Alla inlägg den 5 april 2010

Av Carola - 5 april 2010 23:41

Påsken är slut, alldeles snart är det vanliga dagar igen. Men det är påskLOV!!

Härligt:)

 Vi har haft det bara bra i påsk, vi startade med påskfest i kyrkan på onsdagen:

   Vi är ju inte speciellt troende, men vår kyrka har så makalöst bra barnaktiviteter så vi är här mest hela tiden:)

Påskfest innebär påskpyssel och påskfika, trevligt sällskap, lite påsksånger och massa kul.


På skärtorsdagen åkte vi till Blåkulla:

   De sötaste små påskkärringar som finns!!

Långfredagen så var vi på barnkalas på Ikea, Trixie stackarn var sjuk så hon fick stanna hemma, men hon kokade och målade ägg tillsammans med sin pappa så det gick bra ändå, hon var inte alls pigg så hon blev inte så ledsen som jag trodde.

Ikea äger ju på barnkalas!!

Peter från Amigo var kalasvärd, och tillsammans med Ikea personal höll han igång, det dansades på borden och sprangs hit och dit, det blev fika, prinsessbakelse för barnen och mazarin för de vuxna..mums, och så avslutades det hela med gosedjursregn:)

Personalen stod en trappa upp och öste ner smådjur över barnen som stod nedanför, så nu har vi......miljoner smådjur...:/

   Här är en del av dem.:)


Vi drog såklart en repa inne på varuhuset åxå, och en korv fick avsluta det hela.


Hemma på eftermiddagen så hade vi faktiskt lite sol och lä så vi satt ute en stund, Jordan trivdes finfint:

   Det ser ju lite galet ut med snö och oklädd bebis, men det var varmt:)


Påskafton är det alltid middag hos mina föräldrar, så också iår, Jordans outfit:

   Han börjar växa ur alla byxor!!! Måste köpa nya, har letat men hittar inga efter Robban....det är väldigt märkligt.

De här passar ett tag till i alla fall:)


Vi åt god mat hos mamma och pappa, ungarna gick till en lekplats i närheten, och så fick de påskägg:)


Eftersom de får godis på skärtorsdagen när de går påskkärringar, och hos mamma och pappa på påskafton så har vi lagt vårt utdelande av ägg till på söndagen,. så det blir riktigt mkt socker många dagar i sträck;)

I år så lämnade påskharen ett påskägg till mig, och i det fanns det  en ledtråd till nästa ägg osv....På första ledtråden stod det Stor och gul....


 

 Alla var med, utom Patricia som absolut inte ville vara med....

Brevlådan hade en ledtråd..

   

 Jag har sagt hela vintern att jag skulle gömma äggen under vår stora snöhög så de skulle skotta bort all snö...så givetvis var  jag tvungen att gräva ner ett ledtrådsägg i stoooora snöhögen:)

  

De funderade och letade och hackade med spadarna:)

Jag pekade liiiite så de kom på rätt ställe:

  

Och så efter några fler ledtrådar hittade de sina ägg, i garaget i en gammal tv-bänk

  

Lyckliga barn:)


Det var även på söndagen ett strålande väder, Lovelia älskar att vara ute och tycker det är så kul nu! Hon gillar att klättra på stora snöhögen, och får med sina systrar på bergsbestigning:

  

Vi har tagit ner en del av julbelysningen nu, den som sitter på pooltaket, girlangerna är visst kvar...


Jordan är sjuk:(

Han är så förkyld och bara hostar och hackar. Natten till idag var det eländigt, jag var uppe med honom flera gånger för att snorsuga, (ja det låter äckligt, men är nödvändigt ibland, *s*) ge nässpray och faktiskt panodil, för han hade feber, som jag inte brukar ge medicin mot om den inte är vääldigt hög och de mår väldigt dåligt av den, men han kunde inte komma till ro. Tror att han hade ont när han hostade åxå så det kändes smart att ge.

Min övertygelse är annars att feber är kroppens försvar, den förhöjda temperaturen gör så att virus och baciller dör, och tar man bort den så finns inget försvar kvar. Feber är bra. Men jobbigt ibland. Så länge de inte har ont eller är väldigt påverkade av feber så får de inget nedsättande.


Jag hade tänkt ta med honom på stan idag tillsammans med Trixie och Novalie för att gå på bio, men han var inte alls pigg så han fick stanna hemma istället.

Dessutom så visste jag ju nu att han var tvungen att ha en biobiljett...sist vi var på bio så plankade jag tydligen in honom;)

En kompis hade med sin bebis på barnfilm, och var tvungen att betala för honom, det är ju fan i mig sjukt!

Om jag tar med honom in gratis och han börjar skrika så går jag ju ut, men om jag betalat 70spänn för honom så skulle jag absolut stanna även om han illvrålade, bara på pin kiv.

Skärpning Filmstaden!!!


I alla fall så lämnade jag lilla snörvel hemma och så hämtade vi upp J och V, och åkte på Winx Club.

  

Varsin Draktämjar meny:)

   Trixie lät sig väl smaka av både popcorn och läsk:)

Hon har nog aldrig varit på bio??

*funderar*

Kanske att hon var med alla syskonen när hon var 2 år och Lovelia var nyfödd....? Ja det kan hon ha varit, men det var så länge sen att hon inte minns det:)

Hon satt som ett ljus hela filmen, som var 1 timme 32 minuter  lång, och som mkt väl cementerade de gamla goda könsrollerna;)

Att styra rymdskepp är "killgrejor" och killarna beskyddade tjejerna, och tjejerna pratade om mode, skor och frísyrer:)  Jaja, tur att jag inte är ultrafeminist:)

Filmen var väl sådär, som en långt avsniott av Winx helt enkelt, men tjejerna är ju nöjda och glada som de fans de är:)


Efter filmen var det direkt hem och amma den sjuka prinsen, äta lite för att sen hoppa i träningskläderna för att åka på cirkelträning.

Svettigt, jobbigt, kul!!


När jag kom hem så sov Jordan så jag duschade och när jag kom upp från källaren var farmor här med lite påskgodis till barnen och hon stannade en stund och snackade.


Nu är jag såååå trött, och mest troligt får man väl inte sova en hel natt i natt heller...som om jag sovit en hel natt sen Jordan föddes...hoho:)  men det är ju extra knöligt när han är sjuk.


Nu är det helt enkelt dags att släcka ner både dator och TV:)

Natti natti!!

Av Carola - 5 april 2010 21:49

Jag ska snart författa ihop ett inlägg om vår påsk, men först måste jag ju bara skriva om detta:)

 Återigen hittade jag det hos Beckahbitch.


Solresor söker nya rese reportrar, och som det skulle ju jag passa alldeles extremt superbra , eller hur;)

Åtminstone skulle jag kunna återge ett resmål ur åtta olika barnperspektiv, samt oss vuxna då, och det är ju inte fy skam:)


Drömma är både gratis och fritt, så det gör jag!!

Här kan ni läsa mer och anmäla er själva  !!!

Tävlingen är öppen till den 18 april, så ta nu chansen, allt som behövs är en laptop en digitalkamera och en blogg där man sen skriver resedagbok med bilddokumentation, ganska enkelt ju:)


Så, nu ska jag hämta bär och kesella och ta ut linserna, kolla lite på Face Off och sen ska jag blogga mera:)

Just wait a moment:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards