Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Lite sanningens ord

Av Carola - 24 februari 2010 23:48

Janelle vill att sanningen ska fram:)


I måndagens program så var vi på gympa med de små. Janelle är gympaledare.

Det framställs som att vi är sena och att alla barn och föräldrar står och väntar på Janelle....


Sanningen är att vi inte alls är sena, vi var där några minuter före nio och det var då hon skulle vara där.

Huvudgympaledaren , med nyckebricka och kod, var där kvart i nio, som alltid, men dörren hade gått i baklås. Digitala lås har sina baksidor....

Hon ringde då till en låsgubbe som tog en halvtimme på sig att komma och öppna, så även vi står och väntar i kylan i en kvart.


Janelle var alltså i tid, det är inte henne de väntar på för att kunna komma in.

Hon är lite deppig över att det ser ut som så....hon är oftast i tid när det gäller sånt här, så det är klart att det känns lite taskigt att de klippt ihop det såhär.


Sen ser det ut som att jag låter Lovelia springa omkring och sabba, och att Janelle ber att jag ska ta hand om henne och jag säger NEJ.

Så är det ju inte heller.

Hon sprang inte omkring mer än nåt annat syskon gjorde, och jag hämtade henne precis utanför bild.

Jag är noga med att inte småsyskonen ska störa de äldre, och oftast så sitter vi ute i den kalla korridoren och väntar, men nu var det en av de första gångerna och allas föräldrar och syskon sitter inne och tittar på.


Tv klipper och klistrar lite som de vill och tycker  och oss gör det egentligen ingenting, men folk i allmänhet tycker så mycket, gärna anonymt, att det känns bra att få förklara ibland.


När man läser kommentarer på nätet så blir man mörkrädd ganska ofta. Folk har så mkt HAT som de bara måste få utlopp för tydligen. Och istället för att gå ut och hoppa jämfota eller hugga ved eller nåt så vräker de ur sig elakheter på nätet.

För mig är sånt obegripligt för jag gör inte så, jag skriver aldrig anonymt vart jag än postar ett inlägg, jag skriver inte sånt som jag no way in hell skulle säga öga mot öga. Det är fegt och ryggradslöst. Man får lov att stå för sina ord.


Givetvis sitter jag här i soffan och tycker en massa:)

Jag förfasas över mycket, och diskuterar det med folk, men att gå från det till att anonymt  skriva elaka kränkande saker gör jag inte.

Det är för lätt att gömma sig i teknikens värld.


Jag menar inte att alla ska tycka samma sak och alltid stryka varandra medhårs, då blir det ju förfärligt tråkigt!

Däremot tycker jag att man ska bemöta alla med respekt och vänlighet.

Det är inte svårt.


I vårt fall förstår jag mkt väl att folk undrar varför vi har många barn och hur det funkar osv, och jag svarar gärna, det är ju bara roligt.

När nån anonymt skriver att vi bara vill åt bidragen eller inte kan ta hand om så många, att barnen skulle längta efter egentid med oss, eller att vi använder dem som substitut för nåt annat då blir man ju mest bara trött.


Det är väl så att efter sig själv dömer man andra , och om man själv inte klarar av ett eller två barn så är det ett hån att jag och andra klarar av några till galant.

Eller?


Slutligen måste jag ändå säga att de allra flesta kommentarer här är just vänliga och respektfulla, och jag är jätteglad att ni tar er tid att skriva en rad!!!

Fråga gärna, jag svarar så gott jag kan:)


Nu är det sovdags, natti natti:)


 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

25 februari 2010 02:05

o yes! SÅÅÅ tröttsamt med ANONYMA som ska häva ur sig en massa i sin feghet. Frustrerande! Själv gör jag som du, att jag aldrig skulle få för mig att siotta och kommentera anonymt och nej, jag skriver inte alls bara sånt folk gillar för jag sklriver vad jag tycker men jag skriver det med mitt namn, min mailadress och min bloggadress om jag skriver något. Önskar att alla idioter som skriver skit till mig kunde ha lika mycket stake :-)

http://beckahbitch.se

 
Petra

Petra

25 februari 2010 07:35

Håller med föregående talare. Beundrar er som har orken tålamådet & att ni lyckas så bra att hålla ihop familjen. Blir så less på människor som tror att bara för att barnen har det förspännt materiellt så är det lyckliga. Har jobbat med tjejer i tonåren som har haft det så & de vill inget hellre än att få vara en ifamiljen synas få kärlek inte bara resor märkessaker det blir man inte lycklig av. Tycker det är strongt av er att kämpa på jag har oxå alltid viljat ha en stor familj. har 3 tonåringar 16,13&12 och en sladdis som kommer om ca 19 dagar men det är väl sista pga att jag har kejsarsnitt på alla, men i övrigt har jag aldrig mått bättre än när ja är gravid så det känns skit tråkigt. Kämpa på jag beundrar er låt inte andras kommentarer påverka er...... Petra

http://www.bjorkhallsbusarna.blogg.se

 
Madicken

Madicken

25 februari 2010 07:39

Tyvärr känns det där som ett vanligt fenomen, jag får ofta Anonyma kommentarer i min blogg som inte alls har med saken att göra av folk som tror att de vet allt om mig, fast de inte har en susning. Det är lite tråkigt.

Jag har bloggat om Faniljen Annorlunda, jag hoppas att jag inte skrivit något nedlåtande om er, jag tror inte det, jag gillar lixom hela grejen, men har jag skrivit någor som kan uppfattas på fel sätt får ni gärna sähga till så fixar jag det.

Ha en underbar Dag opch hoppas du slipper fler tråkiga kommentarer!

http://abimopectore2010.blogspot.com

 
Lillith

Lillith

25 februari 2010 08:53

Håller med dig Carola....fy för elaka anonyma kommentarer :-(

Jag hade med velat ha 8 barn, men man måste ju ha en respektive som också vill.
Men mest av allt längtar jag efter ett 4:e (5:e om man räknar med änglabarnet). Har alltid drömt om att ha 4 barn och jag är såååå bebissugen alltså.

Tycker er familj verkar urmysig.
Vill även säga att jag inte ens tänkte på det där de sa på teven att du inte tog er lilla då hon ledde gympan. Jag menar du kanske var på toaletten, var ute för att hämta luft eller pratade med nån. Ja vad som helst kunde ju vara anledningen till att du inte tog henne där.
Men nu hade du ju gjort det utanför bild.

Trist att teve vänder och vrider på saker och ting så som de gör...

*massa kramar*
Jag vet hur det är att få tråkiga kommentarer, det har du ju sett med. Och det är sååå tråkigt alltså, man blir så ledsen. Det förstör hela ens dag.

http://lillith76.wordpress.com

 
Ingen bild

A-C

25 februari 2010 09:11

Om du anser att min komentar är anonym så får du gärna maila mej så skriver jag mitt hela namn var jag bor.Nu hoppas jag att du inte tycker jag skrivit något elakt ;) Men eftersom jag nämnde lite om min sjuka son vill jag inte lägga ut namn. det finns inte så många som är bla de första överlevande med en helt ny op teknik.
Är man med i en reallity serie på TV4 får man nog räkna med att de vinklar som de själva vill. de säljer...och gör inte programet för er skull. De vill skapa dramatik ,ifrågesättande skapa lite två läger bland tittarna. Och det har de lyckats med.
jag blir också upprörd över de hatiska inläggen de skriver här.
Men jag tror att om ni har valt att va med i tv får ni nog räkna med och tåla det. Om man sedan har en personlig blogg för allmänheten ja...då kan man antingen godkänna inläggen innan de publiceras eller ta bort möjligheten att kommentera. Men då får ni inte heller feedbacken och uppmuntran från de som också skriver. I bland får man liksom stå ut med det onda för att även kunna få det goda.
lycka till med din familj!

 
Ingen bild

sussie

25 februari 2010 10:29

Hej Carola! Tyvärr vinklar tv sitt till det dom tycker. Men jag upplevde inget av det. Inte att det va er dom vänta på. Sen att dom vinkla din kommentar som dom gjorde på gympan kan man inte hänga upp sig på. Ja att folk måste kommentera sura saker det kommer man nog inte från. Men käns ändå som om du är lite förskonad av det. Jag läser alla era tre bloggar som är med i serien. Och måste säga det den som dom går hårdast fram mot är Mirka. Men sen vet inte jag heller hur det är mot dig. Men det man kan läsa här ser man ju. Min dotter som är 14 år till sommaren tyckte vi med kunde införa det här med att syskonen laga maten på fre. Men dom stora dom hängde inte alls med på det. Och även om fallet skulle bli så så skulle dom lika mkt vägra äta allt jag serverar under veckorna. Det värsta är jag låter dom hållas så ibland kan vi ha både 2 och 3 olika rätter. Men som sagt mitt eget fel att man gör så. Hoppas att ni får en underbar fre med er tacos igen följd av en skön helg. kram på er.

 
Ingen bild

Emelie

25 februari 2010 10:55

Er familj är bäst i familjen annorlunda! Den enda familj där jag lyckats lära mig alla barnens namn! haha. STORA KRAMAR till superföräldrarna i Uppsala!

 
Anna B

Anna B

25 februari 2010 11:21

Vill bara passa på att säga att Janelle gav ett alldeles underbart intryck. Vilken tjej!! Det kan du hälsa henne. Fast jag tänkte ju inte att det var hennes fel att ni var sena, utan att de skulle hålla på och filma ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Anna B

Anna B

25 februari 2010 11:21

Vill bara passa på att säga att Janelle gav ett alldeles underbart intryck. Vilken tjej!! Det kan du hälsa henne. Fast jag tänkte ju inte att det var hennes fel att ni var sena, utan att de skulle hålla på och filma, så att ni inte hann ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanna

25 februari 2010 12:07

Har glömt säga att era 2 största barn e ju helt fantastiska!
(Jodå, dom små oxå) men tonåringarna som lagar mat och hjälper tll med småsyskonen med stort tålamod och lugn det är nog ganska unikt!

 
Ingen bild

Carola m 8

25 februari 2010 12:09

Beckah: Jag har ju läst kommentarer inne hos dig så jag vet vad du menar:)
Petra: Tack och lycka till med bebisen som snart kommer, vad mysigt:)
Madicken: Jag ska läsa om du varit elak och sen så kommer jag och hämnas....;) Nej då, i din blogg måste du få skriva det du vill, det är inte så jag menar, utan mer kommentarer på bloggar eller forum som bara är elaka. Direkta påhopp. Hoppas du slipper kommentarer du med, elaka vill säga:)
lillith: Jag vet att du har massa taskiga kommentarer hos dig. Det är ju därför jag skriver mitt inlägg delvis, jag har ju läst bloggar i flera år och de där hatiska typerna finns verkligen överallt..såå märkligt hur folk beter sig.
Hoppas att din äkta hälft kan ändra sig så du får din efterlängtade femma:)
A-C, nej jag tycker inte att du ska känna dig träffad alls!! Du skrev ju inget elakt, taskigt eller på nåt vis kränkande! Jag menar INTE dig:) Självklart så fattade jag att med den offentliga exponeringen så kommer vissa människor dras hit och gneta, vare sig de har grund för det eller ej, det gör mig inte så värst mkt heller, jag skrev det mer som ett allmänt påpekande om ALLA bloggar och forum. JAg är inte alls speciellt drabbad (än?) de flesta av er har trevlig ton:)
Sussie: Jag är ju inte alls hårt drabbad av elakheter, men som jag skrivit ovan så är det ett allmänt påpekande, Mirka får ju ta oerhört mkt skit.Det tycker jag inte alls är ok. Jag tycker inte heller att det är ok att nån som inte syns offentligt får elaka påhopp, som ju tyvärr är mer regel än undantag. Det var ett statement från mitt håll om hur jag tycker.Det där med tacosen:) Haha, det funkade bra här ett tag, men nu gnälls det mest när de får mat de inte gillar...men då kan man alltid hota med att ta bort tacosen så tystnar de ett tag iaf;) Prova igen!!
Emelie: Tack:) Duktigt av dig att lära dig våra barns namn, folk brukar tycka de har så konstiga och märkliga namn;) Men det kanske är därför de fastnar? :)
AnnaB: Tack, jag ska hälsa henne, hon är fantastisk med barnen! FAst nu har hon slutat.....synd. :)

 
Ingen bild

mia

25 februari 2010 12:45

En liten undran, när sover ni? Eller är det så att ni vänjer sig vid att kanske inte behöva så mycket sömn? Vet att när mina barn var små såg jag till att de kom i säng tidigt så jag fick ensamtid på kvällen, tvivlar på att ni kan lyckas lika "lätt". Eller är det så att ni har sådan diciplin vid sänggående att det inte är några problem, i så fall beundrar jag er ännu mer ;-)

 
Ingen bild

A-C

25 februari 2010 13:40

Vad bra...Jag tycker ni gör det jätte bra era barn verkar harmoniska och mysiga.
Och jag tycker ni är modiga som vågar vara med på Tv.
Folk med lite förnuft borde förstå att Tv vinklar. Erat liv är ju inte några minuter i 10 program. De klart att de vill göra en grej av ett barn som kommer under ytan fast man som förälder ser det och har koll. Eller gör film klipp av Mirka när hon säger i från till ett barn, zomar in ett syskon i älvdalen som säger att varför ska hon passa sina småsyskon när det är föräldrarna som skaffat alla barnen.Det är ju TV 4as hela grej det är meningen att det ska skapa frågeställningar, dramatik, då har dom lyckats med sitt program.

 
Ewa

Ewa

25 februari 2010 13:55

Hejsan, måste säga att jag känner igen det där med att tycker så mycket för att man har flera barn. Jag har själv 8 barn och folk tror att man kan leva lyx på barnbidraget, men det är ju faktiskt så att barn kostar. Jag är själv hemmamamma, min yngsta är 3. Barnen har nån gång frågat om inte vi skulle kunna ställa upp i programmet, men just av den anledningen att folk tycker så mycket så skulle jag inte vilja vara med. Men jag beundrar er som är med, vi följer serien och missar inte ett avsnitt. Hoppas att du kan skaka av dej dom negativa inläggen och ta åt dej av allt positivt. Vi gillar er skarpt

Kram från Ewa och dom 8 underverken =)

http://mammatill8.bloggplatsen.se

 
babymyz

babymyz

25 februari 2010 14:57

Håller mej dej,om allt du skriver,det är så idiotiskt att folk ska hålla på med en massa skit.. Som hos Tina o jörgen,där dom blev anmälda för att ha haft sina större barn boende i friggebon,och för att syskonen fick passa varann..
Har inte folk annat att göra än o såra o förstöra..
Härligt o höra att du i alla fall har skinn på näsan..
Och när man sen ser sådana här program,får man väl somtittare fatta att man klipper o pysslar för att få en bra serie,och fattar " VI " inte sånt kan vi ju byta kanal..
Hoppas inte stor tjejen fått för mkt skit av just det med gympan :( jag gillar er alla mammor,pappor o barn i programmet " familjen annorlunda " sitter bänkad varje måndag kl 20.00 =)
Stooor kram o hälsa HEM =)

http://babymyz.blogspot.com

 
Eva

Eva

25 februari 2010 16:47

Vilken härlig blogg. Kul att läsa. Och fina barn du- ni menar jag förstårs ni har.
Eva

http://evalevabo

 
Ingen bild

Marie

25 februari 2010 17:06

Undrar bara om ni har tagit ställning till att vaccinera era döttrar med Gardasil? Jag vet inte hur vi ska göra, tycker det är jättesvårt att råda över andras (sina barns liv). Efter mycket funderingar fram och tillbaka så avstog vi att ta svininfluensavaccinet och vi överlevde ju... Gardasilvaccinet är lika läskigt det, tycker jag. Ingen vet om framtidens biverkningar. Hur tänker du?

 
Ingen bild

Åsa

25 februari 2010 18:42

Du skriver helt underbart Carola, tack för att du tar dig tid att dela med dig av er vardag! Bra skrivet om klippet om gympan - och som du skrev på FL så hade du ju inte pratat till punkt när de klippte vid NEJ, vilket ju lät lite tokigt på TV.

Fascineras över att alla era barn har såna egna utseenden, alltså de är inte så syskonlika som jag ser det. Jordan är lik pappa, men i övrigt tycker jag alla ungarna är sina "egna". Håller du med mig eller ser du mer likheter?

Gullig du är som också förtydligar om tvättstugan :-) Grymt imponerad av strukturen du beskriver. Som du säger så får du se det som positivt att det blev ett gulligt klipp med Trixie som var duktig och hittade, samt satte på sig dräkten alldeles själv, även om ordningen inte var den du önskade dagen till ära :-)

 
sofie

sofie

25 februari 2010 20:24

hej :)
jag måste bara säga att er familj verkar vara så mysig och härlig!

Fy vad synd om janelle att de skulle bli så..
Jag har en fråga :)
vad var de som fick er att vilja ha så många barn? :)
ha de bra !

http://www.manssonn.blogg.se

 
zetterlinden

zetterlinden

25 februari 2010 21:18

Hejsan!
har en liten fråga om såkallade bloggplatsen.
Imed att du ligger i topp så lär jag fråga dig : tjänar man pengar på bloggplatsen , eller är det en blogg där man bloggar gratis ? :)

http://zetterlinden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carola m 8

25 februari 2010 23:02

Susanna: Tack:) Våra stora tjejer är toppen på alla sätt och vis , och de tycker om sina småsykon väldigt mkt

 
Ingen bild

C

28 februari 2010 12:49

Tänkte väl att den inte kunde stämma. TV4 har äntligen lyckas klippa ihop det väldigt bra för att få det se ut som ni är jääätte sena. Annars brukar ju ungarna helt plösligt byta kläder mitt i så man märker att det är klippt. ;P Skit i alla taskiga kommentarer. Såna människor är bara avundsjuka eller har ett väldigt tråkigt liv.

 
Ingen bild

Johanna med 3

5 mars 2010 16:25

Jag trodde inte heller att det stämde,de klipper ju så himla mycket.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards