Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Carola - 17 mars 2010 00:11

Tusen tusen tack alla ni som läser och kommenterar!

Det kan inte upprepas nog många gånger för det är så himla roligt att nån vill läsa det jag skriver:)

Jag älskar att skriva, i skolan var jag som lyckligast när vi hade uppsats på schemat, och annars så skrev jag massa berättelser, sagor och miljoners brev.:)


Så det här med bloggande är ju jättekul!

Stanna gärna kvar:)


  

Robban och Jordan  



Idag delade vi upp oss lite, mannen i mitt liv åkte med Lovelia till ÖF, medan jag åkte med Jordan på musiklek.

Trixie var på kyrkis, och de andra i skolan.

Jordan somnade i min famn precis innan vi skulle iväg så jag satte honom i babyskyddet i bara kortärmad body och byxor och svepte in honom i filtar och på med en mössa:) Varm och go trots den något avskalade klädseln...  


Han vaknade lagom tills det var dags att gå in och sjunga så han missade inget:)


När vi musicerat klart så väntade mannen, Trixie och Lovelia på oss för då var det dags att hämta Novalie på skolan och sen åka till logopeden med henne.


Vi hade berättat för henne att vi skulle hämta precis efter lunchen, så hon stod färdigpåklädd med väskan i handen och väntade när vi kom:)

Hon är så klok den ungen! 


Mannen släppte av oss utanför och Novalie och jag gick in, de andra barnen fick åka med pappa en sväng till affären.

Vi var tidiga så vi satt och kikade i skvallerblaskor i väntrummet, Novalie som har lärt sig ljuda ihop bokstäver och alltså näääästan kan läsa gillade alla stora svarta rubriker:)

För att inte tala om alla vackra tjejer i vackra klänningar:

- Vem är du mamma?  och så får man välja vilken man skulle vilja vara  , jag väljer alltid den med mest glitter på klänningen, helst ska det vara en rik donna åxå;) ifall det slår in liksom, då vill man ju inte sitta där och vara nån med lite pengar på banken om man kunde valt att vara Paris Hilton;)


På utsatt klockslag blev vi inropade, och fick sitta ner i ett litet rum tillsammans med logopeden. Novalie fick säga vad olika bilder föreställde och nu är det bara bokstaven R som hon inte kan säga!!

Bara senaste veckorna har hon slutat med att peta in ett T efter alla S, tex Sluta har blivit STluta, men nu är det slut med sånt:)

Hon fick lite övningar med R-ljudet som vi ska öva på, men logopeden är övertygad om att det lossnar snart det med.

Så härligt att höra!!


Det finns ju ingen orsak till att våra barn pratar konstigt, det är bara nåt de gör.

Om man har en storasyster som pratar "fel" så är det väl lätt hänt att de mindre gör på samma vis, kanske?  Jaja, bara det blir bra i slutänden så är jag nöjd:)

Och det verkar det ju bli!


Trixie står ofta framför kylskåpet där vi satt upp bilder på de olika ljuden F S K T och övar, helt utan att vi behöver säga till henne, och även hon gör framsteg:)

Lovelia som ju tror att hon är lika gammal som de andra två vill ju inte vara sämre utan hon övar hon med, finfint:)


När vi var färdiga hos logopeden åkte vi hemåt, och käkade lunch, väldigt sent för klockan var över 14.00...men men så blir det ibland.

Janelle var hemma, hon gick till skolan och gjorde det nationella provet och sen hem, lärarna var mkt nöjda med det....Jag tycker nog att är man sjuk så är man, då ska man inte behöva gå till skolan och skriva prov, men nu är det så...


Vi fick fint besök av en reporter och en fotograf som intervjuade oss, väldigt trevliga båda två:)

Fotografen lyckades omedelbart få småtjejerna att tycka om honom, så de saknade honom när han gick sen:)


Lagade mat, chili con carne som ungarna älskar, så idag åt de massor till skillnad från igår då de bara petade i maten:)  Man kanske skulle sätta det i system?

Varannan dag får de nåt de gillar, då kan jag laga mkt av det, och varannan dag nåt de inte alls tycker om, då behöver jag ju bara laga mat åt oss vuxna , blir ju billigt och bra  .


Robban och Corrinda hade kompisar med hem men de blev hämtade lagom till vi skulle äta, och efter middagen åkte maken med Robban på tennis, jag röjde och  Janelle ville gå och byta till pyamas på Jordan så det fick hon. (Hon myglade bort att duka av bordet på så vis, smart, hihi)  Jag stoppade Loppan i säng, Jordan somnade i famnen på Janelle och där blev han kvar:) Mysigt!


Nu är alla barn i säng utom den minsta som ligger i min famn och trynar:) Och det är läggdags även för mig, så natti natti nu:)



Av Carola - 17 mars 2010 00:06

Oj vad ni kommenterar!! Det är så himla roligt att läsa:)


Jag får försöka mig på en liten svarsrunda minsann:  



*Ni är många som undrar om det blir en säsong till av Familjen Annorlunda, och om vi i så fall kommer att vara med.

Jag har ingen aning!

 Men, jag hoppas att det blir fler säsonger, för det är ett roligt program, vi såg alla avsnitt förra gången, och alla nu med (nähä*s*) Om VI kommer att vara med nåt mer har jag heller ingen aning om:) Det är inte upp till oss att bestämma ju:)


*Jenni tycker det vore kul om vi hade ett eget program, och jag såg genast familjen Osbourne framför mig:D Ni vet, där Ozzy Osbourne sitter som en gammal farbror och undrar vad som hände, medan hans familj röjer runt med olika saker:)

Men varför inte;)?


*Jordan är döpt i Danmarks kyrka, precis som Lovelia, Trixie, Novalie, Robban&Corrinda. När Janelle och Patricia föddes bodde vi i stan så de döptes i Gamla Uppsala Kyrka. I Danmark har jag haft många skolavslutningar tom sjätteklass, jag är konfirmerad där och vi gifte oss där, så det är på många sätt "vår" kyrka:)


*Jag kommer att fortsätta blogga:)


*Lina: Jag tror minsann att jag minns dig:) Vad roligt! Hoppas du har det bra där i Spanien:)


* Innan jag fick barn så jobbade jag som barnsköterska på Akademiska Barnsjukhuset, med barn:) som har nån form av ortopediska eller neurologiska problem, där jobbade jag heltid i nästan fem år innan Janelle föddes. I samma veva så sades en massa folk upp för det var dåliga tider...så jag har ingen tjänst att komma tillbaka till, om jag velat:)

Innan Robban&Corrinda föddes så jobbade jag där ett år igen, då som sekreterare, och sen har jag jobbat på timmar, på natten, efter tvillingarna och efter Novalie. Då på en avdelning för för tidigt födda barn. Sen Trixie föddes, 05 har jag enbart varit hemma och varit mamma:)


* Vi har inte träffat de andra familjerna. Än i alla fall:) Men, jag "känner" Mirka sen länge på nätet. Vi har hängt på Allt för föräldrar båda två och haft lite koll på varandra sen dess:) Planen är att träffas på riktigt snart!! Tina har jag haft lite kontakt med på FB, och kanske kan vi träffas alla tre familjer i sommar? Vi får se hur det blir:)


* Elin: Vår hall... Den ÄR liten, men igår såg den ju faktiskt mikroskopisk ut!! :) SOm att man skulle behöva ett skohorn för att knö in sig;) Förstår precis din man, för jag blev alldeles trött själv av att se den:D


* Namnen. Jag filar på det, kommer snart!!


Hoppas att alla känner att ni har fått svar?

Jag och hela min familj tackar så mycket för att ni tycker om att se oss, det är så roligt att höra:)  

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards