Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Töar:)

Av Carola - 18 mars 2010 22:23

Idag har det töat!

Oj vad det har hänt saker med snön, härligt:)

Det är så länge sen som det var en riktig vårvinter att jag inte ens minns det!

Normalt här så brukar det snöa, töa, snöa, töa och så blir det varmare och då öser regnet ner i två veckor och sen är snön borta.

Ganska trist:(


Nu när solen strålar och det är varmt och gott på dagarna, det drippar och droppar överallt och det blir små vårbäckar här och var, det är underbart  !

Att det sen blir en insjö på vår uppfart för att gatbrunnen är dold av tre decimeter packad snö...det är en annan sak - så länge det inte rinner in i garaget ska jag inte klaga;)  (än så länge...*s*)


Janelle är fortfarande hemma, snuvig, lite illamående till och från och allmänt hängig, stackarn. Hon missade en rolig bowlingkväll nu ikväll, så hon är lite deppig ovanpå allt. Blir hemma i morgon med.


Både igår och idag så har vi gjort minsta möjliga här hemma, jag får som inget gjort, det är seeeegt med allt. Det finns massor att göra, men jag ids inte.

Tittade på mina fönster....oh kära nån, som Nasse säger, vad smutsiga de är!  

Och det får de vara ett tag till för de kanske filtrerar solstrålarna som annars obarmhärtigt avslöjar att hela huset är som insidan av dammsugaren, med damm som flyger ÖVERALLT;) Man undviker ju att röra saker för att slippa ett moln av damm som yr  , fast det ser ju faktiskt ut så hos fler har jag förstått så jag skiter i det just nu!  Tids nog kommer väl energin tillbaka:)

Eller inte, men då står solen högre så den inte avslöjar lika mkt:D


Har tvättat en del iaf, så imorgon blir det till att vika lite igen.

Jag funderar på det här med att tvätta.

Alla storfamiljer verkar tvätta hela tiden för att det inte ska bli totalt slut på kläder?  Eller för att det inte ska svämma över totalt?


Jag undrar varför inte jag känner att jag måste köra flera maskiner om dagen?

Jag tvättar INTE varje dag, inte ens varannan!


Ja, vi har en stor tvättstuga, med typ 8 olika tvätt tunnor, för ´jag färgsorterar redan när de kastas in där.( Vit, svart, röd, rosa, gul+grön, blå, grå+beige, och så en för grovtvätt typ sängkäder och handdukar.)

Och ja....det är sällan tomt i alla lådor;) men ändå inte så att det svämmar över.

Eh..förutom när min tvättstuga var med i TV  ...


Min tvättmaskin tar 8 kg tvätt så jag får ju undan en massa på bara en omgång, samma med tumlaren.  Jag tror att det måste bero på det, för jag tvättade fan så mkt mer när vi bodde i förra huset med en normalstor maskin, och var två barn mindre.

Det kan iofs även bero på att ungarna har så galet mkt kläder att de skulle klara sig utan att tvätta i säkert en månad, minst....


Skit samma:)



Jordan har sett att Patricia är väldigt noga med sitt hår, att hon färgar och bleker och kammar och borstar och gör inpackningar och plattar och grejar....så han ville ju som inte vara sämre han:

   Nja, alltså jag veeeet inte jag...var det så himla snyggt?  Färgen är väl ok,;) men rufset?  



Idag var det nån jätteviktig hockeymatch för Uppsalas del, så mannen och Robban&Corrinda åkte iväg på det efter middagen. Almtuna, som vårt lag heter, vann visst:)

Det är ju jättekul, för då spelar de imorgon igen, en ännu viktigare match då såklart....;)

Men det gör ju inte så mkt för då får jag kolla på Let´s dance i fred:)

Ja, småtjejerna åxå såklart, de brukar underhålla med egna danser:)


Robban&Corrinda ska på disco så jag måste hämta dem vid halv nio draget, ska se hur vi löser det.


I veckobrevet för Novalies klass så stod det att det upptäckts löss i förskoleklassen....jippie, det är ju alltid lika mysigt;)

Det är de här gångerna jag ångrar att de får ha långt hår, vore lättare att luskamma en snaggad frisyr ju  .

Jag köpte en asbra luskam förra gången det begav sig, den heter NitFree, klicka på länken om ni vill läsa.

Får väl lov att kamma igenom ungarna i helgen då...whihoo;)


När jag röjde efter middagen så satt Janelle och Jordan på golvet, och kolla in killen:

  

Stadiga, starka ben, som små stubbar:)

   Kolla!! No hands!

(nästan)


Ja vad ska man säga? Utveckling är bra, det är jättekul att det händer saker, men måste det gå så fort!!!  Han föddes ju nyss:)


Jag kikade igenom alla ungars bvc kort igår, och gissa vem som väger mest vid sex månaders ålder??    Kaaaan det vara knubbis här ovanför tro??? 


Man kanske skulle göra en tröja till honom, med trycket:

"Amning byggde denna kropp"   :)


Nej nu ska jag gå och byta plats på tvätten, från tvättmaskinen till tumlaren, och från tumlaren ner i "att vika " högen.

Vilket kvällsnöje va;)?


Natti natti!

 
 
Ingen bild

Sara

18 mars 2010 23:54

Vill veta mer om dina förlossningar/graviditeter (om du vill dela med dig!??) Undrar vilken ställning du föredrar att föda i och vilken smärtlindring du använt?
Har du haft svårt att knyta an till något av dina barn?
Kunnat amma alla?
Haft onda eftervärkar? Är det som "alla" säger, att eftervärkarna gör ondare för varje barn man får?
Har du blivit sydd vid alla förlossningarna?
Får du alltid eget rum på BB? (Du är väl stammis där!)
Har du haft hepatos under graviditet? Eller annat jobbigt?

 
Anna B

Anna B

19 mars 2010 08:47

Oj, vad han växer. Vad har han för storlek nu?

Löss ja! Hatar dem. Vi har haft en gång. Det var när jag var gravid med Sara. Jag fick med, eftersom jag naturligtvis inte hade koll. Även kusinerna som var på besök (ungarna sov ihop, satt ihop, levde ihop) De fattade inte var de fått det ifrån, för ingen hade det hemma hos dem (hrm). Jag rakade ungarna då - för de höll p att kräkas av medlet (speciellt Tobias), men själv fick jag stå ut. Kändes inte så kul att andas in, när man var gravid. Nu vet jag ju att det finns andra medel och den där elektriska.
Trevlig helg och njut av egen fredag. Här ska maken på konsert, så det blir lugn och ro här med ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Sussie

19 mars 2010 08:49

Hej
Vilken stadig kille du har, han står ju nästan själv ;) Duktig gosse! Det är så roligt att läsa din blogg och följa din familj. Kommer att sakna Familjen annorlunda på TV dock :) Men jag fortsätter läsa här. Ha en bra helg.

/Sussie

 
Ingen bild

jag

19 mars 2010 08:50


hehe, Gud vad söt och go han är den lille...
Vilken kalasbäbis =)

 
Fia

Fia

19 mars 2010 08:57

Han är för go Jordan! Jättesöt!
Vad gäller tvätt så är det nog så att de flesta inte har samma mängd tvättunnor som du har;) Jag har en 4kg maskin och tre korgar(rött, vitt, svart men just nu bara totalt oorganiserat) och pga den stora tvättmaskinen så måste man ju tvätta helst varje dag för att öht ha en chans att hänga med i högens tillväxt. Det hjälps kanske inte upp av att Erik kräks väldigt mkt(åtta omgångar kläder igår) och Ida, tja hon är ju gyttjebadsdrottningen då;) MEN jag tvättar inte heller varje dag, borde men gör inte.

http://www.tjejtrissen.bloggagratis.se

 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

19 mars 2010 09:36

Duktiga killen :-)

http://beckahbitch.se

 
Camilla

Camilla

19 mars 2010 10:10

Vilken duktig liten mjölkkille! Runda och goa bebisar är det bästa som finns. :) Vår lilla Heffaklump är redan 1,5 år, så hans amningshull börjar småningom försvinna. *snyft* Jag har jättehärliga blöjbilder på honom då han var fem månader och vägde nästan 10 kg. Med en stor pösande mage och större muskler än vår 14-åring. ;-) Visst växer de alldeles för fort!

Vad gäller tvätten så färgsorterar jag också ungefär som du. 40 grader - vitt, ljust, rött, blått/grönt och svart, 60 grader - vitt, ljust och mörkt. Så det blir också 8 olika maskiner totalt! Fast jag behöver inte köra med tunnor utan vi klarar oss med ett stort skåp med tvättkorgar. :) Jag gillar att sortera och vika tvätt. Det tråkigaste är nog att hänga den på tork.

Härligt med töväder! Här droppar det också från taken idag, men vi fick börja morgoen med att skotta nästan 10 cm blöt nysnö. Blää för sånt då vi redan har enorma snödrivor. Ibland undrar jag om vi nånsin kommer att få se våra gräsmattor igen. Men den som väntar på nåt gott! :)

Ha en fin Fredag! Hoppas att er stora tjej kryar på sig till helgen!

http://heffaklumpeliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Susanna

19 mars 2010 11:00

Jag måste få gnälla lite, jag är såå förkyld och gravid i 33:dje veckan! Så nu var det sagt! Här i Dalsland drippar och droppar det också för fullt så nu kan man faktiskt se gräs här å där!
Jordan ser alldeles normal ut, när man bara ammar så behöver man inte bry sig om ifall barnen är runda, det är ju av helt naturliga och nyttiga "produkter"!
Kram på er och hoppas att Janelle mår bättre!

 
Ingen bild

Kicka

19 mars 2010 15:31

Tja! Tvätt har man ju hela tiden även om man tvättar massor. Jag har 4 barn och de byter kläder hela tiden så botten ser jag väldigt sällan:) Hörde av min 9-åring( Hugo ) att han har corinda på msn. Han tycker det är skitkul. Gillar er starkt. Ha en bra helg// Kicka

 
Angelica

Angelica

19 mars 2010 15:39

Hejsan! Jag älskar att läsa här och se er på tv. Ni är underbara. Jag undrar också hur du gör dom där smilysarna? Skulle gärna vilja ha såna på min blogg. Kramis

http://angelicahanssons.blogg.se

 
Lotta

Lotta

19 mars 2010 16:12

Hej!
Jordan är jättesöt,urgullig "frisyrbild".Växer för for det gör de alla har själv "bara" 3st varav 2 vuxna 23,22 och den minsta på 4,5 och 2barnbarn,skulle gärna vilja ha fler men tyvärr....Älskar att se storfamiljer på tv:n bla er för det ser så "mysigt" ut.

Trevlig helg
Lotta

http://ingenannanlik.blogspot.com

 
Ingen bild

*

19 mars 2010 17:05

Susanna, bor också i dalsland men här finns inget gräs i sikte än ;) Jisses vad Jordan är lik Peter!! Det går inte att ta miste på att han är pappa till den sötnosen =)

 
Ingen bild

Klara

19 mars 2010 19:21

Hej!! Är lite nyfiken på tal om amning, har du ammat alla dina barn??

 
Vakaren

Vakaren

19 mars 2010 20:11

Men va söt han är i peruken:-)

http://spiritsandghosts.blogg.se

 
Ingen bild

Carola m 8

19 mars 2010 21:32

Sara: Jag kan skriva ihop lite om det, men det blir för långt att svara på här:) Men kort: Stått på knä de flesta förlossningarna, lustgas enbart, Nej aldrig haft svårt med anknytning, Japp ammat alla. Eftervärkar - JA! (ajaj)nej de har inte blivit värre, var värst med tvåan,sydd nåt stygn alla gånger, Ja eget rum på BB:) men det har de flesta. Inget konstigt eller jobbigt under nån grav.
AnnaB Jag var åxå gravid sist nån hade det och fyyyy vad illa det luktar:(Den elektriska kammen är värdelös!!
Sussie och jag: Tack:)
Fia: ÅTTA omgångar...woooow;)
Beckah: Japp, men lite efter Elmer:D han kryper ju!
Camilla: Fem månader, tio kilo...hm, då ligger ju Jordan i lä:)
Susanna: Gnäll på du, det brukar kännas bättre då:)
Kicka: Vad roligt, Corrinda tycker det är superkul med alla smileys man kan leka med på msn:)
Angelica: Tack:) Smileysarna finns här på bloggen, man bara klickar på dem så kommer de:)
Lotta: Trevlig helg själv:)
* Vänta nu:) Peter är INTE pappa till Jordan:) hihi, han är ju pappan i Märsta:)
Men jag håller med, Jordan liknar sin pappa Per:)
Klara: Jag har ammat alla barn:) Som längst i 2½år (tvillingarna) och som minst 11 månader(Patricia) I snitt runt 1½ år.
Vakaren: Peruk?? Det är ju på rikt ju;)

 
Iron

Iron

19 mars 2010 21:50

Hejsan ville bara säga att du har en otroligt fin o intressant blogg! :)
lägga till min blogg som länk så lägger jag till din? skulle göra mig jätte glad, kramkram från karin

http://irongirlie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jenny

19 mars 2010 22:03

Cool Jordan i grönt hår,påväg att förvandlas till hulken kanske;)

 
Schumiferrari

Schumiferrari

19 mars 2010 22:25

Jag hade en jacka typ till min Smurf där det stod Milk build this body. Eller den köptes till storebror och passade bättre till honom... Smurfen är inte så stor...

http://www.muppensmamma.blogspot.com

 
Mia

Mia

20 mars 2010 00:09

Vilken härlig familj ni är! Alla barnen är så fina och ni är otroliga föräldrar. Jag beundrar er verkligen. Ta hand om varandra och lycka till i framtiden.
Kramar

http://miamo.blogg.se

 
Ingen bild

Mira

20 mars 2010 10:32

Hej!
Har ett problem som du kanske har något bra tips på! Jag ammar min tiomånaders dotter delvis numera eftersom hon äter en del vanlig mat. Nu bits hon hela tiden, blir tokig! Något tips? Såg att du är en riktig amningsveteran, hi, hi. Ingen av mina tidigare barn har bitit på detta viset, bara någon enstaka gång. Hjälp!

Kram

 
Ingen bild

Susanna

20 mars 2010 11:45

Jag har också ammat länge ( 9 mån- 2 1/2 år).
Trodde jag var ensam om det, skönt att höra att just du som är "normal" precis som jag har "tuttat" längre än vad som anses riktigt "rumsrent", finns många fördomsfulla människor, tyvärr, när det kommer till amning.

 
Ingen bild

Susanna

20 mars 2010 11:47

Hade ju ett litet tips också om hur man gör när barnet bits i bröstet.
Kläm till (försiktigt naturligtvis ;)) å håll om näsan tills barnet släpper taget! Enkelt men funkar! Lycka till!

 
Ingen bild

Sanna

20 mars 2010 15:48

Är du noga med att ge dina barn AD-droppar? (Eller D-droppar, som det numera heter).
Får dåligt samvete när jag glömmer, men det är väl inte så farligt eller vad kan hända?

 
6barnunder7år

6barnunder7år

20 mars 2010 19:11

Hej Carola! Jag har en award till dig http://5barnunder6.babyblogg.se/143511/BloggAward-Sunshine

Fortsatt trevlig helg.

http://5barnunder6.babyblogg.se

 
Ewa

Ewa

20 mars 2010 19:57

Visst är det härligt att våren är här, flera plusgrader och sol.

http://mammatill8.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

*

20 mars 2010 21:24

Ops haha! Menade ju Per ;)

 
Liinda

Liinda

20 mars 2010 22:52

oj här var de inte dåligt med besökare och kommentarer;)

http://Lindismalmis.bloggplatsen.se

 
Viktoria

Viktoria

20 mars 2010 22:58

Ohhh, jag tvättar så gott som varje dag! Smutstvätt i tvättkorgen är liksom ogjort arbete och det blir jag mest stressad av så jag försöker få undan det efter hand. Ibland blir jag grymt trött på att vika/sortera tvätten, speciellt när barnens korgar med ren tvätt är överfulla. Men oftast är familjemedlemmarna duktiga på att hämta och lägga in sin tvätt i garderoberna. Vi kör kanske 10-15 maskiner i veckan, det räcker ju nästan att alla tar av sig kläderna på kvällen så är en maskin fylld.
Barnen har mängder med kläder eftersom jag gillar att shoppa så egentligen skulle jag nog bara behöva tvätta en gång i veckan max men jag gillar inte att ha tvättkorgen full, vi har bara en enda liten. Vad har ni för sorts tunnor? Är de i olika färger eller märkta på något sätt? Jag skulle helst slippa behöve sortera själv utan räknar med att alla ska klara det själva.

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
Ingen bild

Carola m 8

21 mars 2010 00:18

Iron:tack:)
Jenny: Ja en väldigt snäll miniHulk:)
Schumiferrari: En sån vore finfin:)
Mia: Tack så mkt, detsamma:)
Mira: Mina har bara bitit nån gång och då har jag skrikit till högt av smärta och ilsket dragit bort dem och sagt Nej. Tror de blivit mest förvånade, men lite förskräckta över illvrålet,men sen har de låtit bli:) Inga tips alltså, tyvärr.
Susanna: Ja amning är en kontroversiell fråga;=) alla tycker sig veta bäst..
Sanna: Jag glömmer de oftare än vad jag ger dem....:)
6barnunder7år: Tack!
Ewa: Underbart!!!
* Hihi förstod det:)
Liinda: Visst är det helt galet:) Jättekul!!! :) :)
Viktoria: Jag har antonius ställningar med de där plastbackarna, två i varje, totalt sex st. Plus en vanlig för handdukar/lakan och en utvikbar åxå från Ikea till en av färgerna. Har skrivit färgen på varje. Alla KAN sortera själva med gör det inte, mannen är sämst;(
Jag har börjat försöka återanvända kläderna lite, man KAN ju ha samma byxor flera dagar, eller samma kofta....fast det är svårt, ofta hamnar de i smutsen bara de provat dem...:)

 
Ingen bild

Lisa

22 mars 2010 17:06

hej!! lägg ut mera bilder på dina fina barn,, hehe din lille pojk jordan har ju blivit så himmla stor,helt otroligt att det går så himmla fort!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards