Alla inlägg den 11 mars 2010

Av Carola - 11 mars 2010 22:20

Idag när jag hämtade in posten så låg det två brev adresserade till Robban där.

Jag blev sååå nyfiken!

Corrinda som kom samtidigt med mig tjatade om att vi skulle öppna dem, men nope,. så kan man inte göra!

Men åh så nyfiken jag var:)


När han så ÄNTLIGEN kom hem, efter kanske tio minuter en kvart...när man väntar är ju en minut en evighet  ! så öppnade han så breven.Det första öppnade han i hallen med Corrinda och hennes två fnittrande , gapvrålande kompisar som ville se..de hade ju såklart försökt kika genom kuvertet och tyckt sig se att det var ett hjärta...och de var alldeles tossiga av flams;)

Robban han fattade ju inget alls, de kom ju bara och slängde åt honom brevet och gapade att han skulle öppna...;)

Han hade en kompis med sig han med, som är en lugn och fin kille som älskar Lovelia:)

Efter att ha öppnat det  första kuvertet så blev han alldeles generad  , och gick in på sitt rum tillsammans med kompisen för att öppna och läsa nästa. Jag fick följa med....tur det för jag höll på att gå upp atomer av nyfikenhet:)

  

Titta!

Två systrar som skrivit varsitt kärleksbrev till min son, gjort sig besväret att leta reda på vår adress och skickat det  , så gulligt så det är inte klokt!

Varsitt foto på sig själva hade de klistrat dit åxå, två små sötnosar:)

Robban blev generad med väldigt glad. Det är BARA han som fått kärleksbrev, och de andra är allt lite avis, jag med för den delen;)

Det var lääänge sen man fick det ju:D


Jag frågade om han skulle skriva ett svar, och fast han HATAR att skriva så funderar han på det.  

Min son, charmören:)



Igår var jag Lovelia och Jordan på Loppans musiklek, och helt plötsligt så gick hon fram och satte sig i knät på vår underbara ledare:)

Det brukar hon aldrig göra utan hon brukar sitta och ha noga koll på mig, senaste gångerna har hon velat ha Jordan i famnen, så det brukar hon få ha om han är på det medgörliga humöret:)

Nu ville hon vara i närheten av musiklekens ledare hela tiden, satt i knät, satt intill eller ville bli buren när vi dansade:)

Mysigt!

Efter att vi sjungit färdigt så satt vi kvar och väntade på att Trixies kyrkis skulle sluta.

   Lovelia bygger bebispussel.


När Trixie kom ut så åkte vi direkt till Friskis för ett styrkemedelpass-

Nån undrade hur jag gjorde med Jordan när jag tränade, och det är ju så himla bra att de har barnpassning två lunchpass/v. :)

Några äldre damer som tar hand om bebisar upp till ca 1½år, så det är bara att lämna in honom där:)

Han är ju världens snällaste bebis så än så länge har det inte varit några problem.

De har inget ansvar för de äldre syskonen, men håller ett öga på dem, men Lovelia och Trixie brukar springa fram och tillbaka i en korridor eller sitta och titta på när vi gympar, eller för den delen, så gympar de lite själva utanför dörren till salen:)

Det har funkat utmärkt!

Ibland vill de titta på film och det finns ett barnrum med Tv+dvd, lite papper och pennor osv.

Toppen!


Efter gympan slapp jag stressa som jag annars får göra för att hinna hämta Novalie, för hon åkte hem med en kompis. Annars är passet slut 13.15 och då ska jag hämta Jordan från damerna, duscha, klä på mig och sen på med ytterkläder och köra en halvmil till skolan där hon ska hämtas 13.45

 Det brukar vara på håret, men med lite snabba ryck så funkar det:)


Det känns lite konstigt när inte Novalie är hemma , jag har inte vant mig vid det än:)hon brukar inte följa med kompisar efter skolan, men jag fick undan en del i tvättstugan, vek lite tvätt:

  

Lika mkt kvar:)


Hann med att tvätta ett gäng lakan och handdukar åxå.

Lämnade de här backarna på sängen till maken, för det är hans göra att bära undan det  , det går an att tvätta och vika, men hu för att lägga in det i skåp och lådor;)

Han vägrar vika för han ser inte skillnad på kläderna, vems som är vems, jag tror att det är sant till hälften och att det till hälften är skitsnack för att slippa....;) så då får han dra sitt strå till stacken med det sista:) som jag ogillar.


Novalie blev hemskjutsad lagom till middagen, jag har så snälla kompisar:)




Idag har jag fortsatt tvätta så det finns att vika imorgon med, vilken tur! ;)

Trixie ville INTE gå till kyrkis idag, och innan vi fattade varför fick hon förklara många gånger. Till slut begrep vi att det var för att ena fröken var ledig och en kille skulle komma ist. Hon är lite rädd för honom tydligen...:) Han är världens snällaste, men det hjälpte föga att säga det, hon vägrade.

Så hon blev hemma med mig och de två minsta, satt och spelade dator mest hela tiden, nu när hon fick utan att nån stod och tjatade att det var hennes/hans tur.


Jag röjde lite, samlade ihop all smutstvätt som ungarna sprider runt i huset, skurade badrummet, fixade med de stackars blommorna som inte får vatten så ofta...typ aldrig, så ser de ut därefter åxå:) och stökade på i största allmänhet här hemma tills det var dags att hämta Novalie.


Det är ju varmare ute nu så det smälter och droppar från taken, vilket gör att vi fått en härlig knögglig isplätt precis vid ingången på två ställen, så när vi kom hem så hämtade jag spettet och hackade bort dem, skönt att kunna gå där utan att slå omkull...


Janelle kom hem och var nöjd för hon hade imponerat på sin hemkunskapslärare med en maträtt som hon gjort.

Jag tycker att ungarna ska kunna laga mat, jag kunde det nämligen INTE när jag flyttade hemifrån...kunde knappt koka tevatten;)

De har fått vara med och hjälpa till från det att de är ganska små, med småsaker, men ju äldre de blir ju mer får de prova.

Steka pannkakor tex det gör alla fyra äldsta med glans:)


Janelle som älskar kyckling brukar göra en indisk kycklingryta och det var den hon gjorde på hk:n.

Patricia ringde mig igår och bad om ett recept på en torskgryta vi gör ibland och som hon skulle göra på sin hk.

Det är himla kul att de kan få laga efter egna recept i skolan, vi fick ju mest koka och steka massa mat som inte var god när jag gick i plugget;)

Inte så konstigt att det inte var så kul kanske...


Jag tycker det är ganska trist att laga mat, kanske inte just att LAGA den, men det här med att matlagningen ALLTID avbryter nåt annat.

Man måste hela tiden anpassa alla andra aktiviteter efter matlagningen!

För äta bör man. Det är ju bara så:)

Sen är det ju roligare när man slipper höra massa klagomål åxå;) men den biten verkar man aldrig slippa från...  

Om jag får stå i lugn och ro med maten och har lite inspiration så tycker jag att det är ganska avkopplande. Ungarna är oftast samarbetsvilliga på så vis att de håller sig undan så jag får laga mat utan en massa tjafs, det går oftast fort och det är sällan nån som hojtar på uppmärksamhet just då.


Det beror ju säkert en hel del på att vi varit hemma tillsammans några timmar innan jag måste dyka in bland grytor och kastruller, annat vore det kanske om de gick på dagis och jag precis hämtat hem dem lagom tills dess.


Oj vilket prat om mat det blev, jag skulle ju bara skriva att Janelle var nöjd med sin insats i dag på hk:n:)


Hon och jag satt och snackade i köket en stund,och hade det bästa vi vet på bordet mellan oss:

   Jordan njuter av solen som strålar in genom det smutsiga köksfönstret...:)


  Robbans kompis kom  och frågade om Lovelia fick följa med dem ut, och jag var på vippen att säga Nej, för jag tyckte inte hon behövde det,.¨så tittade jag ut i hallen där hon stod...

Min lilla Loppa stod där med en förväntansfull min som nästan övergått till depp för det tog en stund innan jag svarade...inte kan jag motstå det!!

Så jag sa att hon fick det och glädjen i hennes ögon var obeskrivbar  .

Han hjälpte henne att få på sig kläderna och sen tog han hand om henne så fint ute, han är så gullig med henne:)

Hon i sin tur älskar honom!


När vi var i skolan förra veckan på föräldradag, man är extra välkommen att hälsa på i skolan då:) så det brukar vi alltid göra, då gick hon  och satte sig på en stol vid hans bänk:)

Gullungen min:)


Vid halvfem tiden hämtade jag in henne och bytte från blöt overall till jacka , satte en trött Jordan i bilstolen och så åkte vi till Friskis där mannen mötte upp och så drog jag en repa på gymmet innan hans spinningpass kl 18.00

Loppan smet i förväg till omklädningsrummet efteråt och när jag kom in så stod en hel hög tjejer och funderade på vem hon tillhörde:)

Själv stod hon där vid vårt skåp och var blyg...hon skulle ju bara hämta en banan:)

När jag sen fått av alla kläder och skulle hoppa in i duschen så drog hon på sig jackan och mössan och sa Hejdå och så gick hon....

Jahapp...Jag kunde inte gärna jaga efter henne ju, men det brukar jag inte göra heller, hon kommer tillbaka.

Mycket riktigt så kom hon in igen efter några minuter, med stövlarna på sig.

:)


Hemma så hade Janelle lagat pannkakor, men de var slut så Lovelia fick spagetti och köttfärssås sen igår, funkade det med, men hon ville gärna ha pannkaka så hon blev lite besviken.

Jag får väl laga det till lunch i morogn kanske, eller våfflor, det var länge sen:)


Imorgon ska Novalie få vara hemma, hon har verkat så trött och klagat på ont i huvudet lite till och från under veckan, så det känns smart att hon får vara hemma och bara softa lite.  Det är ju inte skolplikt i förskolan så då kan man ju passa på att vara hemma om det känns så:)

Vi kanske kan hitta på nåt, vi har en massa pysselgrejor som ligger och bara ligger.


Annars är det tennis och tacos:)

Jag borde åka och tvätta bilen åxå......men den blir ju skitig på nolltid så det är väl ingen idé...


Jaja, vi får väl se vad vi hittar på!!


Nu är det natti natti:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards