Alla inlägg den 30 mars 2010

Av Carola - 30 mars 2010 23:21

Vissa dagar är det roligare än andra att hämta posten:)

Igår var det inga räkningar men ett stort kuvert:

   Trixie som hämtade in posten vill ju öppna NUUU:)


Avsändaren är:

Klicka på bilden så kommer ni dit:)


Det fick hon ju såklart, med lite assistans från Lovelia:)

Och skåda innehållet:

   En body+ byxor+reflex  från Lundmyr, pennor från Unicef(superbra!! har tre,fyra tjejer som målar heeeela tiden nu)

kylskåpsmagneter åxå de från Unicef, lypsyl som luktar gott:) och en napphållare från Elodie Details, och söta små knappar med logga på:)


Lilla skatt drivs av en gammal nätvän till mig, vi har hängt ihop i ett flertal ankomstgrupper inne på Allt för föräldrar, och hon ligger mig tätt i hasorna med sina fem barn som säkert blir fler;)

Kika in till henne för det finns mkt roligt att shoppa:)


Jag lägger en länk till Lilla Skatt i min lilla länklista.


Jordan fick ha på sig sina nya kläder idag:

   Liiite lång i ärmarna, och kanske lite stor i halsringningen, men det är en storlek 80 och den stämmer ju helt överens med den bild av strl 80 som jag har, nämligen att den ska passa barn som är ca 80cm långa:)  JOrdan är 10 cm kortare, men jag vill ju kunna använda kläderna längre än en halv månad och två tvättar, så jag tar hellre en lite större och viker upp ärmarna.  

När Lovelia föddes så fick hon en vit body från Lundmyr med Pytteliten skrivet i ett hjärta, för hon var ju pytteliten i våra ögon:=)

DET passade ju inte på tjockisen, men däremot så är han ju en Gullunge, som det står på den här:)

  

Vi bytte ut vår gamla napphållare åxå till den nya fräsiga med flames på:)

   Fast den syns inte på bilden;)

Bra var den iaf, med ordentligt grepp i fastsättningsklämman, den gamla vi hade, som Jordan fick när han föddes har börjat gå upp och lossnar hela tiden...


Trixie älskade magneterna, här har hon gjort ett T som i Trixie:

  


Trixie har börjat skriva bokstäver nu, och kan nästan skriva sitt namn:)

Novalie älskar ju att rita och måla och skriva, och ljudar ihop bokstäver jättebra nu, häromdagen läste hon TIGER på en tidning, det var ju fint att hon inte fick ihop resten för det var en rubrik om Tiger Woods otrohetshistoria;)

I går kväll så läste hon "JAG" på textremsan på TV, så hon är så duktig, jag är så stolt:)


Idag så strålade solen på em och jag dammsög och plockade undan i hallen, öppnade dörren och insåg att här kan man ju sitta och mysa i solen!

Sagt och gjort, jag satte mig och njöt av solen, och det var så varmt och skönt.

Efter en stund vaknade Jordan och ville sällskapa:

   Nu har han pillat bort alla gruskorn från mattan utanför dörren;) han hade att göra en stund  

Jag passade på att gräva lite i snöberget , slängde ut snön så den kan smälta undan, och i rabatten, , mellan snövallar och vägg så har redan både påskliljor och krokus kommit en bra bit på väg!  Tänk att de är så envisa, snön behöver bara maka på sig lite så skjuter de upp ur marken, vartenda år:)


Slå ut till påsk vete katten, kanske om jag tar in dem, men nej, de får stå där, tids nog blommar de ju.

Om inte rådjuren äter upp dem först...men jag lovar att inte bli jättearg om så sker, för de har haft en tuff vinter, stackarna. 


Jag har sovit inne hos Robban i två nätter, för maken har haft feber  och hostat, och jag vill inte bli sjuk om jag kan undvika det, och jag vill framför allt inte att Jordan ska ligga precis intill en febrig sjuk pappa.

Robban har en våningssäng, och han  sover eg nere, men var så snäll och flyttade upp så jag slapp klättra med bebis:)


Om det inte varit för att Jordan vaknat flera gånger varje natt och förvånat sett sig omkring, för att sen börja med sitt "blablablaaaa", så skulle jag ha sovit som en prinsessa, för det är en skön säng:)

Men nu har ju han haft fullt sjå med att kolla vart han har hamnat och klappat lite på tapeten och tagit mer och mer plats i den redan smala sängen, så jag är lite trött:)


Så jag tror att det får vara nog för idag, imorgon ska jag berätta om att Syltkrukan fått pris, men det är då det:)


Natti natti, och tack Viktoria:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards