Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Slalom:)

Av Carola - 11 februari 2010 22:43

Åh vad det var roligt att åka slalom igår!!  


Men först så var vi på Loppans babymusik som är samtidigt som Trixie har kyrkis, och på samma ställe:)

Jag har ju sagt förr att vi har världens bästa kyrka här i vårt område, de har aktiviteter för alla  åldrar, och deras personal är underbar   .

Efter att kyrkis var slut så susade vi till Friskis, in med småtrollen på barnpassningen och så ett styrkemedelpass. Phu. Svettigt.

När vi åkte dit så toksnöade det och när vi åkte hem så strålade solen:)


Hämtade Novalie på vägen hem och ge de små lite lunch, samt äta själv. De var inte så hungriga för jag hade med smörgåsar och frukt som de ätit på Friskis, lunchen blir ju så seeeeen när morsan ska träna;)


Maken kom hem vid 16 tiden och då hade tonåringarna kommit de med och skulle vara hemma hela kvällen så de lovade att hjälpa sin pappa att ta hand om Jordan när jag avvek ett par timmar.

Tjejerna är superduktiga på att ta hand om honom när han är ledsen, maken sitter mest still och buffar honom i rumpan...så det kändes tryggt att de var hemma:)

Jag ammade en sista gång, hade pumpat en del så det fanns mjölk i kylen, men han har ju inte provat nappflaska nån gång, så det trodde jag inte på, och så susade jag iväg.

Hämtade upp syrran och hennes skidor på vägen.


Vi kom dit fem minuter innan de öppnade, och köpte liftkort.

Vi skrattade glatt åt deras retro liftkort + liftkortshållare...sån där plastficka man har på armen..hm och de ska kalla sig Uppsala Alpina Center...nope, inte med såna gammeldags  prylar  det måste de uppdatera.


Pappa hade ingen valla,och han är vår vallningsexpert;) så vi hade helt kasst glid under skidorna, men tänkte att vi köper väl en burk valla och slänger på.

Innan vi kom till lilla huset där de hyr ut skidor så fick vi ju staka oss en miljon meter, minst, så vi var ganska trötta redan innan vi börjat..

Killen i uthyrningen sålde ingen valla, men vallade gärna åt oss. Vi bad om en snik variant, för det kändes som överkurs med hela kitet.

Vi trodde det skulle ta hur lång tid som helst och just tid visste vi ju inte hur lång vi hade innan Jordan skulle kalla;)


Det funkade sådär med snikvarianten och efter två timmar så åkte vi dit och bad om värstingvalla   ...

Det skulle ta 40 minuter för båda våra par så han erbjöd oss att hyra skidor under tiden, så  60kr valla och 60kr hyra var ju inte så mkt att snacka om.


Både jag och syster har vanliga gamla hederliga slalomskidor.

(Mina heter Cp racer....fatta hur inte kul det var  när man var tonåring  )

De vi fick hyra var ju carving skidor, har åkt på det förr och det är ju lite annat. Är ju smidigare att åka på, speciellt i puckelpister.


Nu är ju inte backarna nåt under av höghet direkt, men med tanke på¨att vi bor på Uppsala slätten och inte har några berg att tala om så har de ändå gjort det bästa de kunnat, det är fyra nedfarter.  Det är ganska brant i början och sen lite flackare på slutet, man måste bromsa i svängarna för att inte få skithög fart i början och sen stå på som bara den för att komma fram till liften igen.

Det tog oss i snitt 10 sekunder ner. Om man svängde ofta och snävt så hann man med max 7 svängar:)

Det blir mkt åka lift:)

Men det var kul:)


Fick ett mms på en glad Jordan vid 19 tiden så det kändes ju bra, och sen vid 20.30 ett sms där det var dags att åka hem.

Då var vi ganska möra i både ben, armar och rygg så det kändes helt ok.


Hemma väntade en sovandes Jordan, men sådär lite lätt rödflammig i ansiktet så han hade ju varit ganska ledsen en stund:(

Fattade inte hur man åt med flaska, men mest var det nog för att han  alltid somnar i min famn på kvällarna. Han vaknade när jag satte mig i soffan och fick lite mat,. men somnade fort igen.


Summan av karedmumman är att man kan nog åka skidor snart igen, det funkade ju:)

Och nu är de ju nyvallade;)


Jag somnade ovaggad och vaknade stel i hela kroppen, men efter att ha varit uppe ett tag gick det mesta över.


Hämtade Trixie på kyrkis, hem, lunch, hämta Novalie i skolan, hem vänta på tvillingarna, de skulle till tandläkaren..Jag brukar försöka få tid samma dag för de barn som blir kallade samtidigt, men nu var det så mkt krångel med Patricias tid så det fick bli två gånger samma vecka..

Corrinda kom hem men inte Robert.

Men gahhh.


Ja, vad gör man?

Han ringde inte, så jag visste inte vart han var, så när klockan gick var jag tvungen att åka, kan ju inte missa bådas tid.

Tyckte det var lite pinsamt att behöva berätta för tandläkaren att han missade sin tid..känns ju som att man gärna vill avboka i tid liksom...


Men, på vägen så mötte vi honom så det var bara att plocka in honom i bilen.

Seeeeeena ner på stan, men jag chansade ändå mot alla odds på en parkering nära och kors i taken - en ledig ruta!!!

Plötsligt var vi 20 minuter tidiga  


In med alla ungar igen hos tandläkaren, tur att det inte är några problem att ha med dem, de sköter sig oftast bra på alla sätt och vis:)

Corrinda fick komma in några minuter före utsatt tid, men med röntgen och undersökningar samt väntetid på tandläkaren så tog det sin lilla tid ändå.

Inga hål hos nån av dem:)  Skönt.


Jaa, så var det in i bilen igen då, skjutsade hem tvillingarna och tog med de fyra små till Friskis,  jag hade tjatat med syrran på gymmet:)

Maken mötte upp och tog barnen, och vi lyfte lite skrot;)

Han körde ett spinningpass efter oss och jag tog med barnen hem och åt middag som Janelle så snällt hade lagat, pannkaka:)


Sen var det läggdags...

Vissa dagar blir det lite väl mkt, åka till tandläkaren hör inte till mina rutiner;)


Imorgon fredag, ska jag bara hämta Novalie i skolan.

Inget kyrkis, inga aktiviteter för de små.

Fredagsstäda, kanske åka och handla och skjutsa på tennis, inte ett dugg mer hoppas jag:)


Men det kan ändras snabbare än en gris blinkar, så man vet aldrig;)

Nu är det sovdag iaf!!


Natti natti:)



 
 
Lillmonster

Lillmonster

12 februari 2010 06:59

Jag kan bara konstatera att det är så skönt när de börjar bli lite större och klarar av att ta sig själva till och från aktiviteter. :) Men de små har man fortfarande med sig överallt.
Sen blir det till att dra med sig ett barnbarn också. Bara 7 veckor kvar tills jag blir mormor för första gången. Men först ska jag hinna bli 39. :D

Kram Kram

http://lillmonster.com

 
Ingen bild

Ansan

12 februari 2010 07:42

Slalom är kul! Vi var i Sunnerstabacken (som jag envisas med att kalla den, fast den bytt till ett tjusigare namn) förra vintern hela familjen. Fast då höll vi oss i barnbacken - det räckte bra för killarna. Särskilt T, som hade slalompremiär då.

 
Ingen bild

j.ohanna

12 februari 2010 07:52

Jag är grymt impad av att ni hinner göra så mycket!
Vi har ett barn, född i sept-09, och jag tycker att jag har fullt sjå med henne! Om jag kommer i väg ett par gånger i veckan på EN aktivitet är jag
1.Sjukt svettig
2. sjukt trött
3. Hinner inte göra ett dugg här hemma
Vad är hemligheten?

 
Ingen bild

Susanna

12 februari 2010 11:21

Hur "gammal" är du?
Jag tänkte på att du sa att ni kanske vill ha ett eller två barn till senare. Själv e jag 39 å "vågar" kanske inte skaffa fler barn efter d jag har i magen just nu.
Kram

 
annica

annica

12 februari 2010 16:16

duktig du e som gymmar! jag e oxå från uppsala, eller lite utanför, men får man fråga vilket gym det e som har barnpassning, har 5 barn och ska börja träna snart och det vore skönt att slippa skaffa barnvakt varje gång.

trevlig helg!

http://trollmorsbusungar.blogg.se

 
Ewa

Ewa

12 februari 2010 19:48

Kikar in och läser lite om din dag. Ha det så bra

http://mammatill8.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

12 februari 2010 20:58

Det är alltid trevligt när man har gott om tid när man ska till tandläkare, läkarbesök etc. Oftast kommer i allafall jag precis i tid, det är alltid något barn som ska gå på toa i sista stund eller så hamnar man bakom en "kepsfarbror" på vägen dit.

http://htt://mizhakatt.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Magda

12 februari 2010 21:26

Ser dig på gymmet ibland eller möter era bilar precis då jag åker därifrån. Är så imponerad av ert lugn och era otroligt snälla duktiga barn! Vi kanske ses snart igen?

 
Ingen bild

Carola m 8

12 februari 2010 23:07

lillmonster: VAd spännande med barnbarn!! Grattis på födelsedagen i förskott:)
Ansan: Den kommer alltid att heta Sunnersta backen..det är lite förmätet att kalla sig nåt annat;)
j.ohanna: Hemligheten?? Nänä, den avslöjar jag inte;) Allt är relativt, jag kan LOVA dig att jag var som du med vårt första barn:)
Susanna: Fyllde 40 i dec, fast har inte fattat det än;)
annica: Friskis och Svettis:)fast bara vissa tider, men det är toppen:)
Ewa: Tack det samma:)
Annica: AVskyr att vara sen, hellre för tidig, iaf till inbokade besök. Hatar att leta parkering jämt och ständigt, så när man är ute i god tid så blir man ändå sen....*mutter*
Magda: Gör du?? Vem är du då??:) *nyfiken*

 
Alex

Alex

15 februari 2010 23:11

Slalom är kul. ;-)

http://www.jobb.be

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards