Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Lördag igen

Av Carola - 27 februari 2010 22:03

Igår var vi ju på Ikea:)

Vi hade stämt träff med kompisen J och hennes barn där, och först så åt vi lunch tillsammans med ungefär halva Uppsala  .

Jag som är där ofta har aldrig varit med om maken!

Det har sina fördelar att kunna handla när andra jobbar;)

Barnen och maken åt köttbullar, och jag en finfin lax med grönsaksgrej som tillbehör, väldigt gott:)

Sen gick vi och köade en stund för att få lämna in barnen i Småland, leklandet.

Medan jag stod och skrev i lapparna med barnens namn, och mitt mobilnummer så kom det fram en söt liten tonårstjej.

- Hej, är det du som är med i Familjen Annorlunda?

Jag har absolut inte fattat att jag blir igenkänd utan blir lika förvånad varje gång:) men jag svarade ju ja.

- Kan jag få din autograf?

  - Sure:)


Nej så sa jag ju inte, såklart! 


Det känns så märkligt att nån vill ha min autograf:) men väldigt, väldigt smickrande!

Jag blir nog nästan lika nervös som de som frågar i ärlighetens namn:) men jag skrev mitt namn på baksidan av ett papper från Ikea:) och den söta tjejen tackade och gick tillbaka till sitt sällskap


Vi lämnade in barnen och maken tog med sig Lovelia och åkte hem, hon är ju för liten för att få gå in där, och blir så ledsen för hon vill ju så gärna. Hon skulle klara det utmärkt, dessutom har hon ju två storasystrar med sig, men lite till får hon vänta:)  Maken hatar att gå på Ikea så han var såå nöjd med den fördelningen..


Sen gick jag och J runt utan barn för första gången, eller Jordan var ju med såklart,men han somnade, så han gills inte;)

Jag köpte sex små runda fårskinnsplättar att lägga på matbordets stolar, för ungarna har suttit och kavat runt på de vi har så banden gått av:(

De här funkade superbra, om än att det ser lite fjuttigt ut, skitsamma:)

Lampfötter var det andra inköpet för de vi har i gillestugan hade nån kanin gnagt på upptäckte jag....ihh.


På väg ner med hissen så kom det fram två små tjejer i Robban och Corrindas ålder, fnissade lite generat och frågade om det var jag som var med i Familjen Annorlunda?

-Jaa, det är jag:)

- *fniss, fniss* Vi kände igen dig:)  Du är den bästa, ni är den bästa familjen!

-Tack så snällt:)


Uppsalas barn är lokalpatrioter:)


Maken blev stannad utanför toaletterna när han följde med Trixie på toa, en tjej som berömde oss och tyckte det var ett bra program:)

Kompis J, hon bara skrattade åt oss, och kunde konstatera att folk i allmänhet tittade och kände igen oss utan att komma fram.

Jag ser inte sånt, jag tror på allvar att ingen känner igen mig, och OM  nån tittar så tror jag antingen att mitt hår är i oordning, eller att jag har en fläck på näsan, eller ful jacka eller så;) eller så tror jag att de tittar på nån bakom mig.

Att JAG skulle vara nåt att se betvivlar jag ju...:D


Jaja, vi handlade det vi skulle och åkte hem till våra fredagstacos...

Novalie mådde inte så bra, hon hade väldigt ont i huvudet, stackarn, och fick en alvedon lite senare.

Ute töar det och regnar och snöar om vartannat och det är inte ett dugg kul. Det ska ju bli kallt igen! Varför ska det bli så här, trist:(


Jag tror att kylan har hållit alla baciller i skick här, för med tövädret så kom sjukdomarna:(

Jordan är förkyld och mår inte så där strålande han heller.Lovelia likaså..


Idag så har vi inte gjort mer än nödvändigt!

Jag sov läänge, välbehövligt efter en natt med många uppvaknanden pga liten snuvig Jordan, men ändå var jag inte ett endaste dugg pigg:(

Åt frukost vid lunchtid....och sen slöade jag vid ena datorn och mannen vid den andra, ganska skönt:)

Robert den lilla knasbollen fick för sig att han ville åka pulka!

Men snälla nån, det har varit minusgrader och kanonsnö hur länge som helst och då har han inte velat åka, men nu, när det regnar, DÅ minsann....  

Han tittade ut och konstaterade att jag kanske hade rätt:)


Mannen hade tagit fram en stek som han gjorde till middag, jag bidrog med såsen, för det tycker han verkar svårt;)

Jättesvårt, bara ta skyn, koka upp reda av och i med grädde och lite kryddor:D

Men han kan gärna tro att jag är en trollkarl vid spisen  


Innan maten hann jag träna lite styrka och duscha:)

(ville bara tala om det, hihi)


När jag stod där vid spisen och hällde av spadet från de kokta morötterna ner i såsen(just det ja, brukar hälla i det åxå) så kom jag på att jag fått en sån här:

  

Jag har tyckt att det verkar vara en ur töntig pryl, gjord för osäkra föräldrar som tror att man måste ha special grejor till allt;)

Men vad tusan, jag har ju fått den, jag testar!

   Jordan tyckte den var kul att leka med innan jag hade fyllt den med morötter iaf:)



Laddad och klar:

 

Tre små kokta morötter, nu ska vi se vad killen tycker!

På med haklapp och plats i matstolen och "Varsågod Jordan"

  Ja, de verkar ju vara en ganska smart pryl det här:) Han smaskade och sög i sig en hel del av grönsakerna, men jag vet inte jag...Att sitta och mumsa på ett NÄT ??

Nja, men är han nöjd är jag nöjd! Och han ÄR nöjd:)


Jag blev positivt överraskad av att den var lätt att diska åxå, trodde den skulle vara orange för evigt nu, men nix, lite diskmedel och gnugga lite så såg den ut som ny igen!

Så det är nog en ganska bra grej ändå:)

Fast som alltid så går det säkert lika bra med selleri, eller iaf utan specialgrejor:) 


Jag är lite ambivalent till sånt.

Å ena sidan tycker jag det är urtöntigt, att man skapar ett behov av tex. babysittrar som gungar av sig själva och spelar musik,eller såna här matnät, men å andra sidan tycker jag det är skitkul och provar gärna, fast drar mig för att köpa det eftersom det oftast är dyrt och egentligen onödigt:)

Det finns ju nästan alltid en simpel lösning på alla "problem".


Jaja, nu ska jag köra lite barn i säng, de som är friska är uppe än allihopa..!

Kvällspigga som sina båda föräldrar:)


I morgon skulle vi haft fint besök, men får lov att skjuta upp det eftersom vi fått lite bacillinvasion här, inget kul om inte ungarna kan vara med och pigga!

De såg fram emot det, och vi med, men förhoppningsvis så blir det av snart!!


Istället får vi roa oss med att fixa iordning Corrindas rum, hon har tjatat i en evighet och vi har sagt; Snart...

Hon är jätteglad, för då hinner det kanske bli klart tills vårt fina besök kommer!

:)

Det är inte mkt som ska göras, men det tar lite tid. En garderob ska bort och under den finns inget golv, så det måste fixas, sen är det mest ommöblering, en ny säng ska in och den gamla ut, och lite sånt.


Men det får vi se om vi kan påbörja, de beror ju lite på allmäntillståndet i familjen!


Nu ---------------------->  Natti natti:)



 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

28 februari 2010 01:40

Vilken smart matnäthållare ändå! jag gillar ju egentligen idén med att låta barnen vänja sig vid fast föda helt själv, barnstyrt med egna små händer utan matning, även om jag inte gjort det med mina barn :-P TÄNKTE ju gjort det med Elmer bara blev inte så hehe

Men många är ju nervösa för det här med att sätta i halsen och då är det ju toppen med ett nät så fler barn får upptäcka maten själva, även fast de har nervösa föräldrar :-)

http://beckahbitch.se

 
Malin

Malin

28 februari 2010 07:23

Hihi! Såna fjuttar har vi också på alla våra stolar. Jag har klippt bort alla lapparna, har du nån lapp kvar och i så fall ... kan man tvätta dom?? 40 grader?? ;)

Kram Malin

http://www.loe.blogg.se.loe.blogg.se

 
Ingen bild

Carola m 8

28 februari 2010 12:24

Beckah: Ja ungefär så tänkre jag:)
Malin: Japp, 40 grader, ingen torktumling:) Jag klippte bort det mesta, men sparade precis en liten remsa med tvättrådet:) Syns inte(så mkt*s*)

 
Lillmonster

Lillmonster

28 februari 2010 18:48

Jag tror nog jag också hade varit avvaktande mot att mina härliga monster skulle tugga på nät. Men å andra sidan så sätter vi gummi/silikonnappar i munnen på dem så det är väl inte så konstigt. :)
Här blir det inga fler bebisar men det kunde ju vara något för det blivande barnbarnet när han blir så stor.

Kram Kram

http://lillmonster.com

 
Linda

Linda

28 februari 2010 20:25

Hej hej:)
Åå vad härligt att gå på ikea, älskar det varuhuset, fullt med massor av inredning:)
Ni verkar vara en sådan härlig familj, missar inte ett enda program av familjen annorlund:) haha..
Jag har ettt stort hjärta för barn:) Har tyvärr inga egna än, men jobbar på en special förkskola för döva och hörselskadade barn 1-3år och extra jobbar även som resurs/assistent åt två tvillingpojkar med autism som är 7, varannan lördag.. Mycket mysigt och härligt..
Vill tillbringa min tid, med barn så mycket som möjligt och än finns det mer tid över för barnen:) Hihi..

Är det kul att vara igenkänd, dem gånger någon kommer fram? Även om som du säger att du inte riktigt tänker på det:)
Dina barn är så himla fina och söta:)

Hoppas att du haft en härlig och skön helg!
Ta hand om dig och familjen! Kramar

http://lindalewander.blogg.se

 
petra

petra

1 mars 2010 04:34

Hejsan! Då var det bänkning ikväll 20.00 heligtid missar inte ett program lilltjejen & jag spelar även in programmen (vi är lite tokiga vi) men det är så kul att se hur otroliga ni är allihopa som får er vardag att gå ihop. Är nog lite avensjuk på att ni har så många barn det har alltid varit min dröm med stor familj. Så jag hoppas att de hinner ändra så att detta inte är sista. Det känns så defenetivt =0( Ville bara säga att ni har underbara glada, harmoniska & lyckliga barn. Ha det bra Kramiz

http://bjorkhallsbusarna.blogg.se

 
Ingen bild

Sofia

1 mars 2010 21:39

Eran familj är klart bäst! Ni verkar vara en så underbar familj. Har verkligen fastnat för namnet Trixie -så sött! Skönt, för i eran familj har man lärt sig alla namn på barnen ;) Gillar din blogg jättemkt, de är så intressant att läsa här. Hoppas du fortsätter länge till. Ha de bra!

 
Ingen bild

Elin A

2 mars 2010 10:09

Hej! Jag har följt programmet sedan start, även förra säsongen. Gillar det och inser varje måndag hur lätt jag har det med mina 3 barn och sambon inser att det räcker för vår familj:) Även om jag drömmer om en fyra om några år.
Tycker ni verkar ha bra koll på barnen och säger åt dom fast ni blir filmade. Och som jag skrattade åt karusellåkningen igår! Jag hade skrikigt precis lika mycket som Corrinda gjorde.

Kanske har du fått frågan förut. Men hur tar barnen det att dom blir igenkända? Är det nån som blir retad i skolan för att dom är med?

Ha det så bra! Mvh Elin

 
Ingen bild

Johanna

2 mars 2010 12:36

Brukar alltid kolla på programmen!Ni är heltklart bästa familjen!

Sofia:Bli inte avundsjuk nu,men jag har lyckats lära mig alla namn i alla tre familjerna!

 
Ingen bild

Anette

2 mars 2010 13:18

Oj, vad roligt det är att läsa din blogg! Ni verkar vara så lugna du och Per! Har själv bara 3 barn, men blir inspirerad av att läsa din blogg och hur positiv du verkar till allt:). Barnen ÄR ju en rikedom, det har jag fått lära mig med tiden, även om jag i början gnällde över allt lite väl mycket...
Jaså ni storhandlar inte heller? Vi gjorde det förut men fann det också mycket stressande och ansträngande och framför allt tidskrävande! Istället handlar vi också nästan varje dag, det är lättare tycker vi.

Hälsningar från Finland:)

 
Ingen bild

Simon :)

3 mars 2010 00:41

Hejsan!
Oj va mycket läsare "Besökare igår: 1 114"
Jag missar inte ett program utav Familjen Annorlunda.
Tycker att ni verkar vara en helt underbar familj! Underbara barn som hjälper till och finns där för varandra. Fränt att se hur man kan få vardagen att gå ihop... när man är så många :) Mycket att tänka på! Jag är 24 år och bor tillsammans med min flickvän i en liten etta.. och jag tycker det är mycket :) hehe Du har en mycket trevlig blogg! Sköt om dig och hälsa familjen! mvh Simon

 
Ingen bild

Carola m 8

3 mars 2010 13:13

Lillmonster: Tja, om du vill köpa nåt onödigt men smart nån gång så vet du:)
Linda: Vad roligt att du tycker om att jobba med barn:) Hoppas att du får egna så småningom:) Jag tycker det är jättekul att bli igenkänd, men en märklig känsla, för jag har ju inte gjort nåt speciellt:) Tack:)
Petra: Tack:)
Sofia: Tack:) Trixie är jättegulligt! Jag funderade på det i många år innan hon kom, men ingen av de andra tjejerna passar att heta det, hon ÄR en TRixie:)
Elin: Vi har oftast koll på barnen, och de blir tillsagda om de gör nåt galet, kamera eller ej:) Barnen tycker det är kul med uppmärksamheten som följt, de flesta tycker det är coolt att de är med, men i tisdags blev Corrinda retad för att hon skrek så...men lärarna pratade med barnen och så var det bra med det, hon är glad:)
Hoppas du får din fyra!
Johanna; Tack

 
Ingen bild

Carola m 8

3 mars 2010 13:15

Anette: Tack:) Tre barn är inte "bara", allt är relativt och tre kan vara fler än 23;) Man får gnälla;) Kul att fler inte storhandlar! Vi har en så bra affär i närheten så det är inget svårt att handla varje dag:)
Simon: TAck

 
Ingen bild

Elin A

3 mars 2010 14:02

Vad skönt att lärarna kunde prata med dom som retade henne. Min sambo är väldigt bestämd på att en fyra ska det inte bli så det blir säkert inte så, vi har dessutom inte plats i huset:) Vi har lite tätt mellan dom 2 minsta, 1 år och 7 månader, så vi har att göra om man säger. Som nån skrev på ett grattiskort när minsta sonen föddes: Grattis, ni kommer inte sakna nån fritid....

 
Ingen bild

Åsa

3 mars 2010 22:02

Försökte kommentera igår, men det försvann i postningen - Ville bara säga att tonårstjejerna växer för varje avsnitt. Så fina de är med småsyskonen! Många bevis på detta i gårdagens avsnitt. Och nu pratar jag om de små, inte om tvillingarna just ;-)

 
Ingen bild

Johanna2

5 mars 2010 16:19

Vilken smart pryl det måste vara ändå!Vet du var de går att hitta?Kanske kan prova det till min yngsta tänkte jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards