta någonstans att göra av bilen, och jag visste att vi skulle bli tvungna att ställa den vid Studenternas idrottsplats, som ligger en bit ifrån.

Korkad som jag är så ville jag ändå kolla om det kaaanske fanns platser inne på området, men nope.  Det tog bara tid att snurra runt och kryssa mellan alla andra som letade efter samma sak....*hatar*

Så jag körde ner till Studenternas och parkerade, betalade och plockade ur barnen ur bilen. Jordan i bilstolen på vagnschassit (älskar min vagn!) och Loppan och Trixie som fick gå... Det tar kanske tio minuter att gå ensam, om man inte är sjuk på nåt vis som kanske är en bidragande orsak till att man besöker sjukhuset??  *muttrar*  men med två små tjejer kan jag berätta att det tar nästan 25 minuter, varav det är en bra bit att gå bredvid en hyfsat trafikerad väg. Jag som inte brukar promenixa med ungarna i stan tycker inte om att gå så, deras trafikvett lämnar en hel del att önska ..;)


Vi klev in på mottagningen 13.07

Då hann vi inte stå i kön inne på öronmottagningen för att betala för besöket, så det fick vi göra efteråt.

Trixie och de andra barnen( som åxå pratar rappakalja av olika slag*s*) gick in med sina fröknar i ett rum och vi föräldrar sitter i ett annat rum  och följer det hela via en web kamera. Loppan satt i mitt knä och byggde pussel och målade om vartannat, och ibland tittade hon på syrran på webtv åxå:)

Jordan, han sov, ovanligt va?


Efter att de jobbat klart i gruppen så gick vi och betalade för oss,(lååång kö, suck) och sen är det en obligatorisk fika i cafeterian, så tjejerna fick en varsin Mer och en chokladboll, jag drack en kopp kaffe = 78kr...hm, jag som brukar köpa 6pack chokladbollar på Ikea för, ja vad kostar det?? 12 spänn eller nåt, tycker ju att det är dyyyyyrt;)

Men det hör till, är man på sjukhuset ska man få fika om man vill  .


Så var det bara att gå den långa vägen tillbaka till bilen, som tog lite kortare tid, måste bero på nedförsbacken;) och åka hem.  Logopedbesöket tar 45minuter men vi var borta i tre timmar....jäkla parkeringsidioti:(


Mannen står ju på marknad i Uppsala idag och imorgon, tisdag, så det blev lite logistikproblem, iom att 6 åringen, Novalie, slutar skolan 13.45, och pratgruppen slutar 14.00

Inte med bästa vilja i världen kan jag vara på två ställen samtidigt, så idag fick hon för första gången gå hem med tvillingarna.  De andra barnen har gått hem själva från förskolan, jag har hämtat dem de första veckorna men sen har de fått gå själva, men med henne har det inte blivit av.  Det beror helt på att jag tycker det är trevligt att träffa de andra mammorna som hämtar samtidigt:)


Hon var lite tveksam igår, men i morse så var det ok. Nåt jag glömt var att tvillingarna har gympa på måndagar och då slutar de 14.15 istf. 14.00....så Novalie fick ju vänta på dem i en halvtimme....Det var ju inte så kul såklart, men det hade gått bra.

När jag kom hem så hade de ätit mellanmål tillsammans och allt var lugnt och fint.


Det luktade hyfsat illa i hallen när jag klev in, katternas låda står inne på toan där, och det luktade, nej, stank, kattkiss i hela hallen..:(

Vi har haft ett värdelöst kattströ, typ Euroshopper eller nåt, och det funkar då inte nåt vidare.

Jag stod inte ut med lukten så jag fick åka och köpa nytt:)

Gjorde ren lådan, skurade golvet och hällde på den nya sanden, och nu doftar det gott därifrån, sanden var parfymerad   som ju allt är nuförtiden, men katterna tycker det är helt i sin ordning, och jag klagar ju inte om det luktar gott:)


Sen var det lite röj och middagslagning, och efter att vi ätit så var det mera röj och kaffe.

Strax innan Familjen Annorlunda började så ropade 16 åringen, Janelle, på mig, med lite panik i rösten. Jag satt och ammade Jordan så maken gick och kollade vad det var.

Hennes navelpiercing är helt körd:(

Den läkte fint först, hon tvättade och var så noga, men så blev det lite rött och kladdigt, hon har varit duktig på att tvätta men nu har den liksom" krupit upp" och sitter på en liten tunn hudbit bara...  Ser ut som att den ska ramla bort vilken sekund som helst.


Hon har dessutom tagit hål i örat, långt uppe i brosket(aaaaaj) och där hade hon fått en varböld som gick sönder i helgen, massa blod och var rann ut, och jag har tvättat och grejat efter konstens alla regler. Sökte på nätet och hittade nån piercingstudios råd, och där stod det att det där med naveln var ganska vanligt:(

Men, man kunde nästan alltid ta om den, efter att den fått läka ihop, så vi får väl se hur hon vill göra.


Hon var ju såklart ledsen över sin stackars navel, men det gjorde inte ont.

Vi ska åka in till studion där hon gjorde den i morgon så de får titta på den, men det är väl tyvärr så att den är förstörd.

De ska få kika på örat åxå tror jag, även om det inte var de som tog det.


Attans att hon ska ha sån otur! Hon har verkligen varit noga, inte haft kläder som suttit åt över naveln, tvättat och snurrat och smörjt och vad det nu var det stod på skötselrådet, inte ens bytt smycke innan hon fick, och så ska det bli så här:(



Få se vad de säger imorgon..


Annars är det skola, kyrkis, tennis på schemat i morgon.


Nu är det natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards