Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Shoppat:)

Av Carola - 25 februari 2010 23:13

Eftersom jag pratade om det, så var det idag dags att åka och shoppa rengöring för hår och hud:)

 

Ska bli spännande att se om det finns nåt kvar när jag ska duscha imorgon bitti;)

Jag har kommit på vart en del av det tar vägen - i diverse plastpåsar som Robban och Corrinda har som gympapåsar....de tar en ny plastpåse varje gång och hittar inte den gamla, som oftast ligger med en blöt handduk i på skolan....så då tar de ny duschcreme åxå....

Roliga ungar:)


Patricia var rolig här ikväll åxå, det har varit inbrott i vårt område. De som bodde i huset hade vaknat av att det stod en tjuv och rotade i deras nattduksbord, tjuven hann undan och polisen var här med hundar och försökte spåra, vilket säkert inte lyckades.

Patricia är lite mörkrädd, lite rädd för att vara helt ensam och lite sådär småskraj i allmänhet, och hon och Janelle satt och diskuterade hur läskigt det skulle vara att vakna och ha en tjuv i rummet.


Så funderade hon lite och sa:" Men jag är iofs ganska säker, för jag har ju inget nattduksbord".  

Helt seriös  var hon, och  både jag och Janelle vred oss av skratt.

Hon tänkte ju som så att eftersom hon inte har ett nattduksbord så kommer ingen att kunna göra inbrott och rota i det efter värdesaker..

HUR tjuven skulle veta att hon inte hade det, kunde hon ju inte förklara:)

Vi skrattade länge åt det, och drev med det och målade upp fåniga scenarion hur tjuven luskade reda på om man har ett nattduksborde eller inte:)

Det är kul med tonåringar som har humor  .



Trixie har varit hos tandläkaren idag.

Totalt i onödan,för fast hon är fyra år och trots att vi varit där flera gånger bara de senaste veckorna så vägrade hon att gapa....Som vanligt, för är det nåt som man nästan kan lita på så är det att våra barn INTE gapar hos tandläkaren innan de blivit 5-6 år...Har ingen gjort. Tur att de har bra tänder!

Jag lät mannen åka så det var han som fick stå där och krångla med henne, och hon hade varit på gång att gapa, men så ångrat sig...

De köpte massa tandborstar iaf så helt onödigt var det ju inte...;)


Jag hämtade Corrinda och hennes kompis på basketlägret och sen åkte vi och shoppade schampoo edyl.


När vi kom hem så ville Novalie att Jordan skulle komma in till dem, och efter en stund så ropade mannen på mig, då hade de byggt koja och satt där inne och hade det mysigt, med bandspelare och lampa och böcker:

  

Lovelias fötter sticker fram där, hon var sur och ville inte vara med på bild:)

Jordan älskar att få vara med, och tjejerna älskar att ha honom med, så det är en bra ekvation:)

Våningssäng är väldigt bra att göra koja av har tjejerna upptäckt, och det går ju fort och framför allt så rasar den inte så fort som nån nyser:)


Middag blev pasta med skinksås, maken lagade, jag hatar att göra det, för det är bara en massa röra i kastruller som lik förbannat bränner fast:(  Jag äter dessutom inte vanlig skinksås för det tycker jag är extremt tråkigt och smakar inte gott, så vi vuxna brukar ha en variant med ädelost, så det blir en kastrull extra:)

Corrinda packade upp osten ur kassen när vi handat, tittade på den och utbrast:

- Uhä, den är ju möglig! Ska jag kasta den?

När vi sa att den ska vara så, såg hon ut som vi var dumma på riktigt;)

Och det kanske man är..


Jaja, imorgon är det fredag och Novalie vill göra nåt roligt. Vad är "nåt" då, frågade jag och det är att kanske gå på IKEA eller så:)

Men har man uppfostrat dem väl eller vad?  


Vi får väl se hur det blir med det.

Natti natti:)

  


 
 
miranda

miranda

25 februari 2010 23:48

nej men är det inte familjen annorlunda ? :o
tänkte väl att jag kände igen namnen på barnen :D
kommer följa eran blogg i fortsättningen ! :)

http://mmiiranda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carola m 8

26 februari 2010 00:20

Miranda: Japp, det är det ju:) Kul:)

 
Janelle

Janelle

26 februari 2010 01:06

Haha! Det är ganska roligt med en syrra som är sådär knäpp! xD
"Den ena tjuven till den andra: -Nej, här kan vi inte göra inbrott. Den tjejen har inget nattduksbord!" xD Så extremt roligt! :D

http://janellewetterholm.blogg.se

 
Carola

Carola

26 februari 2010 07:17

I vår familj har vi samma bekymmer, med försvinnande duschcremer och schampon....
Hittar ofta kassar med halvmögliga handukar och de försvunna duschgrejorna. Försöker gång på gång förklara att när man kommer hem, hänger man upp den blöta handduken och ställer tillbaka duschgrejorna......
IBLAND, händer det, och då blir man glad! Men de glömmer det fort igen.

Jag tycker det är lika trevligt att följa er i din som i programmet.

Hoppas ni får en trevlig helg!!

http://familjenmahlberg.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

26 februari 2010 08:16

Hej, här har vi samma problem med att duschkräm och schampo "försvinner". Ofta blir det ett gigantiskt skumbad eller så har dockan fått tvätta håret en hel del.
Nu ska jag börja väcka mina busar.
Ha en bra dag.

Kram //Ewa

http://mammatill8.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mira

26 februari 2010 08:39

Hej igen!!
Läser som vanligt din blogg och tycker att det är så mysigt att få en liten "blänk" in i er tillvaro! Vad gäller din tvättstuga som du skrev om tidigare så skall du inte på något sätt skämmas min ser betydligt värre ut!! Och då är vi "bara" sex personer! Iof så är min make en expert på att röra till det så jag kanske kan skylla på honom :-) Låter mysigt med IKEA själv har vi lite för långt dit så det blir liksom en heldag och det är bara maken och jag som uppskattar det!
Hur ser du på det här med kompisar till barnen? Jag har en dotter som är 9 år och inte den "sociala" typen. Hon har ett par kompisar som hon leker med och hon är nöjd med detta. Hennes kompisar har dock ett helt gäng med vänner och detta skapar ju en massa ångest hos mig som mamma, skall man jobba med detta eller låta det vara? Min filosofi är nog lite kvalitet istället för kvantitet gällande kompisar. Bara en fundering från mig!

Kram

 
Annica

Annica

26 februari 2010 09:10

hihihi så där e mina barn me, dom vill till ikea, men det e nog lekrummet som lockar, hihi.

men jag klagar inte, ikea kan man väl offra sig att åka till. =)

http://trollmorsbusungar.blogg.se

 
Ingen bild

A-C

26 februari 2010 10:13

Hm nu mer räcker schampo längre men när de var små gick det åt en schampo flaska varje gg de badade om man inte kommit i håg att ställa undan´det.
problemet här är att det är jag och en dotter resten är killar de gormar över att det är en massa balsam över allt och tar fel. Förmodligen kan de inte läsa än ;)
Vi har heller inga nattduksbord så vi klarar oss säkert med ;)

 
Ingen bild

Susanna

26 februari 2010 10:52

Oj, jag har faktiskt lyckats med nåt som några av er andra gått bet på =) Mina barn packar upp sina gympapåsar direkt när dom kommer hem! Åh , jag e så stolt! ;)
Fast det går inte åt så mycket schampo/duschtvål, å dom tar nog för lite balsam =O. Vi har nattduksbord, men utan lådor å skåp så då blir det bara ett snabb besök av tjuvar, he he!

 
Fia

Fia

26 februari 2010 11:45

Det är ngt visst med IKEA. Mina barn älskar också att springa runt där. Kan kanske bero på att de får mat, lekland och massor med saker att leka i;)
Visst är tonåringar härliga! Det är därför jag jobbar med såna. Såna där tankekollapser har de rätt ofta och lika rligt varje gång är det ju:D
Kram

http://www.tjejtrissen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

eva

26 februari 2010 13:54

Det finns en jättepraktiskt hållare fårn Dave både kropp/hårschampoo finns på hotell också. Vi har monterat en sådan i duschen och då går inte allt åt så fort. Man kan bara klämma ut lagom.
Det går ju inte att köpa schampo till alla dina flickor jag har tre och innan vi satt upp behållaren gick det säkert 2-3 flaskor i veckan.
Jag tro du får stå ut med folks tyckande eftersom du trots all visar upp ditt hem.
Den som givit sig in i leken får leken tåla. Men som du skriver folk behöver ju inte vara elaka för att man anser det ena eller andra.

Eva

 
Mia

Mia

26 februari 2010 14:05

*haha* Min 4.5åring ÄLSKAR också IKEA och jublar när vi åker dit och deppar enormt när man åker hem, det kvittar om vi gått där i 5h, "jag ääälskar IKEEAAHAAA" bölar hon. ;)

http://miaspearls.blogspot.com

 
Ingen bild

Åsa

26 februari 2010 15:51

Alltid lika härligt att komma in och läsa här! Vilka goa tjejer som byggt koja och myser med lillebror!

 
Ingen bild

AC

27 februari 2010 13:09

Smart med almanackan på bloggen.

Läste längre tillbaks i din blogg, du skrev om din mamma. Du nämnde där att det värsta är inte att få ett barn med down syndrom. Nej det är det säkert inte, i bland har de även andra komplikationer som hjärtfel m.m Nu brukar deras hjärtfel inte va så komplicerat de brukar få liknande hjärtfel. Det finns betydligt värre...
Men att få ett svårt sjukt barn tar tid det tar framför allt tid från syskon.Det lakar ur energin ur en själv. Att ständigt pendla mellan hemort och op ort 50 mil bort aldrig veta när det blir nästa resa dit aldrig veta när man kommer hem aldrig veta om man får sitt barn med hem eller om han dör på op bordet. Att sköta detta hinna med syskon och arbeta för ens försörjning utan eget släktnätverk . Bli av med jobb eftersom man inte kunna jobbat på något år med allt vad det innebär. Detta är ingen dröm situation. det är inte "bara" det sjuka barnet man ska orka med utan hela situationen som följer med. Något som de med friska barn aldrig någonsin kommer förstå. Nyfödd avd på sjukhuset ser "bara" början av den vägen men inte sen...
Så om man redan har 8 barn och får ett svårt sjukt barn då tror jag inte längre man säger så. Då handlar det om överlevnad hur man ska kunna ta hand om de barn som är hemma samtidigt som man ska ta hand om ett döende barn.Samtidigt få in en inkomst och överleva själv.

 
Ingen bild

Katta

27 februari 2010 13:49

Tycker att er familj påminner mycket vår familj vi har 8 barn och i ungefär samma ålder ,så det väldigt kul och kolla hela familjen tittar på programmet :)

 
Ingen bild

Susanna

27 februari 2010 13:55

Precis som AC säger; om man redan har många barn och får ett svårt sjukt/handikappat barn så handlar livet bara om att överleva. Man glömmer lätt det att det kan faktiskt hända mig eller dig eller.......Fast när man längtar efter ännu ett barn så tar längtan över och inte förrän senare i graviditeten börjar man bli riktigt orolig och då är det verkligen för sent att "tänka efter". Man kan bara hoppas att man "har tur" och får ett friskt barn, får leva med ångesten tills förlossningen är över och man vet hur det verkligen blev. Men bara för att man vill ha många barn så får man ju inte "skylla sig själv" för att man är orolig, det ska väl inte vara ett straff att vara gravid och extra orolig?!
Varför ska det ses som något annorlunda och konstigt att man skaffar fler barn än 2-3 st? Barn, kärlek, familj är väl det mest naturliga här i världen? Och alla vi som är "ordentliga" människor som tar hand om våra barn lika bra som dom med mindre barn ska väl inte behöva försvara oss jämt och ständigt??! Värre är det ju med missbrukare m.fl som bara får det ena barnet efter det andra utan att ha ordnade förhållande. Jag blir så trött på att inte få vara ifred utan vem som helst kan komma fram till mig med sina otrevliga kommentarer och mitt framför näsan på mina barn dessutom!
Kram till alla goa familjer antingen ni har 0 eller 20 barn!

 
Ingen bild

Carola m 8

27 februari 2010 14:05

Hej på er!!
Carola och Eva: Härligt med sällskap i röran;)
Mira: Kompisar till barnen är svårt att lägga sig i tycker jag, de är så olika. Corrinda MÅSTE leka med nån hela tiden, Robban är som gladast när han får spela TV spel ensam:)
Våra små leker mkt tillsammans, och det är ju toppen. Så långe barnet själv tycker det är bra så tycker jag att det är bra:)
Annica: precis, jag ""offrar" mig gärna p¨å ikea;)
Susanna: ?! HUR lyckades du:)?? Ge mig tips:)
Fia och Mia: Det var fullt med barnfamiljer där igår så det är ju fler än vi som gillar det:) Jag älskar att det ligger i Uppsala:)
Eva: Vi har en ful gammal duschkabin så det går ju inte att sätta upp sån där doserare:( MEN jag lägger det på minnet till en renovering! Tack:)
Jag VET att vi får "stå ut" med folks tyckande och tänkande, och det är ok, det är inte så jag menar, utan jag undrar hur folk är funtade som måste vara elaka utan anledning.
Åsa: TAck:) De gillar att leka mede honom....än så länge iaf;)
A-C: Jag har jobbat med svårt sjuka barn, döende barn och barn med ovanliga syndrom, jag har vårdat nyfödda gravt handikappade barn som levt i allt mellan nån månad till tonåringar,jag har jobbat på en neurologisk barnavdelning, ed autism, hjärtumörer, muskelsjukdomar ep osv.Jag vet vilket elände det är. Ständigt strida med myndigheter för hjälp med än det ena än det andra, ständig oro för barnet, ständigt dåligt samvete för syskon.I min mammas värld är det synliga syndrom som DS som är det "värsta" som skulle kunna hända. Jag vet så mkt så just ds skrämmer mig inte även om det är skillnad även på de barnen. Jag vill såklart ha ett helt friskt barn på alla plan, och hittills har vi ju fått det. Vid födseln iaf. VAd som händer sen vet vi inte än,det finns ju massa skit som kan drabba dem under hela livet. Man kan inte tänka i katastroftankar, tycker jag utan händer det så får man hugga tag i det då. Jag förstår dig som lever med ett svårt sjukt barn, då tänker man ju annorlunda eftersom man då är "drabbad". Hoppas att ditt barn mår ok idag:)

 
sara

sara

27 februari 2010 18:13

hej, vilken skola går Corrinda i jag är i hennes ålder så det skulle va kul att veta :)

http://sasssaaaa.soclog.se/p

 
Ingen bild

Susanna

27 februari 2010 21:01

Ok så här gjorde jag för att få mina barn att packa upp sina gympapåsar: Varje dag som dom hade gympa ( 2 ggr/vecka) så stod jag på plats i hallen eller skyndade dit när jag hörde att dom var på ingång från skolan och påminde direkt om gympakläderna.
Så efter några veckor kom dom ihåg att det var något som borde göras direkt efter dom tagit av ytterkläderna.
Och nu "sitter det i ryggraden"! Hoppas att det tipset kan vara till hjälp!

 
Ingen bild

Carola m 8

27 februari 2010 21:40

Sara:Corrinda, Robert och Novalie går på en skola som heter Uppsävja:)
Susanna: Jaha, gammalt hederligt tjat alltså;) Ska prova!!

 
Ingen bild

A-C

28 februari 2010 18:02

Jag menar inte alls att man ska gå med katstrof tankar. jag skaffade ju själv 2 barn efter det svårt sjuka. Och det har jag fått höra många syrliga komentarer om. det var mest en reflektion över vad många tror är en självklarhet. att de barn man föder är friska. Men om jag hade haft fler barn än så här hade det gått åt helvete med hela familjen i ren utmattning. det finns inget direkt skydsnät längre i samhället om man inte har släkt som ställer upp.
Sedan är det stor skillnad på att jobba med sjuka och ta hand om dem som förälder dygnet runt med sondmatning syrgas övervak helt utan insatser från samhället.

 
Ingen bild

Johanna med 3

5 mars 2010 16:22

Haha!Kul tänkt,Patricia!Och vad mysigt det såg ut i Novalie,Trixie och Lovelias koja!Snällt av dem att Jordan också fick vara med=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards