Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Carola - 22 mars 2010 22:43

Oj vad många som gissade:)

Kul!!

De flesta hade rätt tror jag, för visst var det Corrinda på första bilden:

   Tror att hon är tre år här:) Kaaaan vara fyra....nej TRE:) Tror jag..

  

Maken var helt övertygad om att det var Trixie:)


Andra bilden var liiiite svårare, men bara lite, för de flesta trodde på Robban, och det var det ju:)

  

 

I hallen på väg till discot i fredags:)


När jag är och bläddrar runt i gamla foton så håller jag upp nåt för mannen och frågar vem det är, och han har oftast fel  .

Jag brukar ha rätt, och är jag tveksam brukar jag kunna se på kläderna vem det är, men det ÄR svårt, för de är väldigt lika i samma ålder. I alla fall på foton:)


Helgen har som vanligt susat förbi, vi babysimmade igår, och när vi åkte dit var det mulet och grått, men ingen snö. När vi tittade ut genom fönstret vid bassängen så toksnöade det helt plötsligt och när vi gick till bilen efteråt var det ju en halv decimeter snö på marken igen!

Hemma hade mannen roat sig med att hacka bort all is från vår uppfart, på lördagen, och det rann undan några kubik vatten, men nu var det massa snö igen...som han har skottat bort idag:D

Eftersom solen strålat idag så har det smält bort massor igen, man kan undra vad vitsen var att det skulle snöa??


Man kan åxå undra exakt hur kul arrangörerna av Bandy finalen tycker det är att solen strålar från klarblå himmel på lördag, dagen INNAN finalen, och på måndagen, dagen EFTER, men att det på söndagen, FINALDAGEN, vräkte ner snö, blåste småspik och var allmänt jävligt?

Det är ju kul nästan alltid:D



Trixie vaknade på söndagmorgonen och var pigg som en lärka!

Hon sov i drygt 14 timmar i sträck, så hon var kanske bara trött...skönt att det inte blev mer sjukt än så:)


Idag åkte vi till banken med våran stoora spargris, som är en flodhäst om man ska vara nogräknad;) och tömde den på sitt innehåll.

2200kr var det i den! :)

Plus två nävar med gamla ogiltiga femtioöringar, två danska 20kronor, en 25öring, två 10öringar, ett platt batteri och en norsk liten peng av nåt slag:)


Ganska ok, speciellt eftersom vi sällan matar den stackars flodhästen...Nu tycker ungarna att det var roligt att det var så mkt i den så de ska minsann lägga i pengar hela tiden säger de.  


På vägen hem blev vi omkörda av en buss, och det sa bara SPLOSCH!

Hela passagerarsidan blev alldeles nerstänkt av snösörja och grus, det stänkte över hela fönsterrutan där jag satt och jag blev skiträdd!

Sen såg jag framför mig hur roligt det skulle ha varit om jag suttit där med nervevad ruta  ...då hade hela insidan av bilen,, och jag, blivit dränkta av snösörja....;)

Tur att den var uppvevad:)


Vi stannade på Rusta och jag sprang in och köpte en jacka till Novalie, köpte byxor i höstas, nån slags galonfleece allväder variant, då behövde hon inte jackan men nu känns den akut. På skolgården så kryper och krälar ungarna omkring i vatten, snömodd och grus....ihhh, då stoppar inte vinteroverallen långt.


Handlade på Ica innan vi hämtade Novalie, hem , lunch, röj, laga mat, äta, ungarna i säng:)


Nu ska jag gå och hänga upp hennes vantar, som jag kom på ligger i hennes väska och är totalt dyngsura......


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards