Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Carola - 8 februari 2010 23:30

Idag var jag till bvc och vägde min lilla buse.

Jordan väger nu 8,4kg....och var 68cm lång, så det är ytterst märkligt att storlek 68 är alldeles för litet? Han har minst 74 och på byxor gärna 80cl...

Men men, det är ju samma för en annan, man får ta större och större storlek på kläderna  fast man egentligen har åtminstone 2 storlekar mindre;)

Iaf så är Jordan åtta komma fyra kilo ren ljuvlighet:)

     Det är jag inte direkt ensam om att tycka!:)

Efter vägningen åkte jag till Friskis där jag lånade ut Jordan till de söta tjejerna som har barnpassning där. Jag tror att han charmar de ganska bra:)

Sen körde jag ett Core pass, det var första gången, jag hade en liiiten aning om v ad det var, och det stämde väl hyfsat, men det var svårt!

Alla rörelser var långsamma och enkla, men sen att utföra dem på rätt sätt och framför allt komma ihåg "bukstödet" var svårt...Kaaan bero på att mitt bukstöd är obefintligt:)

Det är ju de djupa inre magmusklerna som är bukstöd, och de har ju sagt upp sig för länge sen, ska bli kul att se om de har lust att vakna till liv igen  , hoppas kan man ju alltid..:)


Mannen och Trixie och Loppan var under tiden hos logopeden, och idag hade han minsann fått parkering precis utanför dörren....*mutter*. Kul för honom:)


Snabbduscha och hämta Novalie på skolan, och sen hem och äta sen lunch.

De andra droppade in allt eftersom, och när alla kommit hem så började den ena efter den andra gå iväg igen:)

Robban fick skjuts till kyrkis, där han går på en målargrupp, och maken åkte och kastade saker från helgens röj, handlade och på spinning.

Janelle gick till konfirmationen, hon är hjälpledare där.


Så småningom, efter matlagning, middag och köksröj så var det dags att bänka oss framför oss själva på TV:)

Lika spännande varje måndag!

Idag skrattade vi åt Patricia när hon blev nedskvätt av slabbvattnet från sandlådan   , det var så himla typiskt att det va just HON som lyckades, som tycker att allt är äckligt och fyyy och ihhh, och att vår eminenta fotograf sen lyckades fånga det på film:) Ahhh, det är såååå roligt!

Jag missade det hela live, så det var kul att få se det nu:)


Så var det kul att få se vad de sagt om att vi inte vet allt.

Haha, de tror minsann att vi inte har koll, men de, speciellt Patricia då som gör alla dumheter, vet inte att vi faktiskt har mer koll än vad hon tror:)

Det finns alltid nån som ser dem, nån som "skvallrar"...sen är det klart att vi inte vet allt, men det ska man ju inte heller, och inte VILL jag veta allt heller, för den delen;)


Måste berätta åxå att när vi hjälptes åt med veden så var det Janelles idé med en kedja sådär i storleksordning.

Loppan skulle ju börja och vår fotograf tyckte det skulle bli bra med en startbild på hennes små händer som greppar vedträt. Han bad henne komma och ta en vedbit och hon var snabb att göra som hon blev ombedd, men då var han inte riktigt klar med kameran så han sa: Stopp, vänta lite! Och Lovelia väntade snällt och fint, tills han sa : Varsågod. DÅ tog hon ett kliv fram och tog upp det där vedträt:)

Helt makalös på att ta regi är hon, min lilla Loppa:)

*stolt*


Corrinda grät en skvätt efter programmet för nästa gång kommer det tydligen nåt bråk mellan henne och Robban, jag minns inte alls vad det rörde, men hon är sur för att hon blev filmad när hon var arg och skrek inte alltför trevliga saker...och för att hon grät...Jaja, vi får väl se, det är säkert inte så farligt! Men försök förklara DET för en obstinat 9 åring;)


Jaha, nu är det sovdags, imorgon är det först musiklek för Jordan, första gången han ska få gå i egen grupp, med små bebisar, han har ju varit med i Lovelias sen han föddes, men nu blir det riktat för småbebbar. Det är jättekul och ungarna älskar det!

På eftermiddagen sen ska Patricia till tandläkaren, och hon vågar inte gå själv  lillgumman, så jag får ta med alla små och åka med. De har världens minsta undersökningsrum hos vår tandläkare så det blir ju knökfullt när jag kommer med Jordan i vagn, Loppan, Trixie, Novalie och så Patricia själv då...De brukar kunna stanna i väntrummet och leka, men det beror lite på vilket u-rum det blir, för är det långt bort vill jag inte lämna dem där så de kan röja runt eller gå på upptäcksfärd inne i alla rum..   .Men det blir nog bra. Vi går kanske ner på stan en sväng åxå för det var lite småsaker som skulle handlas, så får vi det gjort samtidigt.


Ha det bra:)

Natti natti:)



Av Carola - 8 februari 2010 00:38

Tjoff, så försvann den, fast den nästan precis började...

Jaja, lediga dagar tenderar att göra så;)

Jag vet inte om jag fick sådär himla mkt uträttat heller, nåt tvättat blev det knappt iaf, Patricia snodde tvättmaskinen först och sen blev det inte av  , men jag vek fyra maskiner ren tvätt som låg och väntade, lämnade den sen till mannen så han fick lägga ut det i allas byråer, för det är såååå trist.


Började lördagen med att åka på barngympa, och i Trixies grupp har jag blivit "hjälpmamma" så där gjorde jag lite nytta och stod och passade vid en plint, men när Novalies grupp började så satt vi ute i korridoren, Trixie och Lovelia lekte med/bråkade om en boll och jag och Jordan satt och snackade lite innan han somnade.

Vi åkte hem och åt lite och sen grejade tjejerna på med lite av varje, mest datorn, de är helt sålda på den. Men, om de får sitta där och spela några dagar så brukar de tröttna, så jag låter dem hållas:)

Corrinda ville leka, så hon ringde runt till massa kompisar, men ingen kunde, så till slut började hon röja på sitt rum ist. Jag hjälpte till och vi kastade massor, mest gamla förpackningar av diverse slag, godispapper, prislappar från kläder, gamla teckningar, massa krafs och tjafs. Vi hann inte klart så där har jag ju att göra om jag saknar arbete;)

På kvällen skjutsade jag Robban på kalas vid 18 och hämtade igen vid 21.

Slötittade på melodifestivalen, men hade ingen direkt favorít, så det v ar helt ok att åka iväg och hämta mitt i:)


Idag så var det babysim, vi har bytt grupp så Lovelia får bada hon med, och det gillar hon:)

Jordan och hon plaskade ikapp och jag fattar inte hur de lyckas, men de skvätter vattendroppar som på ett högst obehagligt vis kommer bakom mina linser, eller det gör de kanske inte men det känns så;)  Blir mkt blinkande:)


Efter badet så fikade vi på det fina cafeét som finns precis intill, och sen åkte vi hem för att ta en promenad i det fina vädret, solen strålade från en klarblå himmel.

Väl hemma så hade ena vagnen punka och det strulade med än det ena än det andra, både Jordan och Loppan sov i bilen och så kom mina föräldrar med Janelles födelsedagspresent som hon valt själv -  en garderob med spegel på:)

Vi struntade i att promenera och skruvade ihop den och drack kaffe ist:)

Det blev jättefint!


Hennes gamla garderob flyttades in till Patricia som nu har två 80cm, så nu borde hon få plats med sina kläder!

När man flyttar bort, byter ut eller ändrar om så medför det ju alltid en massa merjobb...


Båda tonårstjejerna har nu dragit igång en röjning av sina rum, och jösses vad mkt skräp de har!

Patricia slänger allt, men Janelle är som jag och spar....för det är så svårt att kasta....:)

Jag får ju en stor hög av saker som jag ska ta reda på åxå....det är dels saker som småtjejerna kan ha användning eller glädje av, men en hel del av MINA saker har hamnat där på nåt mysko vis???

Sockerkaksform, örhängen, hårband,plattång, kläder, ladd sladdar till mobiler, kabel till kameran, burkar osv i en oändlighet. Ibland blir man riktigt lycklig när man hittar nåt man glömt bort att man saknat  .

En fin påfyllning i presentlådan blir det åxå för speciellt Patricia har en massa saker som är helt nya, små nyckelringar med alla lappar kvar, smycken, små väskor, pysselpaket osv....Nytt och oanvänt:)


Även de har en massa kvar så det finns att göra som sagt, fast de får fixa det mesta själva.

Corrinda passade på att rensa i sin garderob och byrå hon med, så det blev 1½ kasse med kläder som hon dumpade in i klädkammaren, som "nån" ska ta reda på...undrar vem;)?

Jaja det är bra att de rensar och röjer, de har så mkt saker, det har vi alla, hälften vore för mkt!

Att kasta bara för att det är mycket saker/kläder tycker jag inte är nödvändigt, då måste det ju köpas nån gång igen, bättre att spara;)

Men, även jag har gjort framsteg, jag spar inte ALLT utan rensar rejält:D


I morgon är det måndag igen, med pratgrupp för Trixie.

Jordan ska vägas på bvc, och tanken är ett core pass på Friskis mitt på dagen. Vet inte vad det är:) men det blir säkert bra..

Och sen är det ju Familjen Annorlunda på TV igen, så vi bänkar oss:)


NU ------------------->  sovdags!!

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards