Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Carola - 15 februari 2010 00:17

Hej hopp:)


Hoppas att alla haft en bra alla hjärtans dag:)


Vi började dagen med att åka och babysimma med Jordan och Lovelia, mysigt värre. Loppan börjar komma igång igen, hon var ju lite avvaktande förra veckan, det var länge sen hon badade, men nu håller det på att lossna:)

När jag frågade om hon ville dyka så svarade hon JA, men sen blev hon lite förvirrad när hon väl fick vatten över sig, det var nog inte helt vad hon trodde;)

Men bra gick det iaf:)


Vi hade med oss Corrinda och en kompis till henne som mannen skjutsade till en basketmatch medan jag och de små duschade och gjorde oss i ordning. Lovelia älskar att duscha! Hon står där med vattnet rinnande över huvudet och bara njuter  , så gullig.

Vi väntade sen på mannen i cafeét, och åkte sen tillbaka för att hinna se slutet av matchen. Mkt fram och tillbaka blev det;)

Hemma så hade Janelle bakat kladdkakemuffins som en Alla hjärtans dag överraskning till hela familjen:

   Väldigt goda, och stoooora:)

Vi fikade och sen så skjutsade mannen ner mig , Novalie och Jordan till stan, vi skulle på bio med en liten kompis+mamma.

Först middag på MAx:)

Och sen Prinsessan och grodan.


Jag visste inte om det var ok att ta med bebis på bio, men tänkte att det ju är en barnfilm. Frågade killen som rev biljetter om det var okey att ställa vagnen utanför salongen och när han nickade så frågade J om vi kanske kunde ta in den till och med?

Då flinade han och sa att det var det väl, om bebisen hade biljett..

Jag troooor han skämtade?  ;)

Drog in vagnen fast Jordan då fick planka in....   och tog upp honom i famnen.

Där satt han först och kollade storögt på filmen en lång stund, sen blev han akut hungrig och fick mat, sen kikade han lite, somnade nästan, åt lite till, slumrade en kortis, åt ännu mer för att sen sitta och se slutet av filmen alldeles nöjd och belåten:)

Han småjollrade nån gång i mellanåt, men störde inte en själ, det var mer störande med prasslande godispåsar..

Han är fantastisk:)


Novalie och lilla kompisen satt fint hela filmen och tyckte den var jättebra.

Jag tyckte nog att den var lite trist....man har som sett den förr, samma story som alltid.

Men barnen är nöjda, så då är jag nöjd.


Åkte buss hem och det var en trött Novalie som kom hem vid 20.30 tiden och somnade ovaggad:)


..................................................
.....................................


Jordan fick prova sin "nya" matstol igår:

   Den här dynan är inte roooosa, iaf, men jag hittar inte den uppblåsbara dynan som jag hade förrut, han sitter ju inte så bra utan stöd...ska leta mer imorgon.

Lovelia vill åxå vara med på bild:

   Mina minsta sötnosar!

-Lovelia, kan inte Jordan få en puss??

-Joo

  

   Mmmmm, syrran, mysigt!!

En till!

   Nu kan det vara nog för idag med pussar!


                   


Igår var det upp i ottan(hm kl 8.00) och så barngympa för Trixie, nästa vecka ska vi hjälpmammor vara ensamma med gruppen för ledaren ska på semester:) Ska bli spännande att se hur det går...:)

När Novalie gympade så väntade vi utanför, Trixie lekte med en kompis och jag löste suduko på mobilen:)

Hemma väntade mannen med de andra barnen, Jordan med, och det hade gått bra, inte ett pip, han bara åkte runt i sin gåstol. Eller, åkte och åkte...han satt och kollade, plockade ur ren tvätt ur en korg som stod lämpligt till:)


Corrinda spelade basketmatch i Knivsta och fick skjuts med en kompis.

Vid 13 var Novalie och Trixie bjudna på kalas, och efter att mannen stannat kvar där en timme eller så, så fick han faktiskt, kors i taket! åka därifrån.

Det var ju tur eftersom vi skulle dit på middag senare på kvällen så han var tvungen att hämta mig och de två minsta:)


Kvar hemma var tonåringarna och Robban.

Patricia gick iväg på filmvisning med konfirmationen, Corrinda kom hem och Janelle lagade mat:)


Vi åt gott och tittade sen på ännu en usel deltävling i melodifestivalen, innan vi åkte hemåt och stoppade tre trötta tjejer i säng, och en Jordan:)

Nu vill denne Jordan ha mat, så det är dags att sluta!


Natti natti:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards