Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Jordans nya kläder

Av Carola - 23 mars 2010 22:07

Kolla så fint Jordan har fått:

  

Jag som gnäller så om tråkiga fula killkläder, här är nåt jag verkligen gillade:)

Fin färg, som INTE är gräll, och lagom mönster, OCH mönstret är en elefant, inget fordon:)

   Äsch, elefanten syns inte riktigt ju...tjockisen sitter och viker ihop  sig:D

Den kommer härifrån:

   

 Klicka på bilden, eller HÄR för att kika på sidan.

I like:)


Märket heter Ida T, och det har jag inte haft nån koll på alls, men nu har jag fått mersmak, elefanten fanns som body åxå, vill nog ha en sån med:)

Det var så mysig kvalité på den, sån där mjuk gosig härlig, som bara känns finemang på en liten bebishud.



Idag har vi först sovit länge, jag och Jordan, det blir nämligen alldeles tyyyst i huset efter  kvart i nio, för då har alla barn gått till skolan, och Trixie till kyrkis, och idag tar mannen med sig Lovelia till Öppna förskolan, för Jordan har musiklek.

När de for så kröp vi ihop under täcket och gosade in oss, och vips så somnade vi båda två:)

Tur jag ställde mobilen annars hade vi försovit oss...musikleken börjar 11.....hm;)


Det toksnöade ute, sådana här stora tunga flingor som blöter ner en totalt.

Slirade med bilen både på vår gata och på parkeringen  vid kyrkan...suck, nu får det gärna bli vår.


Vi sjöng, och när vi var färdiga med det så var maken där med tjejerna och drog iväg till jobbet. Vi fikade och snackade, Trixie ville inte alls åka hem idag, så jag fick tjata många gånger.


Patricia är hemma och är sjuk, ont i magen, men inte så farligt, jag väckte henne när vi kom hem kl 13.00.....:) Tyckte att det var dags att kliva upp, och så fick hon hålla ett öga på ungarna medan jag hämtade i skolan:D


Jag tycker att dagarna bara rullar på i samma stuk hela tiden nu.

Vakna, kyrkis/musiklek, hem, lunch, hämta i skolan, röja, laga mat, röja, glo på tv...

Känns som slentrian. Tristess....


Jag vill ha SOL  , värme och vår nu!!

Jag vill att all snö på min uteplats ska smälta bort.

JAg vill att grannens träd blåser omkull( på hennes tomt helst, men jag är beredd att offra lite av vår tomt i värsta fall  )

Jag vill tvätta och lägga undan alla vinterkläder.

Jag vill att hallen översvämmas av vårskor.

Jag vill att vintern tar slut NU. Den var underbar, men nu är det dags att få nåt nytt!!


Det är mycket man vill, men det här känns som att det ligger inom räckhåll!

Eller nja, det där med träden lär väl inte inträffa, men det andra:)


En sak till som jag vill, det är att veta vad 24 har för sändningsdag!?

Såg första avsnittet i söndags natt, men det var väl en repris, eller?

På tv4 s hemsida fattar jag inte ett jota, det är olika tider hela tiden, och det står att avsnitten ska sändas i februari??

Nån som vet`?

Jag älskar 24:)


Nu ska jag inte babbla mer, maken hittade en film med Leonardo DiCaprio, och det är ju aldrig fel:)


Natti natti:)

 
 
BeckaHBitcH.se - triss i gossar

BeckaHBitcH.se - triss i gossar

23 mars 2010 23:29

Elmer har också det mönstret från idat :-) body och byxa med pellifanter :-) sen har han ett set med body och byxa i plommonfärgat med flamingos på också :-) IdaT alltså.

http://beckahbitch.se

 
Camilla

Camilla

24 mars 2010 08:31

Hej!
Tycker det är väldigt roligt att följa dig och din familj via din blogg och nu även via er hemsida!

Jag älskar också 24! De började sändas på söndagar klockan 20 på TV400 för ett tag sedan (tror det är avsnitt 12 på söndag) och nu har de börjat sända det på TV4 sent på söndagar! Hoppas du blev lite klokare nu ;-)

http://camillaslitteratur.blogg.se

 
Camilla

Camilla

24 mars 2010 08:53

Vad fin och söt han är i sin nya dräkt! :) Jag har klämt på Ida T kläder flera gånger i olika butiker, men ännu har inget från deras sortiment fått följa med hem. Oftast pga att det plagg som jag gillat mest inte har funnits i rätt Heffastorlek.

Vem vill inte ha sol och VARMT väder! Sol har vi förresten men vädergudarna får gärna skruva upp temperaturen lite. 10 plusgrader skulle nog göra under med snön! :) Serien 24 har jag faktiskt aldrig kollat. Tror den brukar komma väldigt sent här. Men jag är ett hängivet DHW och Greys fan.

Nu måste jag pyssla om vår lilla sjukling. Det är inte klokt hur mycket liv det kan vara kring en 1,5-åring som är flunsig. Mest på nätterna. Hur ska det då inte vara hos er om flera av småttingarna insjuknar samtidigt! Så jag hoppas att ni hålls friska. :) Ha det bra!

http://heffaklumpeliv.blogspot.com

 
Minks

Minks

24 mars 2010 08:55

Hej hej, första gången jag ger mig till känna men jag har läst hos dig ett tag :)

Jag hittade Ida T när sonen August (idag 4 år) var liten. Handlade mest på www.elvasmatroll.se men idag finns Ida T i många webbutiker!

Jag tyckte då och tydligen är det så fortfarande att det är väldigt gott om "trista" pojkkläder.

Nu har lillebror (namnlös än så länge) också Ida T, först ut är en orange med Jordekorrar ;)
//M

http://minks.wordpress.com

 
M/Älsklingsfrö

M/Älsklingsfrö

24 mars 2010 11:39

Jättefin bodysuit! Vilken storlek drar din minsting nu? Det första året går ju så ruskigt fort. Min minsting har hunnit bli 3 hela år nu och det känns skitkonstigt. Ingen liten bebis längre. Kram
M

http://www.mari78.blogg.se/aelsklingsbarn

 
Ingen bild

Lena

24 mars 2010 13:14

Vad söt Jordan är i dom fina kläderna. Fin blå färg som passar honom :) Tänkte tipsa om ett annat klädmärke som heter Gangstar. Det är några tjejer här från Söderhamn som designat ett eget klädmärke för barn.
www.gangstar.se
Tack även för er medverkan i familjen annorlunda. Det var riktigt kul att se. Ni verkar var en helmysig familj med härliga ungar. :)

 
Paraflaxen

Paraflaxen

24 mars 2010 15:32

Ja ida t är mysiga kläder. Min Hilma (6mån) har på sig en bodysuit med multiränder.
Jag gillar heller inte allt för pojkiga kläder och verkligen inte flickiga. hihi
men kläder i allmänhet är ju så roligt ju :-) dock kanske inte för plånboken. hihi

ha en bra dag

http://paraflaxdrinken.blogg.se

 
Ingen bild

AAA

24 mars 2010 18:23

ja du,
jordan är sö himla söt!!

 
Ingen bild

AAA

24 mars 2010 18:24

hehe,
jag glömde att alla andra barn är ju också super fina!!

 
Anna

Anna

24 mars 2010 19:01

IdaT gör så fina kläder :-)
Å va söt han är
Ha en bra dag//Anna

http://annahanell.blogg.se

 
Ingen bild

Anna B

24 mars 2010 20:34

Å vad fina kläder!! Fin modell de sitter på med :)

 
Ingen bild

Elin A

24 mars 2010 22:32

Åh vad härlig blå färg på kläderna! Jag älskar blått och det har mina småkillar nästa alltid på sig:) Jättepraktiskt när man ska tvätta. Dottern har haft mycket rosa i sina dagar men nu är hennes favorit färger svart och lila, 7½ år och mycket egen vilja när det gäller kläder.
Ha en bra fortsatt kväll!!

 
Ingen bild

Åsa

24 mars 2010 23:07

Jättefint!

 
Sarah

Sarah

25 mars 2010 08:45

hejsan, det var super kul att se er på tv och jag och min sambo tyckte eran familj var roligast att se på.
veckans höjdpunkt på tv var familjen annorlunda :D
Tycker alla era barn är så sjukt söta, och Corrinda passar så himlans bra i rött hår, var så fint att jag gick ner och köpte hårfärg och färgade mitt hår rött med...jag tycker det blev jätte snyggt och lär behålla den färgen ett tag nu framöver.
Om du vill kan du ju kolla in på min blogg och där kan du även se min söta lilla Dotter Nova.
Kommer följa din blogg kram sarah

http://UngaMorsan.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

25 mars 2010 11:31

Jättefina kläder. Det är ju som sagt var inte alltid så lätt att hitta fina pojkkläder.

http://mizhakatt.bloggplatsen.se

 
Jen

Jen

25 mars 2010 13:45

Har hittat din blogg, jag älskar Familjen Annorlunda. Så roligt att se hur det går till i en stor familj! :D

Sen har jag ett tips om en mammablogg som har två barn, en pojke.. lite äldre än Jordan men hon har alltid så fina kläder till honom. Som inte har med typ fordon att göra ;)
kolla in vart hon köper sina kläder, ett litet tips bara. Hennes blogg är underbar också! ;)
www.alicesmamma.blogg.se

Ha en underbar dag!

http://sundaymorningjen.blogg.se

 
Ewa

Ewa

25 mars 2010 15:44

Hejsan, kikar in och läser lite om din dag. Fina kläder Jordan har, härlig blå färg.

http://mammatill8.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

25 mars 2010 19:10

Tack så mycket för kommentaren. Ja Nova är ett jätte fint namn.
Asså varje gång man kommer in på din blogg måste man skrålla ner och kolla på söta lilla Corinda. man blir så glad av att se denna söta tjej med värlens lyckligaste leende på bilden :D
Kram

http://UngaMorsan.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

25 mars 2010 22:56

Vilket charmtroll han är och växer så det knakar verkar det som.

Kram
Lotta

http://ingenannanlik.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards