Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Carola - 5 mars 2010 22:53

Fredagkväll.

Det innebär alltså att vi ätit tacos;)

En kommentar på Facebook påminde mig om den där gamla reklamen: Kyckling på fredag det enda man vill ha, kyckling på fredag då mår man riktigt bra....

Ahh, jag äter gärna kyckling på fredagar ist  !!

Men nope.  ;)


Idag vaknade jag av att Lovelia smög in i sovrummet och klättrade upp i sängen för att få hjälp på med klänningen:)

   Den lilla luringen, när hon vaknar så smyger hon upp så försiktigt att jag inte vaknar:)

Idag hade hon klätt på sig allt, men klänningen krånglade lite så då behövde hon hjälp, och smög så fint så inte Jordan skulle vakna, men det gjorde han ju ändå.

Det gjorde nu inte ett dugg för det var hög tid att gå upp.


Igår kväll så var mina tre äldsta tjejer på konsert.

Då var det äntligen dags för Tokio Hotel:)

För två år sen hade de biljetter, men då blev det inställt typ en vecka innan pga av att sångaren var tvungen att operera halsen akut:( Tjejerna grät och var ledsna, men med tiden så gick det ju över, och de tappade intresset för killarna.


( Jäkla svikare  , själv älskar jag fortfarande Bon Jovi, sen den första gången jag hörde dem när jag gick i sjuan, eller om det var åttan:)  )


Men, i höstas så kom Janelle och bad mig köpa biljetter, för då skulle de komma igen. Corrinda ville så gärna se dem, så jag bokade fyra platser, en till Janelle, en till hennes kompis, en till Corrinda och en till mig själv:)

Patricia skulle inte gå. Men efter att ha funderat nån dag så ångrade hon sig, och fick ju då min biljett:)

LIka bra det, för inte hade jag velat lämna min bebis hemma!

Mannen skjutsade dit dem, och så här fina var de i hallen innan de åkte:

  

Eh, GISSA vem som sminkat sin lillasyster????  :)

Corrinda älskar att sminka sig, men får inte för oss, men igår så fick hon ett OK,och var överlycklig:)


Jag hade fått bra platser åt dem så de såg kanonbra, och Corrinda har hela mobilen full av filmer på dem, smått och litet men ändå:)

Det var nöjda tjejer som kom hem  framåt midnatt, och de stora är nyfrälsta  , det blir ju så när man får se dem live. Konserten verkar ha varit toppen om jag ska tro mobilvideona, scenschowen ser rätt cool ut:)


Janelle vaknade igår med migrän igen, hon hade det i måndags eller tisdags åxå..inte kul.

Några alvedon och ett par timmars sömn botade det hela. Oftast brukar det räcka så, bara hon får i sig värktabletter tidigt, så brukar det vända.

Usch, jag var så orolig att hon skulle vara så dålig att kvällen skulle bli förstörd, för både henne och hennes kompis..Hon hade säkert åkt ändå, men hur kul är det att sitta på konsert med migrän??

Tur att det blev bra!!


Nu är de iväg på konfirmationsläger, mina tonåringar.

Den äldsta som ledare och den yngre som konfirmand:)

Blir nog kul!

Det innebar att jag helt plötsligt stod utan den eminenta barnvakt jag alltid brukar ha på fredagar när jag skjutsar Robban på tennis!

Nån av dem brukar alltid vara hemma och inte göra nåt speciellt, antingen ska de iväg senare, eller inte alls, så de brukar tycka det är OK att hålla ett öga på de mindre, speciellt som de kan sita vid datorn eller TV:n och slöa;)

Dessutom brukar de ju laga mat...tacos you know  


Så det var bara till att ta med sig hela ligan, vi lämpade av Robban och åkte till leksaksaffären för att fördriva tiden:)

Novalie och Trixie hittade pappersdockor med kläder som man fick måla själv så det fick de en varsin, och så köpte jag överdrag till barnvagnshjulen, det ska man egentligen ha på Friskis, men jag har fuskat lite...:)  De funkar bara på två hjul för de i fram är för små...men det löser jag på nåt vis:)


Och på tal om för små...

Jag köpte två bodys till Jordan igår, den ena i storlek 74, den andra i strlk 80.

Båda på Coop, båda Friends,bara det att den ena är ekologisk.

Varför är de då lika stora?

  

De är ju för tusan EXAKT lika stora!!

Sånt här gör mig knäpp. (det är den med  möss på som är strlk 80)


Nej, värdelöst är vad det är!

Den här slipovern är en 68cl:

   VEM har bestämt att storlekarna ska variera så här?? Jag bara undrar.

Byxorna är  74cl och de är rymliga...det är ett litet äventyr att köpa kläder minsann, ska det passa eller inte?


Släktingar som vill köpa kläder åt ungarna frågar vilken storlek det ska vara, men det  går ju INTE att svara på, så jag brukar ta i i överkant. Bättre för stort än för litet, är min filosofi:)


Idag var det ju ett helt underbart väder ute, med strålande sol!!

När dörren stod öppen så kunde man sitta i hallen och det värmde skönt, sååå härligt, jag älskar solen:)

Det lär behövas mkt sol och värme för att smälta de här:

  Ser ut som i fjällen:)  

Här ska vi ha våra utemöbler snart ju!!  



I morgon ska Corrinda spela basket hela dagen, småtjejerna ska på gympa och Robban vill leka med en ny kompis som han träffat på tennisen, det blir nog bra.


Söndag babysim och sen ska vi till syster yster som fyller år idag, på fika.

Och sen är det måndag igen....ojojoj, det går fort....


Men nu är det snart dags att packa ihop för ikväll:)

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards