Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Carola - 9 mars 2010 22:24

Igår var det näst sista avsnittet av Familjen Annorlunda...vad fort det har gått!

Varför blir jag förvånad, tiden rusar ju på i 180 knyck hela tiden, men ändå...:)

Nästa vecka ska Corrinda få sitt sista utbrott i rutan   och vi ska döpa Jordan:)

 Han är sex veckor då han döps, en liten pluttig sak...


I verkligheten, eller i nutid kanske man ska skriva, för verklighet var det ju i alldra högsta grad även fast det var inspelning:) så har han på bara några dagar blivit väldigt mkt mer stadig på att sitta:

  

Nu håller han balansen ganska bra!

Det som inte syns i bild är att Janelle sitter till vänster, beredd att dyka fram och rädda honom från att slå pannan i golvet när han tippar;)


Igår var det pratgrupp för Trixie, men den vanliga fröken var sjuk, så det var en annan tjej där, och då blev Trixie väldigt blyg och vågade inte gå in:( så hon fick sitta ute med alla föräldrar och se de andra barnen på web-tv. Funkade det med:)

Normalt så sitter alla barn, tror de är fem stycken som mest, med två logopeder i ett rum och gör olika övningar, alla föräldrar sitter i ett rum bredvid och kan följa det hela via webkamera.  Mkt bra för då vet ju vi föräldrar vad som hänt och hur det är tänkt att vi ska träna hemma, men barnen får vara ensamma med logopederna.


Jag var samtidigt på Friskis och körde ett corepass och sen hämtade jag Novalie i skolan efteråt.

Maken och Lovelia var med Trixie.


Hem och laga mat, blev kycklinggryta och ris, till Janelles lycka hon älskar det:)


Idag var maken med Lovelia på Öppna förskolan, för första gången på en evighet:)

Jordan har musiklek på förmiddagen och då kan inte Loppan vara med, så vi har löst det så att han är hemma med henne, eller hittar på nåt, och jag och lillskrutt sjunger:)

Så åker han ut och jobbar efter lunch.

Det har sina fördelar med att kunna bestämma lite själv över sitt jobb!

Trots att han inte tar ut föräldrapenning  mer än de dagar som är öronmärka för honom så är han hemma MKT med barnen!


Lovelia hade målat en fin teckning som hon var jättestolt över, visade mig den direkt när hon såg mig och sen alla syskon i tur och ordning efter att de kom hem:)  Nu sitter den på anslagstavlan i köket.


Jordan var trött efter musiken så han somnade gott i bilen på väg till KappAhl sen, jag var dit och köpte strumpbyxor åt småtjejerna för alla deras är för eländiga. De suggar till sig ganska fort tycker jag, eller så kaaaaan det bero på att jag tumlar dem...  .

Nu har de ett varsitt par med Hello Kitty på och ett med My little pony:)


Hämta Novalie på skolan och sen hem och greja lite. Robban är hemma och är sjuk, idag och igår, inget större fel på honom men lite ont i magen igår och i huvudet idag, så det behövs lite vila hemma.  Få se om han går i morgon, han ser lite blek ut så troligen inte.

Corrinda följde med en kompis hem direkt efter skolan, och sen åkte de på basket tillsammans med Perra som hämtade de där, de kom hem lagom till Desperate Housewifes;)


Jordan somnade vid halv fem tiden, så då hann jag ju med ett styrkepass innan matlagningen, visst är jag duktig? :)

Men vad fasiken, det är tvunget att få ordning på dallret  


Maten blev panerad fisk och ris....ungarna älskar det och väljer alltid ris om de får:)


Nu vill lille gubben inte vara hos pappa längre, så det är dags att sluta plinka på tangentera och mata bebis!!

Natti natti:)

  

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards