Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Carola - 25 mars 2010 23:47

Idag var det rise and shine very bright and early, för idag kom de från vår lokalradio kl. 07.00

Jag har fått nån extremt märklig vana att vakna 20-25 minuter INNAN mobilen larmar att det är dags att kliva upp?

Varför då nu då? Såna grejor har jag inte ägnat mig åt tidigare utan trynat vidare tills klockan skrällt några gånger,  men jag är ju inte piggelin fast jag vaknar före klockan, så det är nog ingen fara med det;)


Hur som helst så har de temavecka Syskon på radion, och då tyckte de att vi var lämpliga att prata med:)

Spännande!

Om nån vill lyssna så finns det här.


En sak är säker, jag blir ingen bra radiopratare, det var ju SVÅRT att "bara" prata! I Tv, eller verkliga livet när man pratar med nån så använder man ju mycket gester, leenden och olika miner, här ska man helst säga nåt klokt utan att få hjälp av de prylarna:)



Efter att de som skulle till skola och kyrkis kommit iväg så åkte maken och jag iväg till Coop för att se  över syltburkarna, Syltkrukan har en egen hylla där, och det var ju våffeldag idag så då går det sylt:)


Lite frukost på Ikea efter det och sen hade det gått 2½ timme och det var dags att hämta Trixie på kyrkis, och för mannen att åka och jobba lite.


Trixie har blivit snuvig och är jättetäppt, men verkar må bra förutom det. Nu på kvällen kom det en rälig hosta åxå:/


Här är Novalies och Trixies nya partytrick:)

  Så många gurkor på glaset som     möjligt:)

Sötnosarna!!! De får inte plats med näsan i glaset sen.....*s*


Novalie ska få gå hem själv från skolan imorgon tänkte jag, de andra barnen har fått gå själva från början av förskolan, men Novalie har jag hämtat.

Mest för att det är mkt föräldrar som hämtar då, och det är trevligt att få snacka lite med dem:)

Vi får väl se hur det går:)


Janelle och jag var på VIP kväll på Lindex nu ikväll. Hon fick sig ett par jeanstights, och en skinnkjol:)( 30% på byxorna och rea på kjolen) och en mascara. Jordan fick fyra bodys. På hela slutsumman drogs det sen 25%  :)

Det är extra roligt att  shoppa då:)


Hemma så fick Jordan på sig den pyamas som han fick av Janelle i julklapp, och kolla så tjusig:

   Lägg gärna märke till att han faktiskt står nästan helt på egen hand:) Lite stöttning bara, men enbart för balansens skull, han är så stadig och stark i benen, inte en chans att han skulle knäa ihop:) Jag släppte honom en sekund eller två och då stod han själv, tills han föll som lutande tornet i Pisa;)

   Det är min prins det:)


Nu är det sovdags, jag är ju inte van att kliva upp sådär tidigt på morgonen, och jag var bra nära att ta mig en tupplur mitt på dagen när Jordan sov i min famn, men avstod:)    Men nu ska jag bara fixa lite, sen är det knoppdax!

Natti natti:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards