Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Nej nu djävlar:)

Av Carola - 24 februari 2010 22:19

   En liten djävulsförklädd sötnos, det var vad jag skådade när jag vände mig om idag i köket:)

Lovelia, Trixie och Novalie höll på att klä ut sig och Loppan tyckte att Jordan skulle få vara med.

Nu lurar inte Jordan nån med den här utstyrseln, han är genomsnäll och ljuvlig hur farlig han än försöker verka  ..


Tjejerna satt och tog en kaffe vid köksbordet:

  

Lovelia har dräkten som djävulshornen hör till, men hon har ett prinsessdiadem bak på huvudet:) Novalie har en prinsessklänning och Trixie en vanlig, fast ovanligt fin, klänning.


Både måndag och tisdag har vi varit på kyrkan, de har sportlovskul, vilket innebär spårbana ute, skidspår ute, lek i massa underbar snö ute och inne kan man sjunga tillsammans, pyssla och äta lunch:)

Småtjejerna och jag var där hela tiden, ja Jordan med förstås, medan maken ägnade sig åt lite taxiverksamhet och skjutsade Corrinda och Robert fram och tillbaka till tennisläger och basketläger. Såklart i varsin ända av stan..vad annars;) Han kom dit tillsammans med Robban efter tennisen.

Första dagen på tennisen så blev hallen utdömd:(

Way to much is på taket, farligt farligt....

De lyckades lösa det med ett hallbyte, undras hur säsongen kommer att bli nu??

Robban spelar i den utdömda hallen en gång per vecka och i en annan en gång/v.

SKa bli kul att höra hur de ordnar det. OM det går att ordna...


10-14 var det kyrkan båda dagarna, och på eftermiddagen sen så var det ett gäng trötta små barn som hade lekt och busat i snön och inne:)


Janelle och Patricia gör som de alltid gör när det är ledigt. De vänder på dygnet:)

Sover tills man väcker dem, och går aldrig och lägger sig, precis som det ska vara när man är tonåring:)


Idag åkte mannen iväg och skaffade två stora skivor som  han sen kunde gå på uppe på taket till poolrummet och skotta snö så nu är  det  snöfritt där med:)

Skönt!

Han lämnade carportens tak, jag tror han sa nåt om att det var mitt göra, men jag slog genast dövörat till  , hihi.

Det lutar liiite, så man kanske kanar över kanten och in till grannen.....på en stor skiva, kan ju kanske bli spännande:D

Deras hund äter väl upp en då....eller så skrämmer man livet ur honom om man kommer nerdimpandes från skyn sådär;)


Lilla Jordan har varit lite gosig av sig idag och inte gärna velat vara ensam, absolut inte på golvet, och helst inte så länge i gåstolen. Han ville mest bara sitta i famnen och kolla hur långt in i min näsa han kunde peta in sina fingrar...eller i örat, eller varför inte ögat?  Aj...

   Jag hann vika ett mindre berg av tvätt de stunder han slumrade iaf.

I min tvättstuga som nu visats offentligt..;)

Jag brukar ha liiite bättre ordning än hur det var när Trixie letade efter sin gympadräkt:) men bara lite:)

Om jag får härska enväldigt därinne, och inte släppa in en människa, så är det ordning. Handdukarna hänger på krokarna vid duschen eller ligger nytvättade och ihopvikta i sina lådor, smutstvätten är färgsorterad i nån av de åtta för ändamålet avsedda korgarna och den rena tvätten hamnar i tygtunnor vid fönstret, där Trixie hittade dräkten, nytvättad och fin:) Sen bär jag upp dem för att vika den på vår säng, lägga den i varsin back/unge och sen låter jag mannen sortera in det i lådorna för det hatar jag.  

Hyfsad ordning. Inte mer än så, men ändock.


När jag låter nån annan komma in där så raseras allt direkt.  

De måste in där för vi har dusch där inne, och de ska ju inte sprida sin tvätt i hela huset utan lägga dem i rätt låda i tvättstugan. Men det är just det där med RÄTT låda.  Det är ju så mkt enklare att bara dumpa det på golvet, eller ställa in en kasse/låda/korg med smutsiga kläder i nåt hörn  .

Nåt som jag varenda gång jag går in där blir galen på är varför handdukarna läggs på golvet?? Blöta.

Jo, för att de använder handduken EN gång, sen tar de en ny, så det spelar liksom ingen roll om den de använde sist ligger och möglar eller torkar ihop till en stel trasa...

Jag har förklarat massa gånger att man faktiskt kan använda badlakanen mer än en enda gång, men det verkar inte gå in...   


En annan märklig grej är att jag köper schampoo, balsam och duschcreme.

Jag brukar handla ett par av varje , så det ska räcka ett tag.

Men vad händer när jag sen ska duscha?

Jo, alltid är det nåt av det som är slut. Jag har "förrådet" i en back precis utanför duschen så man når det därifrån, så då öppnar man dörren till kabinen, släpper in en massa kall obehaglig luft i den ångande värmen man har där inne, rotar runt i backen och......slut?  FInns inte en flaska av nåt?

Så då får man klara sig utan, oftast balsam, så håret blir sådär omjukt:(


Vart tar allt sånt vägen?


Eller frågan är väl snarare hur mkt rengöringsmedel behöver tonåringar?

Hur mkt använder de per gång?

En halv flaska??

  

Eller.....Är det så att jag duschar så sällan att allt hinner ta slut?    


Nejdå, så illa är det ju inte, men nog tusan stökar och bökar ungarna till i tvättstugan allt.

Och så är det ju himla bra att skylla på  !!!


Trixie var ju så söt när hon gick omkring där och letade efter sin gympadräkt och pratade för sig själv:)

Så jag får väl leva med att min stökiga tvättstuga visades upp:)


Nu ska jag skriva en dementi, men den lägger jag i ett eget inlägg så alla gnetiga påpekare ska se det;)


Ha det bra!

Bye bye:)

 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

25 februari 2010 00:32

Sötungarna :-) ja tänk även här i vår lilla familj tar schamop och sånt slut i en rasande fart. man tycker ju att det borde räcka längre eftersom jag är enda tjejen mot alla grabbarna men de verkar smyganvända balsam :-/

http://beckahbitch.se

 
Petra

Petra

25 februari 2010 07:45

Gud så charmig han blev i sina djävulshorn...hihi Måste vara skoj att det händer så mycket tokroliga saker hela tiden allra helst kring de små juvelerna. Petra

http://www.bjorkhallsbusarna.blogg.se

 
Lillith

Lillith

25 februari 2010 08:55

dricker de verkligen kaffe, eller är det nåt annat?
;-)

själv hatar jag kaffe, inte ens The går ner.

http://lillith76.wordpress.com

 
Ingen bild

sussie

25 februari 2010 10:22

Ja du Carola det e ett evinerligt körande när man ahr barn. Och inte alltid så lätt när man e själv med barnen och gubben jobbar. Man käner igen sig allt där. Dom är ju för söta när dom sitter där med sitt kaffe. Dom gillar ju kaffe men dom har väl mjölk och socker med eller det klarar dom sig utan.

 
Anna B

Anna B

25 februari 2010 11:10

Underbar djävul :)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Carola m 8

25 februari 2010 12:18

Beckah: De häller säkert ut det i avloppet....bara för att det ser så kul ut;)
Petra: Ja det är kul, för det mesta...tills man upptäcker de minder roliga busen...hihi:)
Lillith: Ja de älskar kaffe! Jag får alltid dela med mig...:)
Sussie: Ja ibland är man taxidirekt:) Men det funkar ju för det mesta. KAffe med mkt mjölk ska det vara, inget socker. Visste de att man kunde ha socker i skulle de vilja ha det med, men jag har inte visat dem det;)
AnnaB. Ja, visst är han

 
Ingen bild

Sanna M

25 februari 2010 13:08

Jag gillar er alla. Ni är så under bara. Du är en otrolig mamma som har så mycket kärlek till alla dina barn. Jag går in varje dag in på din blogg och dom andar som är med ochså. Ha det bra.

 
Ingen bild

Cilla

25 februari 2010 14:11

Blir så varm och glad av att se avsnitten av familjen annorlunda.
Blir förundrard över att du/ni även hinner med att träna! obegripligt! Jag ser ett program i veckan på tv, gissa vilket? :-)
Helt sanslöst hur ni hinner klämma in alla utvecklingssamtal/föräldramöten och aktiviteter.
Själva har vi 4 barn och folk roar sig med att tycka vi passar in i tv programmet, och då är det skönt att säga -"Vi? vi har ju bara 4, var är problemet?" Men jag avundas dig verkligen som är hemma, själv började jag arbeta i september förra året och vi har precis skolat in minstingen på förskolan, som tur är går det över förväntan. Hoppas ni får vara friska. Nu far vi till stugan på sportlov. Varma Hälsningar Cilla Öijwall i Hässelby

 
Ingen bild

Eva

25 februari 2010 19:51

Hej Carola

Jag tror att folk blir "triggade" ac att se att ert liv funkar med alla barnen. De kanske har betydligt färre barn själva men får inte ihop vardagen.
Jag tror rätt och slätt att de blir provocerade och därför tar ut sin ilska i mail.
Samtidigt som ni i familjerna i TV programmet sticker ut hakan lite genom att fixa det.
Jag tror det är det som gör att man inte klarar av att se denna verklighet. Men goa ungar har ni allihop barn är fantastiska. Hopp om all lycka till Er.

Eva

 
Annica

Annica

25 februari 2010 22:20

hihihi vilken söta, verkligen.

http://trollmorsbusungar.blogg.se

 
Ingen bild

Johanna med 3

5 mars 2010 16:27

Han såg jättesöt ut i de där djävulshornen,men det är nog inte många som skulle bli så skrämd av honom,så söt som han är!Tjejerna var ju jättesöta i sina klänningar de med=)

 
Ingen bild

sophie

16 mars 2010 00:04

Åh! Vilken fin tröja med renar Jordan har på sig! Vart kan man hitta en sådan? :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards