Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Barnarbete, disco, Ikea och lite annat.

Av Carola - 20 mars 2010 22:50

Tjingeling:)


Jag har funderat på hur länge vi skulle kunna klara oss innan nån av de små blev sjuka, de har varit friska länge nu.

Nu vet jag:)

Tills ungefär 18.00 nu ikväll;)

Trixie grät och hade huvudvärk, och nu feber efter att ha sovit på soffan några timmar.

Tät i näsan och mår inte alls bra, stackars liten..

Plötsligt kom det åxå, var inget fel på henne i morse på barngympan och sen var vi på Ikea och käkade lunch i några timmar, hon hann vara hemma i nån timme innan det slog till..

Jaja, Janelle har väl spridit sina baciller vidare....

Hoppas att det inte blir så mkt mer än feber och huvudvärk!!


Annars är allt bra:)


Igår så sov vi länge, jag , Jordan, Trixie och Lovelia.

Klev upp och hasade runt här hemma, plockade lite och sånt där trök.

Så satte jag barnen i arbete, jag menar, barnarbete är väl helt ok??

Man måste ju utnyttja de små trollens glädje att få hjälpa till;)


I ärlighetens namn så var det Lovelia själv som ville bädda sin säng, när jag bäddade vår:

  

-Klar nu , mamma! Visst blev det väl fiint?

  

Visst är hon en ljuvlig liten loppa!? :)  Inte är luggen för lång heller.....;)

Jag vågar inte klippa den heller, för det är ju bara små fjuniga testar..jag klippte av Janelles lugg när hon var liten och det blev så satikens fult att jag inte gjort om det med nån av de andra....tog en hel sommar innan hon såg ok ut....:)


Efter att vi bäddat så fortsatte Lovelia med bus och ofog lite här och var, bla så envisas hon med att ta ut sina leksaker i vardagsrummet och jag blir så trött:(

Ogillar skarpt att kliva på små barbieskor och sånt:)


Jag hämtade upp tvätten och började vika, men då ville Jordan hjälpa till:

  

-Skitkul ju, morsan:)


Men han var inte så bra på att vika, bättre på att riva ur den vikta tvätten ur korgarna....men vi fick en hel tunna vikt på 20 minuter, sen var vi tvungna att hämta Novalie i skolan.


Utanför dörren har vi ett stuprör, och det kommer ner liite sol där nån timme om dagen så det smälte bort lite snö där igår, och genast kikade de här fram:

   Det är väl snödroppar va?

Jag är usel på blommor(åxå..hih) men det brukar komma sådana här så jag chansar på det:)

Runt omkring ligger snön hög, det är bara precis den här lilla plätten som är fri.


Efter att ha hämtat Novalie så somnade lillprinsen i bilen och sov sen gott ända tills jag och Robert åkte till tennisen 1½ timme senare, då vaknade han till lite för att genast somna om. Väl framme vid tennishallen så flyttade jag honom från bilen till vagnen och det gick bra det med, han snarkade vidare, och vi tog en promenad in på stan.

Postade brev till den förhatliga försäkringskassan, Janelle har ju fyllt 16 år så då måste man skicka in papper på att hon går i skolan för att få barnbidrag, tycker de är lite sena på att skicka ut papper bara, hon fyllde för två månader sen...


Köpte nagellack till Patricia och sen promenerade vi tillbaka, hämtade Robban och åkte hem till tacosen:)

Han åt fort, och sen fixade Patricia hans hår för det var skoldisco!!

Han blev såå fin när hon plattade håret på honom:

   Inte vill de erkänna det nån av dem, men de är väldigt lika ibland, Robert och Corrinda:)

Corrinda hade gått hem till en kompis för att fixa sig där, så Robban fick skjuts till skolan av mannen, som sen åkte och kollade på när Uppsalas hockeylag tog sig till kvalserien, eller vad det nu var? Jag skiter blankt i sport, men det var en viktig match iaf:)


20.30 var discot slut så jag åkte och hämtade dem då, skjutsade hem två av deras klasskompisar åxå, de bor åt helt motsatt håll, men det tar typ 3 minuter och så slipper de gå hem.


Väglaget var ju inte att leka med igår, som att köra i smör eller nåt, halkigt och slirigt var bara förnamnet!! Jisses, bilen for som en vante hit och dit i modden.

Ganska kul:)  Lite rädd att köra fast bara, dels i den korta men branta (nåja) backen upp till vår gata, och dels precis utanför vår infart...men det gick bra:)


Hemma så tittade jag och de små på Let´s Dance och sen gick de och lade sig och jag slösurfade.

Jordan vaknade och var pigg som en lärka!

   Mitt i natten satt han och kvillrade av skratt och busade med pappa och mig:)  Säkert 1½ timme innan jag gick och lade mig med honom.

Klart att även han ska vara en nattuggla som övriga i familjen:)


Imorse vaknade jag av ett sms halv åtta.

Halv åtta en lördagmorgon!!  Vad är det för fel på att SOVA, kära K?   

Jag skulle upp vid åtta så det var ju ingen fara på taket, och både Lovelia och Jordan vaknade så de hade väl sovit klart de med.


Jag , Novalie och Trixie gjorde oss klara och åkte på gympan.

Efter Trixies grupp som jag ju är hjälpledare i, så åkte hon och jag och handlade medan Novalie gympade.

Hämtade henne och åkte hem, möttes av Lovelia som sken upp som en sol och glatt ropade Hej!!, hon hade ingen att leka med, stackarn, pappa är ju trist han gillar inte att leka med Barbie;)


Jag hade stämt träff med J och hennes barn, och hade inte tänkte ta med Lovelia, men veknade där och då, tyckte synd om henne som skulle få vara ensam liten hemma.   

Så vi for iväg,, först till Coop för jag hade lovat att köpa New Moon som kom  ut på dvd idag, andra delen om Bella och Edward:) och så Melodifestivalen på CD.


Sen till Ikea där vi åt lunch, och sen tog vi en sväng runt.

Ungarna var mer högt än lågt...

Novalie och J´s äldsta stissar upp varandra nåt så makalöst, och Novalie som normalt är världens trevligaste unge blir stökig och härjig....De lugnade ner sig vid tillsägelse, men en stund senare var det full fart igen...och man orkar ju inte gapa hela tiden. Men de var rejält stökiga idag, känns sådär..

Jag är ju inte van vid att behöva hålla stenkoll på dem för de brukar inte göra massa dumheter, men idag var det mkt sånt...suck


Vi fick äta gratis på Ikea idag:D

Precis när vi fått vår mat så talade de om i högtalarna att deras kassalinje var kaputt, så man kunde inte betala med kort. Varken jag eller J hade kontanter....så vi ställde oss i kö och funderade på hur vi skulle lösa detta?

Folk med kontanter gick före, och så kom det en Ikea kille och viftade åt oss, alla som inte hade cash slapp betala:)

Jag såg minsann hur flera hundralappar smögs in i händerna och sen ner i fickorna på folk runtikring;)


Bara för det så slog jag till på ett (till) rosa sofföverdrag till vår Ektorp soffa, när jag hade "tjänat" in det på lunchen:)  Det kostade nästan gratis, eller vad sägs om 199kr:)

Vi har ju ett, men vi har två soffor, iofs på olika våningar, men det kan ju hända att vi vill ha dem intill varandra, eller så kan jag alltid få ha ett rosa även när det måste tvättas:)  Jag tycker det är sååå fint!


Så avslutade vi med mjukglass, och givetvis fick Jordan smaka:

   Jag kan meddela att det inte alls var samma avsky som när han åt majs, eller gröt som maken försökte med idag när jag var på gympan:)

Det här var mumsigt, han ville ha mer och mer och mer:)

Jag förstår honom  !!


Nu har Patricia och hennes kompis kommit hem, så nu kan man gå och lägga sig snart, ska bara fixa lite först.

Imorgon är det babysim, men med Trixie sjuk vet jag inte riktigt hur vi gör?

Antingen åker maken och Lovelia, eller jag och Jordan. Janelle sover borta och Patricia och hennes kompis ska hjälpa till på en gudstjänst, ingick visst i konfirmationen, så vi har ingen som kan ta hand om henne så vi kan åka båda..

Det löser sig väl, vi får ta ett beslut i morgon:)


Bye bye:)

 
 
Ingen bild

ann-sofie

21 mars 2010 00:34

Blev så glad att jag fick se att du har en blogg.... Jag och mina killar 7 och 10 år är helt besatta av familjen annorlunda, nu kan vi följa er här.
Jag vill bara säga hur imponerad och fantastiska ni är som har fler barn än "normen i Sverige". Jag har tre barn och tycker jag har fullt upp. När man ser/läser om er får jag kraft och ork i min vardag. Så mycket positiv energi du sprider. TACK!

 
Ingen bild

Åsa

21 mars 2010 01:20

Så fina bilder på godingen Jordan. Och ja, reagerade också på likhet mellan R och C just på den här bilden i inlägget.

 
Ingen bild

elin

21 mars 2010 08:15

sover inte Lovelia med trixie och Navalie längre ??

Måste bara säga att jag tycker Novalie är ett underbart vackert namn detsamma med Lovelia och de andra hur fina namn som helst har ni kommit på till era barn :D

 
Ingen bild

Christine

21 mars 2010 08:42

Hej var glad att hon har lugg, våran 4,5 åring gick in på toa och klippte den själv. Med nagelsax och ända upp i hårfästet. Roligt? Not

 
Johanna 9 år

Johanna 9 år

21 mars 2010 15:09

Har redan sagt det men ni var så bra i Familjen Annorlunda!!!Hur har ni kommit på era barns namn?Sökte på svenskanamn.se och det är bara en som heter Corrinda i Sverige,det tycker jag är konstigt för det är ett jättefint namn!Novalie,Trixie och Lovelia är också fina.Och vad söt Lovelia var´med lugg!Jag kallas också Loppan fast jag heter Johanna.

http://tufsisblogg.bloggplatsen.se

 
anna

anna

21 mars 2010 15:17

Tycker att det är så roligt att Jordan är så galet likt sin pappa! Blir full i skratt varje gång jag ser bilder på honom. Inte för att det är något negativt men för att det verkligen verkligen inte är någon tvekan om vem han är släkt med! :-D De andra barnen tycker jag inte är lika lik någon av er på det sättet.

Puh! Vad långa dina inlägg är, läser första meningarna o sen orkar jag inte mer utan skummar mig fram märker jag. Bakläxa till mig där!

http://liteta.blogspot.com

 
Ingen bild

isabelle

21 mars 2010 16:24

corriinda!!

 
Ingen bild

jempan

21 mars 2010 18:24

okej, var det verkligen robban på bilden där?:)

 
Ingen bild

aaa

21 mars 2010 20:03

hehe,, lille jordan erat lila och minsta undervärk,, så otroligt söt,, och loppan som ni kalar henne så himmla gulig

 
Julia

Julia

22 mars 2010 09:49

Corinda!

http://www.kramjulle.blogg.se

 
Ingen bild

Susanna

22 mars 2010 10:35

Kul att läsa er blogg, har troget följt programmet under hela säsongen. Jordan har blivit riktigt stor kille, jämfört med tv:n.

 
Sandra

Sandra

22 mars 2010 21:21

Corrinda!

http://monstermorsans.blogg.se

 
Anna B

Anna B

23 mars 2010 08:57

Haha, jag måste erkänna att jag ofta gör som anna ovan. Skumläser, för att det är så långt. Man har ju inte hur lång tid som helst på sig att läsa bloggar för det mesta ;) I dag är jag ledig och Sara sover, så nu har jag lite mer tid.
Bara för det krånglar internet och är hur seeegt som helst. Hoppas jag kan lämna min kommentar.

Jag har kommit på varför ni har så många barn - de är ju så söta! Klart man bara måste skaffa fler och fler :)

/A

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards