Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

Ett halvt år, redan!?

Av Carola - 3 mars 2010 22:57

Igår var det sex månader sen Jordan föddes!

Men vänta nu jag hinner inte med!

Alldeles nyss så var han så här liten:

   4,2kg nyfödd bebis på väg hem till familjen:)


Nu är han så här stor:

  

8670g och 70cm lång, en stor och ståtlig kille  


Vi var och vägde honom idag, och han har inte gått upp mer än ca 200g på en dryg månad så äntligen planar han i vikt!

Bvc läkaren pushade för smakportioner, för " han behöver mer mat nu"....ja eller hur;)? Han är ju nästan undernärd:)


Jag vet att det är dags, och jag vet att det börjar ta slut med järndepåer och allt vad det är, men det skiter jag i. Han är god och glad och synnerligen välnärd, och jag vet att min mjölk duger gott som enda föda tills vi är redo att börja smaka på annat. Igår köpte jag majskrokar, men idag hann vi inte med att prova nån sån, och det gäller att vara snabb med dem, för alla barnen ÄLSKAR de där krokarna, fast de inte smakar ett dugg:)


Igår så skulle jag borsta håret innan vi åkte till musikleken, och tänkte att jag sätter honom här på skötbordet, han sitter väl en sekund eller två innan han faller ihop i fällknivspositionen.

Då förvånade han mig med att minsann kunna sitta, helt själv, rak i ryggen som en fura:)

   Okey, då, nästan rak i ryggen iaf;)

Han har inte världens bästa balans och det går inte att lämna honom sittandes på golvet för då ramlar han omkull, han har inte lärt sig parera än:)

Men å andra sidan har han inte fått öva heller!  Jordan är så snäll och glad jämt så han har inget emot att ligga ner på golvet på rygg, så då har det bara blivit så att man lägger ner honom så.  Han har knappt vänt sig till mage förrän nu de sista dagarna.  För bara några dagar sen fick han äntligen med sig den där armen som hindrat honom från att komma runt:)


Idag så visade han igen hur STARK han är, för han står helt utan stöd, fast ändå med massor av stöd:

   Såhär gjorde Lovelia åxå, och hon började gå sen när hon var tio månader, tidigast av alla våra barn, få se om den här gossen kan tangera det. För min del får han gärna vänta tills han får förstånd nog att inte ramla omkull överallt:)


Han fick sprutor på BVC åxå, och det var ju faktiskt inte sådär himla roligt:(

Han satt i mitt knä och pratade glatt med bvc sköterskan och doktorn, som stod intill med varsin spruta, så stack de honom i varsitt lår samtidigt och fyyyyy så ledsen han blev:(

jag förstår honom, här flörtar man med folk och som tack så sticks de??

  

Men, det gick fort över:)


Han reagerade inte på de förra sprutorna så det borde gå ok idag med, han är lite snuvig så det kan ju iofs ställa till det lite. Lite gnällig är han, men det är ju svårt att veta av vad.


Han och jag har varit på Lingon och blåbär party nu på kvällen, och där var barnen sjuka med vattkoppor:) Jag visste såklart om det, men jag tror inte att Jordan smittas, han helammas ju. Corrinda hade det när hon var lika gammal, ja Robban med, och hon fick det igen förra julen...så det är ju nackdelen med att få det när man är bebis-  man har en del antikroppar kvar från mamman,  inte tillräckligt för att inte smittas, men för mkt för att bilda egna antikroppar...

Jaja, det återstår att se hur det blir med det:)


Såhär trött och deppig var han för ett tag sen:

   Nu sover han:)  I vagnen i hallen....




............................


I morgon ska vi försöka komma iväg till Robban, Corrinda och Novalie i skolan, de har föräldravecka, då man är EXTRA välkommen att hälsa på, så det brukar vi göra:)


Till slut:


Corrinda dementerar:

Att hon synbarligen skrek sig igenom Blue Fire är helt taget ur sitt sammanhang, det är ihopklippt och avklippt och bortklippt och loopat och påhittat och det är inte hon utan nån som är väldigt lik henne och....  


Stackars Corrinda, hon hade sån ångest inför avsnittet i måndags, av Familjen Annorlunda....:)

Hon visste ju att  de skulle visa från bergoch dal banan, som faktiskt är nummer ett i Europa, den värsta som finns alltså:)

Och det kändes ju sådär för henne, såklart.

Vi andra tyckte ju att det var skitkul, och har skrattat enbart vid tanken på hur hon skriker, och jag vet ju att hon inte blev skadad för livet, för hon var ju på den igen direkt, de åkte en ytterligare gång direkt efter den första!!

Hon var ganska rädd innan, men hon ville ändå gärna åka, och hade hon INTE gjort det så hade hon ångrat sig och tjatat om att vi skulle åka tillbaka...

Det fanns kameror på alla platser i vagnen, men de funkade bara på en rad....och såklart lyckades hon sätta sig där;)


Ganska lyckat:)  Ja inte om man ser det från hennes håll förstås, ,men från alla andras:D


Hur som helst, hon åkte, och jag är superstolt över att hon vågade:)

Min lilla räka  !
Robban var på vippen att vara för kort, och lyckan i hans ögon när han insåg att ha skulle få åka, den var obetalbar:)

Det fanns en annan berg och dalbana åxå, eller det fanns fler, men en som de ville åka men inte fick för de var för korta, så de blev glada att de var långa nog för Blue Fire.


Vi hade en superresa, allt var bara kul:)

Nej, INTE Rambo dubbad till tyska;) men allt annars!


Nu hojtar lilla halvårsbebisen på sin mamma, bäst att ila:)

Ha det gott<3


Bye bye:)

 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

4 mars 2010 08:22

Bara ÄLSKAR corrindas personlighet, hon är ju helt underbar

http://beckahbitch.se

 
Ingen bild

Elin A

4 mars 2010 08:34

Grattis till Jordan på 6 månaders dagen:)

Carola, jag tänkte på detta med er fredagstacos, har du testat att göra med kycklingfile istället för köttfärs? Kanske inte variation för er vuxna.

Corrinda, jag tror att dom flesta i landet hade skrikigt om dom åkte den karusellen, den såg väldigt läskig ut och jag hade inte vågat åka den iaf.

Ha en bra torsdag!

 
Camilla

Camilla

4 mars 2010 11:42

Hejsan!

Jag har inte kommenterat här tidigare, men jag tillhör också den stora fanskaran av anhängare till Familjen Annorlunda. :) Vi har "bara" fyra barn men jag känner ändå igen mig en del i programmen. Och av de tre familjerna som deltar så är vår sammansättning nog mest lik er familj. Dessutom är jag känd för att ofta fatta mig tämligen långt då jag skriver nåt, men på den här bloggen finns det en stark konkurrent i den frågan märker jag. ;) Kul!

Vår familj gillar också nöjesparker och vi har besökt ganska många sådana runt den övre halvan av Europa. Bl.a Europa Park! Fast vi bodde inte på ett lika häftigt hotell som ni hade. Och då fanns inte heller Blue Fire ännu. Du kan hälsa Corrinda att jag säkert skulle ha överröstat henne. För jag har alltid skrikit mig hes i berg- och dalbanor. Det hör liksom till tycker jag. Fast killarna i familjen brukar tycka att det är lite jobbigt ibland. ;)

Tack för att det finns såna som ni som medverkar till att det finns verkligt bra reality-tvprogram!! Era barn är himla härliga och en speciell eloge till de stora tjejerna! Modigt av dem att ställa upp. Vår äldsta är också en tjej och hon var tidigare duktig på att passa sina yngre syskon. Men nu studerar hon utomlands, så vi har tyvärr mist vår pålitligaste barnvakt. För en 14-årig storebror funkar inte alls lika bra har jag märkt. ;)

Grattis till halvårskillen! Tiden går himla fort.

http://heffaklumpeliv.blogspot.com

 
Ingen bild

MissParkas

4 mars 2010 11:45

Jamen eller hur, redan 6 månader, vad hände där?! Vad hände med mitt lilla "lama gosedjur"?! ;)

Alltså Corrindas personlighet är SÅ som Tildes. Jag tyckte det var roligast just när hon roffade åt sig sittplatsen vid fönstret, som sedan var FEL. *ler* Tilde hade gjort preciiiis samma, och blivit sååååå arg! Behöver väl inte ens tillägga något om den underbara turen i "karusellen" (kallar man det för karusell i Uppsala?! ;))

 
Annica

Annica

4 mars 2010 11:50

Min dotter Maia som är 11 förstod inte alls hur Corrinda ens vågade åka den karusellen så hon var verkligen modig ändå. Maia hade nog inte vågat alls, själv hade jag aldrig åkt den! På tal om Bvc så verkar det ibland som om de har standardsvar till alla utan att ens fundera på vad dem säger. De flesta barn går det ingen nöd på även om de inte äter mängder med "vanlig" mat vid 6-8 månader.

http://mizhakatt.bloggplatsen.se

 
Janette

Janette

4 mars 2010 12:00

Jordan är så söt! Fast de är alla andra barnen också =D

http://litefresh.blogg.se

 
Ingen bild

sussie

4 mars 2010 12:52

ja tiden går fort med dom små liven. Ibland ser man inte det förrän man har det svart på vit. Se bara som han har utvecklats på 6 månader. Corrinda hon är bara för skön. Hela hennes personlighet. Min dotter som är 13 år hade med skrikigt i den karusellen. Hade varit trevligt att få reda på hur ni boka den resan. Mina barn älskar med att åka karuseller. Ha en bra dag.

 
Anna B

Anna B

4 mars 2010 13:22

Att det händer så mycket på ett halvår ändå. GODINGEN!!! Han är helt underbart söt. Det där med när smakportioner ska startas med - det måste ju du ha märkt med - det ändras ju från barn till barn tycker jag. Jag ammade Felix i sex månader, utan en endaste smakportion, trots att BVC var på hela tiden (tänk att jag var så kaxig och bara sket i dem. Kanske för att han var typ jordens största bebis ;)) Sen när jag fick T, som inte var så där rasande stor och jag märkte att han behövde nåt mer och började med smakportioner lite tidigare, så sa de typ tvärtom, att det var bra att helamma längre. Jag sket i dem då med ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Lillmonster

Lillmonster

4 mars 2010 13:26

Tänk så fort de växer. Jag tycker det nästan var igår som du skrev och talade om att han hade kommit. :) Tiden bara springer iväg.

Jag hade nog velat åka den där bergodalbanan och hade det varit för 2 år sen hade jag gjort det utan att blinka. Då kunde jag åka allt. Nu sen ett år tillbaka blir jag åksjuk för minsta lilla. Det är hemskt att bli det på "äldre" dar. Men förhoppnignsvis så kan det bli bättre mot vad det är.

Kram Kram

http://lillmonster.com

 
Johanna

Johanna

4 mars 2010 14:31

Så söt han är:-D!!! Riktig gull-unge:-)

Och hälsa Corrinda att hon verkligen var jättemodig och tuff som vågade åka den hemska berg-och-dalbanan. Jag är

http://greendove.blogg.se

 
Johanna

Johanna

4 mars 2010 14:32

Så söt han är:-D!!! Riktig gull-unge:-)

Och hälsa Corrinda att hon verkligen var jättemodig och tuff som vågade åka den hemska berg-och-dalbanan. Jag är 28 år men hade inte vågat åka den!!!

http://greendove.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

4 mars 2010 17:07

Hur lång skulle man vara för att få åka ? :)

 
Ingen bild

Johanna2

4 mars 2010 18:02

Grattis lilla,hm..nej,stora Jordan på 6-månadersdagen!Vad stor han är nu!På TVn är han fortfarande en liten bebis!Hälsa Corrinda att jag skulle vrålat tusen gånger högre än henne om jag hade åkt den!

 
Annica

Annica

4 mars 2010 19:40

ojoj ja va tiden går fort när man har små.
nästan dags att börja tänka på en till nu va? hihii ;)

hoppas ni får en fin kväll
kram

http://trollmorsbusungar.blogg.se

 
Carol

Carol

4 mars 2010 20:56

Grymt imponerad av er! Själv har jag två barn och fullt upp med det, hmm...
Grattis till stora killen, 6 månader redan!? Lik sin pappa?! =)

http://www.noellesmamma.blogspot.com

 
petra

petra

4 mars 2010 21:03

Vad tiden går , på bvc är det väl aldrig nöjda antingen äter de för mycket ökar för mycket el äter för lite växer för lite. Jag personligen tycker att man känner sina barn bäst själv & kan avgöra det själv.Har jag gjort med mina 3 stora & kommer även att göra det med denna guldklimp. Förresten så har Jordan ju smakat morot i den där tygpåsen ju.

Tycker Corrinda var jättemodig som åkte fast hon var så rädd från början. Ni såg ut att ha en jättemysig weekwn allihopa. Tyckte att de stora tjejernas komentar var så skön att det var bar med små syskon för då kunde man ta en för att ha en anldning att åka rutchkana typ =0) Ha en trevlig helg ser framemot MÅNDAG.

http://bjorkhallsbusarna.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

4 mars 2010 21:13

Hejsan!:) Tycker att ni är en så härlig familj!! O gud va stor Jordan har blivit.Grattis till halvåret! Tiden går alldeles för fort. Har en "liten" kille som är född i juli. Han o Jordan verkar vara ganska jämna..Kul att se att ngn annans barn oxå är "stort". Får ofta höra; va stor han e!
Hälsa Corrinda att jag inte hade vågat åka den berg o dalbanan. Modig tjej!
Kram till er alla!

 
malin

malin

4 mars 2010 22:55

Himmel vad härlig eran lillkille är!
Han får mig attt bli sugen på en till!
Fast det går ju inte, absolut inte nu.
Och sen är det försent.
Föresten skulle jag behöva byta familj först, för här är det bara lilltjejen och jag som kan tänka oss en bebis :)
Så vi får nöja oss med "Familjen annorlunda" på måndagar :)

http://pillris.blogg.se

 
Ewa

Ewa

5 mars 2010 15:26

Visst går tiden fort med dom små liven, särskilt när man har flera barn. Med det första hade man ju massor med tid, nu går allt av bara farten. Hoppas att ni får en trevlig helg.

Hälsningar Ewa

http://mammatill8.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carola m 8

6 mars 2010 00:21

Beckah: Hihi, jo hon är underbar, jag kan bara hålla med:)
ElinA: TAck; jo ibland är jag lite wild and crazy och kör lite kyckling eller nåt i tacosen:)
Ibland hittar jag kycklingfärs, och det gillar jag, men nu har vi mest räkor:) DET är gott!
Camilla: Jag kan inte fatta mig kort =D. Kul att ni gillar nöjesparker ni med, några tips?
Vi har bara varit på EuropaPark och Legoland...Självklart hör det till att skrika i bergochdal banorna:) Jag stod och tittade på, och ALLA vagnar lät som Corrinda:) Våra stora tjejer var de som var mest drivande på att vi skulle vara med i programmet:) Tack:)
Miss Parkas: Jag fick så dåligt samvete för det där med fönsterplatserna:( Hon hade inte sagt till mig varför hon ville sitta vid fönstret, och det var sånt jäkla kaos på planet att det absolut inte var läge att krångla. Personalen stod verkligen och tjatade på oss att sätta oss ner, och de var på mig flera gånger om att JAG skulle sitta så de fick komma med det där lilla fjollbältet till Jordan...men vänta HALLÅÅ, jag har sju barn som väl kanske ska sitta först eller? Uselt. Men jag förstår hur du menar:) Och Corrinda fick sitta vid fönstret sen:)
Annika: jag fattar inte heller att de vågade:) Håller med om BVC, jag har en jättebra tjej där, men gör ändå som jag vill:)
Janette : Tack!
Sussie: Visst är det så, man ser det inte förrän man har det mitt framför näsan:)
Tack:)
AnnaB: J, man har ju varit med några år, så jag håller med dig.Det bästa med det är att man törs göra som man vill;)
lillmonster: Jag har åxå åkt allt!! Men som du blivit fjantig. Jag vägrar tro att det har med ålder att göra utan mer pga att jag inte åkt så mkt de senaste åren för jag har varit gravid eller haft en bebis! Fast jag har blvit sjösjuk och höjdrädd efter att fått barn....:)
Johanna: Tack:) Jag hälsar Corrinda:)
Emma: 130cm:)
Johanna2: Ja det känns märkligt att se honom på TV, så liiiten:) Tack. Jag hälsar Corrinda, men tror inte att du skulle kunna skrika högre, det känns som en omöjlighet;)
Annica: Jaaaa, det vore ju härligt;) Vi får se:) Tack det samma!
Carol: Man har det man gör:) Jordan är nog väldigt lik sin pappa, till och med JAG kan se det ibland och jag brukar ha svårt för att se likheter på mina barn:)
Petra: Patricias kommentar där om att man kunde skylla på småsyskon när man vill göra nåt barnsligt, den är fin:) Ha en trevlig helg du med!
Emma: Jordan väger lika mkt nu som halvårsbebis som Janelle gjorde när hon var ett år.....
Tack, kram tillbaka:)
Malin: Byta familj är ju lite väl mkt att krångla med...men näästan värt det;) Nej då, bara skojar!
Ewa; Ja, tiden går för fort nu för tiden...Vet hur du menar:) Trevlig helg:)

 
Elin.Danielsson

Elin.Danielsson

19 mars 2010 21:06

Hej jag älskar er.

http://www.jibub.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards